Hraničářův učeň je zpátky a objeví most

horici-most 200Audiotéka přinesla další díl z fantasy série Rozvaliny Gorlanu tentokrát s názvem Hořící most. Komu se líbila první kniha o Hraničářském učni, rozhodně nebude zklamán.

Příběh Hořícího mostu se vůbec ničím nezdržuje a přirozeně pokračuje. Bez žádného představování nebo připomínání se posluchač v úvodu setkává s hraničářem Haltem a jeho učněm Willem, kteří jsou na dobrodružné výpravě za nestvůrami – wargaly. Těmto dvěma hraničářům se posléze dostávají do rukou protivníkovy plány, které okamžitě odevzdají králi. Hraničář Gilan dostane za úkol dovézt poselství celtickému králi a vezme s sebou Willa a jeho kamaráda z bojové školy - Horáce. Právě na základě toho se formuluje nová výprava, která je stěžejní skupinkou celé knihy.

Děj se svižně posouvá a s tím vším se mění i téma knihy – už se zde neprojevuje vztah učitel a žák jako u prvního dílu, ale do popředí vystupují spíše vztahy. Will s Horácem jsou dobří kamarádi, jde u nich vidět také jakási vyspělost a jejich pokroky. Navíc se zde objevuje také něžné pohlaví v podobě Evanlyn, která se k chlapcům přidává.

Velká část knihy se točí kolem velkého dřevěného mostu přes Trhlinu, který se Will s Evanlyn pokouší zničit. Do toho se zde objevují Skandijci mající velmi důležitý význam především v napínavém závěru audioknihy.

Výkon Matouše Rumla je opět perfektní a není mu co vytknout. Je patrné, že už se s Willem a jeho partou pěkně sžil a skvěle se poslouchá. I díky jeho projevu si posluchač vytváří vztah k protagonistům. A audioknihu posouvá do výšin i hudba Jana Kaciana – je výpravná a přesně tak dobrodružná, jak by měla být.

Audiokniha Hořící most je skvělá a po jejím poslechu určitě hned nadšeně sáhnete po dalším dílu, věřte mi.

horici-most

John Flanagan (1944) je australský spisovatel, který nejprve pracoval jako reklamní textař a později redaktor na volné noze. Věnoval se také psaní scénářů pro televizní komedie. Vlastní fantastický svět, do kterého vstupují čtenáři po celém světě, původně vytvořil pro svého syna, kterého chtěl zábavným způsobem přivést ke čtení. Dnes patří k nejproduktivnějším australským prozaikům a mezi jeho velmi úspěšné počiny patří především tato fantasy série.

Matouš Ruml (1985) Herectví poprvé Matouše Rumla oslovilo už jako malého, v Dětském divadelním studiu. Na scéně začal vystupovat v dětských rolích po boku uznávaných herců. Dnes patří mezi členy souboru Městského divadla v Mladé Boleslavi a hostuje v pražském Divadle Na prádle i ve Švandově divadle. Ztvárnil také několik televizních postav, například ve filmu Princezna a písař nebo v populárním seriálu Comeback. Za své hudebně dramatické umění získal Cenu Zuzany Navarové a Cenu Thálie pro mladého činoherce.

Rozvaliny Gorlanu – Hořící most
Autor: John Flanagan
Interpret: Matouš Ruml
Vydavatelství: Audiotéka, Bookmedia
Délka: 7 hodin 17 minut
Typ: audiokniha
Hodnocení: 96 %

Zdroj foto: audioteka.cz

ROBERT ROHÁL

redaktor K21

Pokud máte rádi český popík a potrpíte si třeba zrovna na osmdesátá a devadesátá léta minulého století, pak by vám mohlo konvenovat debutové album zpívajícího textaře, jehož jméno zní Vlady Gryc. CD dostalo název podle jedné z dvanácti písní - Já svý sny mám - a představuje nejen příjemné melodické písničky, ale i nový svěží hlas protagonisty, který je zároveň autorem všech textů. Témat má Vlady Gryc patrně na rozdávání, protože co píseň, to jiný příběh. Vůbec, texty jsou v případě Grycova debutu silnou stránkou, mají hloubku, jiskru i vtip. Patrně za to může i inspirativní hudební složka, což spadá na vrub hitmakera Hellmuta Sickela. Ti dříve narození si ho zcela jistě pamatují jako někdejšího manžela zpěvačky Heleny Vondráčkové, pro kterou napsal a zaranžoval hlavně v osmdesátých letech celou řadu hitů. Však se také všechny písničky opírají o vybroušený melodický styl již zmíněných osmdesátek a ozvěn let devadesátých, to vše s aranžérskými fígly současných hudebních trendů. Výsledkem jsou chytlavé písničky zabíhající hned do několika hudebních žánrů, až už jde o blues, rokenrol, šanson či latinu, s čímž ovšem zpěvák nemá problém. Pokud bych měl jmenovat alespoň pár titulů, které mě chytly na první poslech, pak je to určitě vyloženě letní hit Te Quero nebo titulní hitovka Já svý sny mám. Stejně tak se mi ale líbí autobiograficky laděný šanson Můj život, crazy písnička Tchýně (která se dočkala ve formě filmové minigrotesky originálního videoklipu) nebo óda na slavnou filmovou hvězdu - Marilyn... Další pozoruhodností debutového alba ostravského rodáka je účast slavných hostů, třeba rockové zpěvačky Tanji... Ale ocenil jsem i vyloženě vymazlený booklet plný zajímavých fotek a navíc se všemi texty, což není v této době zcela běžné. I to je další důvod, proč albu, které si nehraje na velké umění, ale přesto se po všech stránkách povedlo, přeji dobrý start a ještě lepší prodej.

Mimísek 19

My všichni to víme aneb Nezapomeňte na Voskovce!

voskovcovi k narozeninam supraphonPokud jste propadli pocitu, že o legendární dvojici V + W víte úplně všechno, poslechněte si nové CD plné archivních objevů a (ne)známých záznamů s názvem Jiřímu Voskovcovi k narozenin...