PO HITU LÉTA (Povídky toaletní, 2014) BOMBA PODZIMU
Banner

PO HITU LÉTA (Povídky toaletní, 2014) BOMBA PODZIMU

Email Tisk

usvit 200První část trilogie z hudebního byznysu, jakýsi deník doby. Hrdina prožívá celý vývojový proces hudebního trhu od roku 1989 až po současnost: Všechna jeho úskalí, radosti i strasti. Bojuje svůj soukromý život s úspěchy i prohrami, stejně jako s úspěchy a prohrami v branži, která se stala jeho osudem.


Není to lehký boj, ale i když často „teče krev“, je taky spousta legrace a vzácných momentů, které stojí za to žít. Příběh čerpá ze skutečných událostí, ale ne všechny postavy jsou fiktivní. Popisuje, jak vznikaly gramofonové firmy, jak se zakládaly a krachovaly distribuční společnosti, jak se rodily kariéry a bohatství lidí, kteří měli štěstí a mohli se svézt na tom úžasném kolotoči. Jak žili a co život v tom prostředí obnášel. Dočtete se o přátelství, láskách, sexu, „chlastačkách“, křivárnách a všem ostatním co byznys spojený s prodeji zvukových nosičů přinášel a možná stále přináší.


Nečekejte tvrdá fakta. Jde přece o zábavu.
There is no business like showbusiness!

Oliver Burian
Úsvit. První díl trilogie Soumrak nosičů
ISBN 978-80-87654-16-3    EAN 9788087654163
Pevná vazba, formát 130×200 mm, 376 stran, 299 Kč

Z PROLOGU
Píše se rok 2014. Za tichého šumění serverů zuří v kyberprostoru krutá válka. Neteče krev. Z ran na těle vypasených nadnárodních gramofonových firem tečou peníze. Hackeři se snaží prolomit bankovní bariéry a vysát účty klientů, či paralyzovat servery vlád a institucí. Piráti bez skrupulí rabují duševní vlastnictví a kradou počítačové aplikace, hudbu, filmy, e-knihy.


Po útoku pirátských lisoven rozsetých po celé Evropě na počátku milénia, dostávají produkční a distribuční firmy další tvrdou ránu. Trh už nezavalují pirátské nosiče, ale drtí ho nové fenomény jako MP3, MP4, WMP a další přenosové protokoly, které tiše a bez hranic přenášejí data mezi piráty, mnohdy parazitujících na serverech nic netušících institucí, a počítači, tablety, smartphony, či dalšími přístroji, umožňujícími přehrání kradeného obsahu běžnému uživateli.


Ukradený content se stává módním aspektem popkultury. Kdo umí ukrást cokoli, netěší se opovržení, ale obdivu a úctě. Nelegální hudba se šíří silou tsunami a drtí nejen existence špičkových manažerů, ale i „mravenečků“ všeho druhu, kteří v branži nalezli zdroj obživy.


Přestože Protipirátská sekce IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) a Protipirátská Unie dělají, co mohou, zdá se to být předem ztracený boj.


Mnohé nadnárodní korporáty či soukromé firmy na českém trhu zavírají své kanceláře, krachují, nebo se transformují do skromné podoby. Zoufale rvou poslední kousky masa z té ohlodané kosti a vedou mezi sebou nelítostný boj o přežití. Manažeři, dle filosofie KDD (každý den dobrý), se snaží udržet svá místa za jakoukoli cenu a vymýšlejí nemyslitelné, aby prodloužili agonii branže.


Český trh hudby se propadá z téměř dvou miliard v roce 2001 na pouhých dvě stě třicet milionů v roce 2013. Stále se jedná o velký balík peněz, o který stojí za to se porvat na život a na smrt.
Jak to dopadne, dnes nikdo neví. Kdy se pokles zastaví? Už je hudební trh na samém dně?

usvit

 

O AUTOROVI
Oliver Burian (*13. 3. 1954) prožil dětství na Letné. Vyrůstal v činžáku, v němž bydlel František Hrubín, který mu dal k dispozici svou rozsáhlou knihovnu obsahující díla běžně nedostupná, a tím v něm probudil jeho mimořádný zájem o literaturu. Jeho druhou vášní se stal hokej. Dětství a pubertu strávil mezi Štvanicí a Sportovní halou na Praze 7, ponořen do knih a ledního hokeje.


