Banner

Tomáš Krejčí: Projekt Kruanova dobrodružství je nyní v rukou fanoušků

Krejci perexV souvislosti s propagací projektu chystané adaptace legendárního českého komiksu z časopisu ABC Kruanova dobrodružství jsem měla možnost hovořit také s jedním z jeho autorů, nadšencem a režisérem Tomášem Krejčím. Právě on je jedním z hlavních iniciátorů oživení myšlenky natočit film podle předlohy Vlastislava Tomana. K jeho dalším režijním a producentských počinům patří zatím nedokončený film Poslední z Aporveru a připravovaný snímek na motivy Čapkova románu Válka s mloky, dále spolupracoval na seriálech Horákovi a Redakce, jeho celovečerním hraným debutem byl snímek Bez tváře.

 


Pane Krejčí, představte nám, prosím, celý projekt směřující k natočení filmu Kruanova dobrodružství, jak to s ním v této chvíli vypadá?

Nejtěžším úkolem, který nás teď čeká, je rozhodnout se, zdali se bude jednat o klasicky hranou adaptaci, nebo zda budeme zvažovat old fashion animovanou verzi. Nebo hraný film a k tomu celoanimovaný seriál pro televizi. A až na základě výsledku kampaně na HIT HITU budeme řešit, jakou formou vyrobíme test, který nám naznačí, pro jaké výtvarné zpracování se rozhodneme. Nelehkým úkolem bude i doobsazení herců. Určitě bude těžké vybrat adekvátní živé představitele komiksových hrdinů tak, aby byly co nejvíce uspokojeny představy fanoušků komiksu a mohli se tak s postavami co nejlépe ztotožnit.

Kdy jste se poprvé s příběha Kruana a Malého boha setkal?
Bylo to už v mateřské školce, kde jsem většinou zůstával až jako poslední, protože rodiče byli hudebníci a měli trochu jinou pracovní dobu. Tam jsem objevil speciál časopisu ABC a díky tomu, že jsem se naučil ve čtyřech letech číst, mohl jsem se ponořit do příběhů Malého boha, Vzpoury mozků a dalších. A už tenkrát jsem si říkal, jaké by to bylo skvělé, kdybych si mohl tento příběh pustit i v televizi. Když jsem se stal režisérem, hledal jsem téma a po čase jsem si uvědomil, že zatím nikdo nezfilmoval žádný komiks z Ábíčka. Oslovil jsem Vlastu Tomana, a tak už pár let hledáme cestu, jak projekt oživit a udělat z něj výsledné pohyblivé obrázky.

Kruan 1

Tomáš Krejčí a Vlastislav Toman

To zní zajímavě. Když bychom si představili ideální vývoj průběhu tvorby filmu, kdy zhruba bychom se mohli těšit na film Kruanova dobrodružství?
Podle posledního vývoje se zdá být reálné, že bychom s natáčením mohli začít v lednu příštího roku. Nejdříve je však nutné doladit výtvarnou stránku a konečnou verzi scénáře, aby obsahoval vše podstatné a aby s výsledkem byli všichni spokojeni. Začne-li se v lednu natáčet, je reálné, že by do 18 měsíců poté byl film v premiéře.

Dalo by se tedy říci, že tento film je nyní prioritou ve vaší tvorbě?
Nemohu říct, že by pro mě byl některý z projektů stěžejním, protože v mé profesi se nelze věnovat jen jedné věci. To by mě neuživilo. Ale je pravdou, že tak 70-80 procent času v poslední době věnuji tomuto projektu, protože cítíme, že diváci i fandové jsou mu nejvíce nakloněni, takže je nechceme nechat dlouho čekat. Ani my nevidíme důvod, proč to dále odkládat. Určitě je to nyní i v rukou fanoušků, protože když se ukáže, že o to není zájem, tak potom nebude proč a pro koho ten film dělat.

Zmiňoval jste se o výběru hlavmních představitelů. Máte již někoho, jehož účast na natáčení je jistá?
Určitě. Počítáme s Maruškou Doležalovou, Vaškem Jiráčkem, Petrou Žďárskou, Romanem Říčařem, Bárou Balkovou...

