„Prospěli jsme svému zdraví, zdraví našich klientů a hlavně se chováme šetrně k přírodě, co více si přát“

„Prospěli jsme svému zdraví, zdraví našich klientů a hlavně se chováme šetrně k přírodě, co více si přát“

Tezop 200iskárna EZOP je zlínská společnost, která vznikla už v roce 1993 a od té doby se vyvíjí a upevňuje svou pozici především v oblasti tiskových služeb, reklamy a různých výstavních expozic. Všechny jejich tisky jsou ekologické a víc nejen o nich nám prozradila paní Darina Uhříková.

 



Vaše tiskárna funguje od roku 1993, to už je dlouhá doba. Myslím, že dnes je na ekologii kladen velký důraz. Jaké to bylo tehdy? Bylo snadné se uchytit?

Příběh naší firmy začíná v roce 1997, kdy jsme si tady jako první pořídili tiskové stroje. Byly to tehdy HP 5000, kde se používaly vodou ředitelné barvami (už tehdy to byly ekologické barvy). Tisky byly velmi syté, krásné, ale měly jeden zásadní nedostatek, nebyly určeny do exteriéru. Tehdy jsme tiskli především dekorativní obrazy do prodejen a kanceláří. Našim dalším prvenstvím v oblasti tisků ve Zlíně bylo pořízení solventních strojů (báze ředidlových barev), což vzešlo ze stále častějších potřeb našich stávajících i nových klientů a to na celopolepy aut. Tuto službu jsme do té doby kooperovali s tiskárnami v Brně a v Praze. Na těchto nových strojích jsme mohli tisknout samolepky, bannery, textil, filmy, mesh a další materiály. Bylo to skvělé, tím, že jsme byli jediní, jsme měli opravdu práce víc než dost. Nevýhodou této technologie byl však velký zápach z barev a těžký vzduch, který jsme museli řešit odvětráváním a vzduchotechnikou.

Ulevilo se nám, když byl uveden na trh první latexový stroj, který tiskne ekologickými bezzápachovými barvami, věděli jsme, že je to cesta, kterou chceme jít. Sytost barev, fotokvalita, bezzápachový provoz, odolnost tisků proti poškrábání, odolné v exteriéru bez laminace a široká škála materiálů.


Naše rozhodnutí bylo jasné - solventní tiskárny musí pryč a od roku 2012 máme už jen ekologický a čistý provoz, kde nám neotravuje vzduch těžký zápach typický pro tiskařské solventní barvy. Mělo to i další významnou výhodu, hodně jsme si zlepšili naše pracovní prostředí.

ezop 1

A jak vás tato myšlenka vůbec napadla? Inspirovali jste se nějakou fungující tiskárnou? A jak jste věděli, jak na to?
 
Když jsme pořizovali první latexový stroj, netušili jsme, jak nám to ovlivní naše podnikání. Rychle jsme si zvykli na čisté a bezzápachové prostředí a naši klienti zase na rychlé zpracování zakázek. Z barev se nic neodpařuje, proto můžeme okamžitě dokončovat výrobu v dalších krocích – laminace, lepení. Naše práce se tak velmi zlepšila co do kvality hotových výrobků, tak i ke snížení času k výrobě potřebného, čímž se stáváme pro naše klienty o to více zajímavými a v tiskařském oboru na území Zlínského kraje bezkonkurenčními. Prospěli jsme svému zdraví, zdraví našich klientů a hlavně se chováme šetrně k přírodě, co více si přát. Dnes jsme hrdí na náš slogan: Naše tisky voní…

Pojďte nám povědět více o ekologickém tisku samotném. Jak probíhá? Je k němu potřeba něco speciálního? A jak je to s papírem? Ten je stejný jako u běžného tisku?

Do našich tiskáren používáme speciální materiály, které nejdříve testujeme. Máme vysoké požadavky na kvalitu tisku, prokreslení, sytost barev a kvalitu materiálu. Materiál odebíráme od více dodavatelů, rozhodujeme se podle výše zadání klienta, jeho požadavků na kvalitu, ne podle ceny, ta je v této fázi až na dalším místě. V naší nabídce naleznete jak tapety s certifikátem zdravotně způsobilého materiálu do nemocnic, škol, bytů, … (to je podmíněno použitím našich barev), tak i PE materiál do výstavních systémů rollupů a stěn (v kombinaci s latexovými barvami a hliníkovou konstrukcí dodáváme kompletní ekologický produkt).

ezop 2

 Jak je to s časem? Zabere ekologický tisk více času nebo je to obdobné?

Velkou výhodou ekologického tisku je rychlé zpracování zakázek. Nevyprchávají rozpouštědla, tisky můžeme ihned dále zpracovávat – dokončovat (ořezávat, lepit, natahovat, laminovat). V tomto je ekologický tisk unikátní.

Ekologický tisk má mnoho výhod. Co vy vnímáte jako tu největší a na co nejvíce „slyší“ vaši zaměstnanci?

Jako největší výhodu vnímají naši zákazníci rychlost a kvalitu tisků, my zase bezzápachovost provozu, což oceňují jak zákazníci, kteří k nám do provozu docházejí, tak hlavně zaměstnanci, kterým se lépe dýchá a cítí se zde příjemně. Máme v podstatě tiskové stroje v kancelářských prostorách. V poslední době se u nás cítíte i jako v bylinkové lékárně nebo na levandulovém poli. Díky novým technologickým možnostem jsme se také zaměřili na výrobu reklamních a dárkových předmětů, např. voňavé relaxační polštářky, které plníme pohankovými slupkami s levandulí. Tyto polštářky dokážeme klientům dle jejich přání potisknout grafikou, kterou si dodají, tak získají naprosto originální reklamní předmět nebo zboží k dalšímu prodeji. Tuto službu využívají hlavně masérské salony, kosmetičky, obchůdky s bylinkami apod. Blíží se konec roku a my se chystáme svou nabídku reklamních předmětů opět rozšířit o další varianty.

ezop 3

Jako jediní v naší republice se věnujete lentikulárnímu tisku. Můžete jej naším čtenářům popsat? O co přesně jde a kde se s ním mohli setkat?

