Druhý červencový víkend patřil 42.ročníku slavné Rally Bohemia, která se odehrávala na Liberecku a Mladoboleslavsku. Rekordní počet v historii soutěže letos čítal 212 posádek, v rámci pěti pohárů, které se na „Bohemce“ zúčastnily. Jednalo se o Mistrovství České republiky, Mistrovství Evropy historiků, Mistrovství České republiky historiků, Regional Cup a v neposlední řadě se na tratě rychlostních zkoušek vydaly Legendy, které ale nezávodily na čas.
Slavnostní start soutěže proběhl již v pátek večer v Mladé Boleslavi, ve které byla také situována servisní zóna. A kdo patřil k největším favoritům? Největší šanci na výhru měla dvojice továrních škodovek v podání Jan Kopecký – Pavel Dresler a Esapekka Lappi – Janne Ferm. Na skvělé výkony chtěl navázat Václav Pech společně s Petrem Uhlem. Na startu byla také překvapení v podobě navrátilců Štěpána Vojtěcha s Michalem Ernstem a jejich Peugeotem 206 WRC. Na Subaru Impreza WRC 06 přesedlal Martin Vlček a Jindřiška Žáková, jelikož jejich Škoda Fabia S2000 je po Hustopečích rozbitá.
Start do soutěže proběhl nezvykle až v sobotu odpoledne a první erzetou byla městská rz Bondy. Poté se posádky vydaly na Liberecko, kde se utkaly na Sychrově, Šumburku a Bzí. Nejvíce pod kotlem zatopili Jan Kopecký a Esapekka Lappi, jejichž rozdíl činil pouze 1,1 vteřiny. Třetí Václav Pech ztrácel již 17 vteřin a jel na hraně svých možností, jak později přiznal. Nepopulární čtvrtou příčku držel Jan Dohnal s Fordem Focus WRC 06, ale ten musel být i s tímto výsledkem spokojen. Nejlepší pětici uzavíral po první sekci Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5.
Druhý průjezd stejnými erzetami se odehrál již za tmy a nejlépe si s technickou a náročnou trati poradil Jan Kopecký, který šel spát s náskokem 34 vteřin na Václava Pecha. Ten mohl jet relativně v klidu, protože třetí Dohnal měl na něj ztrátu už více jak 41 vteřin. Esapekka Lappi začal zrychlovat a díky tomu udělal pár jezdeckých chyb, a po jedné z nich způsobil defekt, který přímo na erzetě musel vyměnit a propadl se tak na 7. příčku. Toho využil Pavel Valoušek s Veronikou Havelkovou a posunuli se na čtvrté místo. Top five po první etapě uzavíral Štěpán Vojtěch.
Ve druhé etapě čekaly tři rychlostní zkoušky ve dvou průjezdech. Jednalo se o erzety Lobeč, Vinec a Staroměstká. Po prvním průjezdu Staroměstkou skočil více než bylo zdrávo Dohnal a odnesl to jeho Ford prasklou olejovou vanou. Druhý průjezd RZ Lobeč musel být zrušen pro vysoký rychlostní průměr. Posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler dovedli svoji Fabii bez komplikací až do cíle a díky tomu mohou slavit hattrick. Druhý, a nakonec v cíli spokojený, skončil Václav Pech, který za Kopeckým zaostal o 51 vteřin. Snové a rozhodně nečekané 3. místo získal Vojtěch Štěpán. Jenom škoda, že tohoto skvělého pilota nevídáme na soutěžích příliš často. Velkou stíhací jízdou si dojel pro čtvrté místo Esapekka Lapii. Ten v poslední erzetě překonal Pavla Valouška, který špatně zvolil pneumatiky a hodně ztrácel.
Rally Bohemia se vydařila ve všech směrech, velké a pestré množství posádek přilákalo k tratím mnoho diváků, kteří se rozhodně nemohli nudit. Příštím podnikem bude legendární Barum Rally, která se opět pojede také v rámci Mistrovství Evropy a odehraje se na konci srpna v datu 28.8. – 30.8.2015
Celkové výsledky 42. Rally Bohemia 2015
1. Jan Kopecký – Pavel Dresler: Škoda Fabia R5 1:20:33,0
2. Václav Pech – Petr Uhel: Mini Cooper S2000 1,6T + 51,0
3. Štěpán Vojtěch – Michal Ernst: Peugeot 206 WRC + 2:15,0
4. Esapekka Lappi – Janne Ferm: Škoda Fabia R5 + 2:20,3
5. Pavel Valoušek – Veronika Havelková: Škoda Fabia S2000 + 2:24,5
6. Roman Odložilík – Martin Tureček: Ford Fiesta R5 + 2:58,6
7. Martin Vlček – Jindřiška Žáková: Subaru Impreza WRC 06 + 3:27,2
8. Jan Černý – Petr Černohorský: Škoda Fabia S2000 + 3:28,8
9. Jan Sýkora – Štěpán Palivec: Ford Fiesta R5 + 3:42,3
10. Jan Jelínek – Petr Machů: Škoda Fabia S2000 + 4:09,5
Celou fotogalerii najdete ZDE
Autor foto: Jan Vondra
< Předchozí | Další > |
---|