Kam jet na dovolenou? Inspiraci přinesl veletrh Holiday World 2013

Tisk

holiday world 200Výstaviště v pražských Holešovicích hostilo ve dnech 7. – 10. února 2013 již 22. veletrh cestovního ruchu Holiday Word. Tip, kam vyrazit na dovolenou, tu mohl najít každý, včetně těch nejnáročnějších cestovatelů.



Možnost porovnávat se cení

Sjelo se sem asi 870 vystavovatelů z 50 zemí. Ačkoli všudypřítomný nedostatek času dnes silně nahrává trendu, kdy si svoji dovolenou vybíráme přímo online po internetu pár kliknutím myši na svém počítači, ten, kdo chce mít aktuální přehled, kam, s kým a hlavně za kolik vyrazit, by na veletrhu neměl chybět. Právě tady totiž získá základní přehled o destinacích, cenách a celkové nabídce, a co je nejdůležitější, může mezi nimi porovnávat. Pokud jste trochu náročnější a nestačí vám prostě nějaký hotel a nějaká pláž někdy v létě, nepochybně oceníte stánky různých zahraničních centrál cestovního ruchu, kde můžete přímo na místě načerpat aktuální informace.

Méně znamenalo více

V pravém křídle Průmyslového paláce, tradičně věnovaném zahraničním centrálám, tak letos mezi nováčky patřila například Venezuela a Gruzie. Pro zájemce, které láká něco nového, nezvyklého a neokoukaného, proč ne. Na jednom místě se dozví, co je v dané zemi nejzajímavější, jaké jsou možnosti pro ubytování atd.

Připadalo mi, že letos bylo v porovnání s minulým rokem méně cestovních kanceláří nabízejících přímý prodej zájezdů a více zahraničních a regionálních centrál apod., což podle mne posloužilo k dobru věci. Nabídka díky tomu byla přehlednější a ucelenější a ten, kdo měl určitý cíl – zjistit podmínky pro dovolenou v konkrétní zemi, nemusel dlouho hledat.

veletr holiday travel1

Hotelbus má budoucnost

Přiznám se, že zmíněná nabídka typu „nějaký hotel, nějaká pláž někdy v létě“ mne rozhodně neuspokojí. Když někam jedu, chci vědět kam, co tam mohu vidět a čeho si užít. Chci dobrou organizaci zájezdu a po různých zkušenostech vím, že to bohužel u nás není zcela samozřejmé. Protože nepotřebuji špičkové ubytování, spokojím se i s málem, ale naopak chci co nejvíce vidět, ovšem v klidu bez hektického přemisťování, zaujala mne například nabídka jedné z CK, která provozuje hotelbusy. Autobusy, v nichž jednoduše jedete i spíte, pojmou asi 15 – 18 lidí, je v nich i zázemí pro stravování. Nemusíte se neustále otravně stěhovat z hotelu do hotelu, vybalovat kufry, nedochází ke zbytečným časovým ztrátám, máte přijatelné pohodlí. Soudím, že tenhle typ cestování má před sebou slibnou budoucnost.

Nemáte peníze? I Čechy a Morava mají co nabídnout

Silné zastoupení na veletrhu měly i české regiony. Výrazná byla například prezentace města Plzeň, která se stane evropským městem kultury v roce 2015. Velkou expozici měli také Středočeský, Liberecký a Ústecký kraj, samostatně se představila i některá města, třeba Jindřichův Hradec nebo Beroun či Příbram. Díky těmto prezentacím tak spousta návštěvníků překvapivě zjistí, že za zajímavými zážitky a památkami nemusí jezdit nikam daleko. Stačí si jenom najít chvilku času a podívat se trochu dál za humna, než nás zavedou obvyklé stereotypní cesty do práce a na víkend. Možná nás šokuje, co zajímavého jsme dosud bez zájmu přehlíželi a přitom se nachází pouhých padesát kilometrů od našeho bydliště. Chybí nám letos peníze na zahraniční dovolenou? Poznávejme dosud opomíjené Čechy a Moravu. Nebude nás to stát zdaleka tolik peněz, a že je co k vidění i pro ty nejnáročnější, na tom vezměte jed.

veletr holiday travel2

Lákala i největší krajka

Třeba Pardubický kraj se snaží. Protože sem jezdí při porovnání s ostatními kraji nejméně turistů, investuje do informačních multimediálních kiosků, které mají rozšířit servis pro turisty. Sloužit jim budou nonstop 24 hodin denně. Hradec Králové zase lákal na projekt spojující královská věnná města. A víte, že společnost Vamberecká krajka představovala největší paličkovanou krajku na světě s rozměry 4,7 krát 2 metry? České a moravské regiony se zkrátka mají čím chlubit, jenom my tomu, bohužel, věnujeme málo pozornosti.

Cestovky nabízejí slevy

Přestože veletržní prezentace stojí dost peněz, kraje a města se shodují na tom, že se stále ještě vyplatí, protože přiláká dost lidí nejenom na návštěvu veletržního stánku, ale i přímo k nim. Cestovní kanceláře zase lákají návštěvníky na veletržní slevy, které v celkové sumě zájezdu mohou tvořit docela zajímavou položku.

Pokud vám letos na návštěvu veletrhu nezbyl čas, nebo jste o něm jednoduše nevěděli, zamiřte na něj v příštím roce. Dovolenou si vyberete v klidu, s předstihem a podle svých představ.

veletr holiday travel3

Zdroj foto: holidayworld.cz


 

Zobrazit další články autora >>>