Lentikulárnímu tisku se věnujeme více než 15let a máme velké zkušenosti s velkými i malými formáty. Od kapesních kalendářů přes pohlednice, CLV až po autobusové zastávky. Můžeme se pochlubit jednou z největších realizací v Evropě což byla výrobou obrazu o rozměru 1,5 x 20m pro Tatra Banku. Za naše práce jsme byli oceněni v ČR i zahraničí na soutěžích jako např. Hvězda 3D reklamy, PIAF, POPAI. Tyto fascinující obrazy jsou na výrobu velmi náročné, proto také ve většině států nenajdete více než 1max 2 firmy, které je umí vyrobit na vysoké úrovni, ne každý se této práci chce věnovat, je opravdu vysoce odborná a časově náročná.
 
Je po tomto tisku velká poptávka? Když jde o takový unikát, je snadné zde najít klienty?

V době „krize“ byl všeobecný útlum zakázek, ale poslední roky je zejména o lentikulární obrazy, pf, pozvánky, pohlednice, pravítka, samolepky, postery aj. opět zájem.  Jsme technologicky vybaveni tak, abychom zákazníkovi splnili jeho požadavky, ale vždy je to podmíněno technologickými možnostmi.
Lentikulární zakázky realizujeme především pro střední a velké firmy, ve velkém tuto technologii poptávají farmaceutické společnosti, mobilní společnosti, firmy poskytující služby v oblasti bankovnictví a jiné, v poslední době už se dokonce ozývají i města a menší firmy.

ezop 2

Můžete říct, že vnímáte nějaké trendy v oblasti propagačních předmětů? Dá se říci, co se změnilo?

Stále něco vymýšlíme (vyvíjíme) a následně vyrábíme v oblasti originálních reklamních předmětů. Naše tradiční „chytré podložky pod myš“ s trhacím kalendářem nebo jako prezentace firmy a jejího portfolia. Tyto podložky jsou originální a jsou praktickým reklamním a komunikačním nástrojem pro firmy, které se zaměřují jak na B2B, tak i B2C. Dalším skutečně praktickým reklamním předmětem jsou čističe displejů na mobilních zařízeních (telefony, notebooky, tablety, smartphony,… ) - o tato čistítka mají zájem především ženy. Právě ženy z 99 %  čistítka při našich testech ocenily a chtěly by je mít. Proč ženy? Odpověď je prostá, snadno lze tímto produktem odstranit zbytky make-upu, který je věčným problémem na displeji mobilu.  Vyrábíme ale i jiné reklamní zboží především z přírodních materiálů, např. lepenky, hedvábné šátky, z textilu jsou to pak masážní a relaxační voňavé polštářky, obaly na mobil nebo na brýle… Vše dokážeme obrandovat dle přání klienta.

Na závěr se zeptám, zda máte nějaké plány do budoucnosti tiskárny EZOP?

Nadále chceme rozšiřovat „strojový park“ o nové ekologické tiskárny a být vždy krok napřed před konkurencí, co se týče technologií. Ve 2. polovině roku instalujeme nové stroje na dokončovací práce k malonákladovému tisku, abychom si zajistili větší komfort při dokončování zakázek (bigování, skládaní a vazbu). Pořídili jsme opos, můžeme tedy nabídnout etikety a samolepky různých tvarů bez nutnosti výroby raznice, což zakázky nejen zlevní, ale také zrychlí. Spolupracujeme s chráněnými dílnami a vytváříme nová pracovní místa pro pracovníky se sníženou pracovní schopností.

Naše filozofie jde ruku v ruce s myšlenkou velkého Ezopa, etikou a ekologií. Co říci na závěr? I příběhy Vašich značek můžete vyprávět nejen chytře, ale také ekologicky… Je to prosté – prezentujte se chytře s EZOPEM.

Zdroj foto: tiskárna EZOP


www.i-ezop.cz



Nejnovější články:
Starší články:

 
Banner

Přihlášení



Anketa


Partneři

Hledat

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (8)

Čtěte také...

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Česká Lípa

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...


Literatura

Batman a syn

batman a syn 200Jak to asi dopadne, když se na scéně vynoří Batmanův ztracený synek a rozpoutá tu pravou apokalypsu? Batman a syn vás přesvědčí o tom, že rodinné problémy v podání známých superhrdinů nabírají poněkud divočejší obrátky. N...

Divadlo

Divadelní Ostrava představí v listopadu v Praze Shakespeara pětkrát jinak

ostrava v praze 200V Praze / Ostravě 25. října – Divadelní Ostrava míří do Prahy - od 6. do 28. listopadu představí v průběhu pěti večerů výběr her nesmrtelného Williama Shakespeara. V Praze tak vyvrcholí celoroční projekt SHAKESPEARE OSTRAVA 2016, j...

Film

Všechnu špínu nesmyješ . . .

cistic200Čističem ve filmu výrazného slovenského režiséra Petera Bebjaka je Tomáš (Noël Czuczor), jehož osamělý život tvoří striktní opakování stále stejných činností. Jako pracovník pohřební služby se živí čištěním míst, na kterých zemřeli lidé anebo domácí z...