Influenceři? Značce mohou pomoci, ale také ji poškodit

Influenceři? Značce mohou pomoci, ale také ji poškodit

Email Tisk

BookinAgency perexInfluenceři hýbou současným marketingem. Firmy do nich investují nemalé peníze v očekávání návratnosti. Správně nastavená spolupráce s influencerem může značce opravdu velmi pomoci, ale také naopak. Podmínkou je k tomu přistupovat s citem. Podle odborníků je stále diskutovaným tématem také přiznání spolupráce.

 


 Za influencera se zpravidla považuje člověk, který dokáže ovlivnit chování jiných lidí. „Nemusí se však jednat o reálného člověka. Pro mě je třeba influencer i mimozemšťan Alzák,“ vysvětluje Matěj Kretík, zakladatel talentové agentury Bookin agency, www.bookinagency.cz, která spolupracuje s předními českými influencery.

BookinAgency 2

Matěj Kretík


V českém i světovém prostředí jsou základnou influencerů zejména sociální sítě Instagram a Youtube (ale také Facebook a Twitter), kde si lidé zakládají své vlastní profily či kanály a zde publikují svůj vlastní obsah. Někteří jsou úspěšní méně, někteří více, což se zpravidla hodnotí dle počtu jejich sledujících. Ti, kteří dosáhnou vysokého počtu sledujících, bývají posléze oslovováni firmami, aby propagovali jejich produkty. „Zpočátku tyto spolupráce probíhaly pouze barterově, tedy influencer si za zveřejnění mohl produkt ponechat. Nicméně postupem času si influenceři uvědomili svou moc a zjistili, že prostor na jejich profilech a kanálech má daleko větší cenu, takže se influencerství stalo vcelku výdělečným byznysem,“ říká Matěj Kretík, zakladatel talentové agentury Bookin agency, www.bookinagency.cz


Ke spolupráci přistupovat s citem
Je důležité říci, že správně nastavená spolupráce s influencerem může značce opravdu velmi pomoci. Podmínkou je k tomu přistupovat s citem. Produkt by měl vždy nějak souviset se zaměřením influencera. Tedy beauty instagramerky jsou ideálními osobami pro propagaci kosmetické značky, herní youtubeři mohou zase pomoci výrobci herních konzolí. Druhým pomyslným bodem je správně produkt do obsahu zasadit tak, aby působil přirozeně. V ideálním případě by mělo jít o něco, s čím se influencer ztotožňuje a používal by to i bez spolupráce. Správná spolupráce je založena na vzájemné pomoci.

BookinAgency 1

Ezy (autor foto: Spoony)


Influencer marketing má svá rizika
Influencer marketing je mravenčí práce, kdy je potřeba zvážit také možná rizika. Zejména u velkých a známých influencerů se může stát, že bude mít při sebemenším škobrtnutí na dlouhou dobu ostudu značka i sám influencer. Zásadní a velmi častou chybou je právě nevhodné umístění produktu, které bije do očí, nepůsobí přirozeně a publikum spíše ruší. Neosvědčuje se ani přílišné vychvalování, daleko lépe působí upřímná recenze, která by sice měla působit spíše pozitivně, ale ne strojeně. Právě proto je dobré, když se sám influencer s produktem ztotožní a má jej rád.


„Velmi diskutovaným tématem je také přiznávání spoluprací. V minulosti nebylo tak časté, ale teď je v kurzu spíše upřímnost, kdy sám influencer i vysvětlí, proč se značkou spolupracuje. Pokud na to jde s citem, může získat u publika i nějaké body navíc,“ komentuje Matěj Kretík, zakladatel talentové agentury Bookin agency, www.bookinagency.cz


Spolupráce by měla dávat smysl
Častou chybou bývá také situace, kdy chce značka za každou cenu dělat influencer marketing, protože jej zrovna dělají všichni. Influencer marketing by měl mít vždy svůj smysl a opravdu není vhodné jej dělat samoúčelně. Vždy je třeba také se ujistit, že produkt není nijak závadný či kontroverzní a firma nemá kostlivce ve skříni. Na takových věcech si totiž publikum velmi rádo smlsne. Co se dnes neodpouští, je vědomé porušování životního prostředí nebo používání nadměrného množství umělých surovin v potravinách. Naopak hodně populární jsou nyní například recyklované materiály, přírodní kosmetika či oblečení vytvořené s důrazem na trvalou udržitelnost.


