Prázdniny s dráčkem

prazdniny s drackem perexVojta je malý chlapec, který žije s rodiči ve městě. Naštěstí má ale babičku a dědečka na venkově, kam často a rád jezdí. A nejinak tomu bylo i o prázdninách, po kterých měl jít do školy.

Tady, na vesnici, není o zážitky nouze, však to už Vojta dobře ví. Umí už spoustu věcí, které ho tady dědeček naučil. Třeba sbírat vajíčka u slepiček. A to dělá Vojta moc rád, protože takové čerstvé vajíčko má úplně jiné kouzlo než to, které si koupíte někde v supermarketu. Při jedné výpravě do kurníku najde ale jedno vajíčko úplně jiné. Je celé zelené a ještě k tomu kropenaté. Schová si jej do sena a je zvědavý, kde se tam vzalo a co s ním bude dál.

A právě tady začíná zvláštní, dobrodružný příběh, který se zalíbí nejednomu klukovi a určitě i holčičkám. Co všechno Vojta o prázdninách zažil s novým malým dračím kamarádem Bronťou, se naši malí dozví během stošedesáti minut, které stráví spolu s Evou Hruškovou a Janem Přeučilem, kteří knihu načetli. A že se čtení zhostili na výbornou, o tom není nejmenších pochyb. A tak vaše děti, a nakonec i vy, můžete prožít příběh u řeky, v lese, na pouti nebo ve škole.

Musím přiznat, že jsem si to sama víc užila, když jsem nastražila uši a přenesla se zpátky do dětských let. Představovala jsem si, jak jsem malá holka a bylo to báječné poslouchání. On totiž poslech vnímaný pohledem dospěláka nemá to kouzlo. My už přece víme, se setkání s dráčkem, který navíc ještě mluví, není reálné. Ale děti jsou knihy nepopsané a milují příběhy plné fantazie, legrace a tajemství.

Pojďme být zase na chvíli dětmi, pojďme nemyslet na to, co existuje a co ne, pojďme jen vnímat příběhy, které herečtí manželé přednesli skvěle a důvěryhodně. Nakonec, vždyť každý dospělý má rád pohádky. A u zvukového záznamu máme navíc ten bonus, že můžeme zapojit i vlastní představivost a popřemýšlet si, jaké by to bylo, kdyby se to pravdu stalo.

A tak už jen: příjemný poslech!

Prázdniny s dráčkem

prazdniny s drackem