Kuan 2

Vývoj projektu budu určitě sledovat, protože jsem prostřednictvím HIT HITU jeho investorem. Přeji tedy, ať se vše daří a postupuje mílovými kroky vpřed, abychom se filmu co nejdříve dočkali.
Mohu ještě dodat, že hudbu bude dělat Ondřej Brousek z kapely Monkey Business, kameru David Ployhar, kostýmy Markéta Šafáriková, zvuk Jří Klenka.

Jak to vypadá po technické stránce? Například se stavbou Malého boha.
To záleží na tom, jakou stylizaci zvolíme. Při předtáčce jsme Malého boha nahradili několika pneumatikami, na které jsme dali pár prkýnek sbitých dohromady a nějaké páky. Simulovali jsme jeho pohyb, což, myslím, vypadalo velice dobře. A v jednom testu jsme ho nahradili modelem počítačovým. Ale třeba si řekneme, že 3D cesta není to pravé a vyřešíme to 2D kresleným modelem. Abychom zachovali komiksovou stylizaci, tak budeme pravděpodobně ty věci kreslit. Konečné rozhodnutí padne až po testu.

Kruan 3

Vybíráte si poměrně atraktivní témata, z mého pohledu dost obtížná. Ani tuto realizaci si úplně představit nedovedu. Ale co si dokážu představit ještě méně, to je váš plán natočit film Válka s mloky.
To je úplně stejný případ, ale oproti Kruanovi je to horší v tom, že chybí přesná představa mloků, hlavní hrdina, příběh...takže, jak z toho ven? Nad Válkou s mloky jsme strávili čtyři, pět let jenom tím, že jsme oslovovali různé scénáristy s prosbou, zda by se pokusili převést toto téma do literárního scénáře tak, aby se s toho dal udělat souvislý, koukatelný film. Aby celý příběh dával nějaký smysl. Realizační stránka se však jeví paradoxně snazší, protože je o tento projekt ze strany producentů mnohem větší zájem. Uchopení realizace Války s mloky nemusí být až takovým problémem v případě, že bychom se rozhodli pro způsob, který volil Karel Zeman – natáčení ve studiu a dokreslení dalších věcí karikaturními kresbami, čímž by se dalo také podtrhnout Čapkovo poselství. Takže tato cesta by mohla být dokonce i snazší, než Kruanova dobrodružství. Každý projekt je zkrátka výzvou v jiném směru.

Zmínil jste, že se ve své profesi věnujete více projektům najednou. O jaké další se například jedná?
Rádi bychom natočili jeden kratší film, road movie, kterou bychom točili na Islandu. Plánujeme to někdy v létě, určitě by mi to udělalo radost a věřím, že bychom si s kolegy natáčení hezky užili. Na to se těším, baví mě to a je to velmi snadno realizovatelné.

KRUAN

Pak existuje ještě jeden velký projekt, Poslední z Aporveru, který doposud není dokončený. Zajímalo by mě, proč se to celé zaseklo.
Jedná se o projekt, který vznikal dlouho a měl složité financování, podílelo se na něm mnoho subjektů a koordinace všech byla velmi složitá. Ve fázi dokončovacích prací došlo k tomu, že jeden z producentů odcizil peníze z Fondu slovenské kinematografie a použil je na něco jiného. Doufáme, že se nám podaří najít někoho, kdo by se financování ujal, abychom mohli film zdárně dokončit. Za 14 dní jedeme na Cartoon movie festival do Lyonu, kde se prezentují animované filmy, tam bychom rádi někoho oslovili.

Děkuji za rozhovor a přeji všem vašim projektům hodně štěstí!
Také děkuji.