Nepříjemně také může dopadnout spolupráce nepodložená vhodně postavenou smlouvou. Vše by mělo být definováno jasně a srozumitelně, aby následně nedošlo k nedorozuměním. Je potřeba myslet na to, že influenceři jsou často mladí lidé a v některých situacích nemusí být úplně zodpovědní a důslední.

Pokud se však podaří vyhnout všem zmíněným chybám, spolupráce může být velmi úspěšná, výrazně zlepšit povědomí o značce a s tím také zvýšit prodeje. Influencer na své fanoušky působí jako kamarád, kterému důvěřují a nechají si od něj poradit. Rovněž se jej mohou doptávat a bavit se s ním v komentářích či zprávách, což ještě více podporuje autentičnost.



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 
Banner

Přihlášení



Anketa

  • Tapír č. 3- 2019
    Od 30. dubna vychází další číslo našeho humoristického časopisu TAPÍR. Můžete se těšit na: – Rozhovor s Miloslavem Martenkem (kreslíř, humorista, letec…)...
  • Výstava Most
    Ve sportovní hale Most proběhla 1. dubna 2019 vernisáž výstavy tří autorů kresleného humoru, členů našeho Klubu kreslířů a humoristů,...
  • Soutěž s Tapírem
    Předplaťte si Tapíra a můžete vyhrát víkendový pobyt v lázních. Předprodej je možný vyřešit ZDE: www.send.cz/tapir Klikni do obrázku pro zvětšení:...

Rozhovor

Zjistěte, jak zapůsobily Tiché roky na jejich audioknižní interprety

Tiche roky rozhovor 200Audiokniha s novinkou oblíbené české spisovatelky Aleny Mornštajnové s názvem Tiché roky vychází současně s knižní verzí. Přečtěte si rozhovor jejich interpretů Kláry Suché a Miroslava Hanuše.

...

Hledat

Chaty s osobností

Čtěte také...

Počet pacientů s duševní chorobou v Česku stoupá aneb překonáme „depku“ svou vůlí?!

deprese Adolf-Wolfli-Vejce-kondoraV pražském Kongresovém centru jsme na podzim ve dnech 17. - 21. října 2012 byli přítomni na „Světovém psychiatrickém kongresu“, který zahájil primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda....


Literatura

Ti, kteří kradou mango - Křest sbírky povídek studentů Literární akademie

Dvacet mladých spisovatelů a spisovatelek si představovalo exotické ovoce - mango. Hledali inspiraci ve svém životě, skládali písmenka do uzavřeného celku, zkoušeli žít životy svých literárních postav, házet jim pod nohy konflikty a vymýšleli zajímavé pointy. Pod vedením Reného Nekudy, pedagoga kurzů tvůrčího psaní na Literární akademii

Divadlo

Momentum Miřenky Čechové ve fotografiích Vojtěcha Brtnického na piazzettě Národního divadla

momentum perexNa náměstí Václava Havla (piazzetta Národního divadla) bude od 1. do 28. února probíhat výstava fotografií Vojtěcha Brtnického zachycující 30 hodinovou performance Miřenky Čechové a Sabine Seume Momentum, která se zde u...

Film

Ledové Království je o dvou princeznách

Frozen perexLedové Království (2013) je zvláštní směs nejoblíbenějších a nejpozitivnějších žánrů. Animovaná pohádka je zároveň muzikál, komedie i dobrodružná akce, plná nebezpečí a nečekaných zvratů. Předlohu pro pohádku napsal Hans Christ...