V roce 1969 žil delší dobu s rodiči v USA. Naučil se anglicky a angličtina se stala jeho dalším koníčkem. V roce 1987 ukončil aktivní sportovní činnost v Pražské Slávii, kdy do té doby vystřídal týmy od Sparty, přes I. ČLTK Praha, Duklu Liberec, Škodu Plzeň, Slovan Ústí nad Labem. Pak působil jako výtahový technik, průvodce po Praze, manažer a posléze ředitel jazykové školy Angličtina Expres. V roce 1992 nastoupil do Bontonu jako ředitel distribuce, stal se viceprezidentem společnosti se zaměřením na maloobchod a distribuci, následně byl spolumajitelem a ředitelem distribuční společnosti Panther.


Stálý pokles prodeje fyzických nosičů způsobil, že tuto branži opustil a věnuje se nyní konzultační činnosti a literární tvorbě. Jeho prvotinou jsou Povídky toaletní, ve kterých již představil hrdinu současné trilogie, jejíž první díl máte právě v ruce. Po vydání první knihy se stal i úspěšným blogerem.


www.oliverburian.cz; Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript ; www.oliverburian.blog.idnes.cz


 




Přihlášení



  • Tapíří letní dárek
    Máte již poslední číslo Tapíra přečtené a nechce se vám čekat na nové, které vyjde 30. srpna? Připravili jsme pro...
  • Mezinárodní festival kresleného humoru 2019
    Čtvrtý ročník skončil a opět se vydařil. Kdo jste nepřijeli, budete celý rok litovat, že jste nebyli. Tak příští rok...
  • Tapír červenec-srpen 2019
    Od 28. června vychází další číslo našeho humoristického časopisu TAPÍR. Můžete se těšit na: – Rozhovor s Václavem Vydrou a Pavlem Rakem...

Rozhovor

Ondřej Neff: „Zůstávám věrný sci-fi."

neff perexONDŘEJ NEFF alias Aston je jeden z nejvýznamnějších českých spisovatelů science-fiction u nás. V nakladatelství Albatros vydává populární „verneffky" a trilogii Tajemství pěti světadílů. Velké oblibě...

Hledat

Chaty s osobností

Čtěte také...

van Aspen: NABÍZÍME PROSTOR EXPERIMENTÁLNÍ POEZII. NAJDĚME SPOLEČNĚ AUTORY, KTEŘÍ JEJ ZAPLNÍ!

poezie perexNabízíme prostor experimentální poezii. Najděme společně autory, kteří jej zaplní!  V průběhu roku 2015 bude knižní trh bohatší o výstřední poetický přírůstek. Nakladatelství van Aspen, za výrazné finanční podpory básnířky a sp...


Literatura

Festival Čtení ve vlaku se blíží!

Třetí ročník festivalu přivede celkem dvaadvacet českých spisovatelů do pražských příměstských vlaků. Během čtyř dní (19.–22. září 2016) budou mít cestující třiceti spojů možnost poslechnout si autorská čtení v netradičním prostředí vlakového vagonu.

...

Divadlo

Večeru tříkrálovému něco chybělo

vecer trikralovy 200Do jedné z nejslavnějších komedií od klasika všech klasiků Williama Shakespeara - Večera tříkrálového se pustilo Městské divadlo Zlín.  Jedná se o první velký titul tohoto roku a na svědomí jej má režisér Jakub Nvota oblíbený dí...

Film

Babovřesky vypráví o etapě české historie

babovresky 1Snímek Babovřesky (2013) je filmem populárního českého režiséra Zdeňka Trošky. Ten, tak jako vždycky, vsadil nejenom na osvědčené postupy a situace, ale zároveň i na trochu toho zajímavého podtextu. Lidé jsou...