Audio verze rozhovoru

Bližší informace najdete ZDE:
www.hithit.com/cs/project/876/kruanova-dobrodruzstvi

( 1 hlas )

Zroj foto: FB Kruanova dobrodružství
https://www.facebook.com/KruanFilm?fref=ts

 



Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

GABRIELA KUBENOVÁ

výtvarnice

Kniha:


Daniel Glattauer - Dobrý proti severáku

Kniha Dobrý proti severáku je moderní a vtipnou variací na epistolární román. Emmi Rothnerová chtěla přes internet zrušit předplatné časopisu Like. Kvůli překlepu ale její e-mail dostane Leo Leike. Protože Emmi mu dál posílá e-maily, upozorní ji Leo na její omyl. Začne tak nezvyklá korespondence, jakou lze vést jen s osobou naprosto neznámou. Na tenkém ostří mezi absolutním neznámem a nezávaznou intimitou se oba víc a víc sbližují, až si nakonec musí nevyhnutelně položit otázku: snesly by milostné city, které rozkvetly v e-mailech, osobní setkání? A co by se stalo, kdyby ano? Anotace ke knížce, která psala o jednom e-mailovém omylu a nastartovala neobvyklou korespondenci, mne zaujala a e-knihu jsem hned zakoupila. Opravdu mě nepustila a přehltla jsem ji přes noc, dá se to, je to pro mě velice čtivé a děj má spád. Mám ráda podobná nedorozumění i v opravdovém životě a ne jedno se mi už i přihodilo, takže jsem se do toho začetla a stala se téměř součástí knížky.Po poslední větě nastalo… no tohle? To snad nemůže být konec, to nejde, aby to takhle skončilo, to mi snad ten autor udělal schválně…. Ale bylo to tak, byl to konec, žádné další stránky, žádné další věty a dokonce ani slova nenásledovala…. Tohle se mi u málokteré knihy stane……. Ale za pár měsíců jsem objevila volné pokračování…. „Každá sedmá vlna“, neváhala jsem ani minutu, knihu zakoupila, opět v digitální podobě, ačkoli jsem totální milovník knih, které můžu otevřít a ke které můžu i přivonět, a pro mě bylo to pokračování snad ještě lepší. Takže pokud jste milovníky zamotaných životních příběhu a šťastných konců, dejte se do čtení. Daniel Glattauer (nar. 1960) pochází z Vídně, je spisovatel a novinář. Píše sloupky, soudní reportáže a fejetony. Jeho kniha Dobrý proti severáku se stala bestsellerem, v roce 2006 byla nominována na Německou knižní cenu a byla přeložena do mnoha jazyků a adaptována do podoby divadelní i rozhlasové hry. V Německu se dosud prodalo více než osm set padesát tisíc výtisků. Na přání čtenářů vyšlo pokračování Každá sedmá vlna (2009).

Anketa


Chat s osobností

Hledat

Mimísek 9

Partneři

Čtěte také...

9. díl seriálu Březen, za kamna vlezem – nejlépe s knihou (tištenou, elektronickou, audio)

9 BMC perexBřezen býval měsícem knihy, starší ročníky si to dobře pamatují. Asi i v dřevních dobách býval touto dobou propad prodejů (i když se na ně asi tenkrát tolik nehrálo) a tak byl jarní měsíc vybrán jako vhodný ku čtení. Na nějaký čas nám, milovníkům...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Každý by měl mít svého tučňáka

tucnak200Co mě naučil tučňák je název nové knihy, kterou vydává nakladatelství Noxi. Jedná se o jedinečný příběh mladého učitele, jehož život významně ovlivnil tučňák Juan Salvador…

...

Divadlo

Tragédie Kapuletů a Monteků navléknutá do baletních střevíců

romeoajulie 200Kdo by neznal nejslavnější příběh všech dob, který pojednává o zamilované veronské dvojici, jejíž láska se kvůli nepřátelství dvou vlivných rodin dočkala tragického konce. Jen málokdo si už ale dokáže představit, že by tato tragédie mohla ...

Film

Dva filmaři jako hrdinové knih

Cap perexDvě umělecké školy, jak pražská Akademie múzických umění, tak brněnská Janáčkova akademie múzických umění, vydaly téměř současně životopisné publikace o filmařích, z nichž jeden obecenstvo (i odbornou veřejnost) sotva dokázal oslovit, zatímco druhý by...