Češi se nejraději sprchují. Polovina z nich se v tropických dnech myje stejně často jako v zimě!

Tisk

Je u nás při mytí znát rozdíl mezi létem a zimou? A čemu Češi dávají přednost – sprchování, nebo koupání ve vaně? Platí stále, že o sebe dbají více ženy než muži, nebo je to jen utkvělá představa, která už dávno neplatí? Společnost Henkel zjišťovala, co je nového v českých koupelnách.

 

Bezmála polovina Čechů se v létě myje stejně často jako v zimě. Každý pátý Čech se v nejteplejším období roku dokonce myje pouze obden, či ještě méně. Zároveň však už neplatí, že muži osobní hygienu výrazně zanedbávají. To jsou některá zjištění průzkumu o současných hygienických návycích Čechů, který si nechala zpracovat společnost Henkel ČR u agentury Ipsos Tambor.

Češi čelí tropickým teplotám, ale velká část obyvatel na to v oblasti tělové péče nereaguje. „Celkem 43 procent lidí nemění své návyky spolu s příchodem letního počasí,“ prozrazuje výsledky průzkumu Radka Šimánková, marketingová manažerka divize Kosmetiky ve společnosti Henkel ČR.

Alarmující je, že téměř pětina obyvatel si sprchu či koupel dopřává méně než jednou denně. Celkem 64 procent dotazovaných se myje jednou denně. Průzkum také odhalil, že 19 procent populace se hygienické péči o své tělo věnuje o víkendu častěji než v jiné dny.

koupani ve vane

Češi na sobě nešetří ani v krizi

Nejnovější šetření také ukázalo, že péče o tělo je záležitostí hygienických návyků a ekonomická situace na ni nemá vliv. V době silného tlaku na rodinné výdaje Češi naopak na péči o své tělo nešetří. 91 procent respondentů prozradilo, že za sprchové gely, mýdla a další přípravky na mytí utrácí stejně nebo více než před třemi lety. Třetina z nich dokonce své výdaje zvýšila. „Češi nezapomínají na nákup kosmetiky ani v době finanční krize. Přizpůsobili však výběr svého nákupu a mnohem častěji preferují zboží nabízené v akcích nebo hledají nové benefity,“ říká Radka Šimánková. Její slova potvrzují i další průzkumy: „I z našeho dlouhodobého sledování postojů ke krizi a jejího vlivu na spotřebitelské chování vyplývá, že drogistické zboží patří do jedné z mála kategorií, kde zákazníci i přes vysokou míru spotřebitelského pesimismu téměř neomezují své výdaje,“ doplňuje Tomáš Macků, PR & Communication Director Ipsos Tambor.

Sprcha nebo vana?

Češi si též zamilovali sprchování. To před vanou plnou vody upřednostňuje 70 procent Čechů. Mezi hlavní výhody řadí především to, že je to rychlejší (45 procent) a pohodlnější (20 procent) než koupel. Téměř 15 procent respondentů však prozradilo, že tímto způsobem také šetří výdaje za vodu.

Muži se v péči o tělo vyrovnávají ženám

Panuje obecné povědomí, že ženy o sebe více dbají. Průzkum však ukázal, že v České republice nejsou mezi pohlavími nijak patrné rozdíly v chování a že muži se v posledních letech snaží dohánět, co dlouhou dobu zanedbávali. Přibližně stejný počet žen i mužů (66 procent, respektive 63 procent) se totiž osobní hygieně věnuje stejně, tj. jednou denně. I přesto však mají muži stále co napravovat. Zatímco dalších 23 procent žen se sprchuje či koupe vícekrát denně, stejný počet mužů se stále myje jen párkrát do týdne. „Výsledky odpovídají povědomí, že ženy sice o sebe pečují stále častěji a lépe, ale muži svému tělu v posledních letech věnují stále více pozornosti. To potvrzuje i rostoucí segment kosmetických produktů pro muže,“ prozrazuje Šimánková.

sprchovani

Pražané se myjí častěji a mladí si ve sprše zpívají

Z výzkumu vyplynul také zajímavý rozdíl mezi Prahou a zbytkem republiky. Obyvatelé hlavního města se myjí častěji; dvakrát a vícekrát denně se umývá třetina z nich, zatímco u ostatních obyvatel je to pouze necelá pětina.
V průzkumu byl zároveň zbořen jeden mýtus. Ve sprše si zpívá pouze každý pátý Čech a bezmála 80 procent obyvatel si tak svými pěveckými dovednostmi péči o tělo nezpestřuje. Nejčastěji si zpívají mladí lidé do 24 let. Mezi nimi je téměř jedna třetina zpívajících.


Zdroj foto: hubspages.co.uk


 

Zobrazit další články autora >>>