VÝSTAVA: Kde je světlo, není tma
Banner

VÝSTAVA: Kde je světlo, není tma

Email Tisk

Kde je svetlo 200Přesný citát zní: „Světlo svítí ve tmě a tma ho nepohltila.“ Mistr Eckhart
Společná výstava tvorby tří výtvarnic, absolventek SUPŠ sklářské v Kamenickém Šenově, Anny Polanské, Lady Semecké a Dagmar Šubrtové.

 


Anna Polanská
Anna Polanská pracuje s taveným sklem, z něhož vytváří užité tvary zpracované technikou broušení. Postupným odebíráním hmoty skla definuje výslednou formu, charakterizovanou stopami po brusných kotoučích. Finální optické vlastnosti nejsou hlavním cílem, ale přirozeným vyústěním snahy o tvar. Výchozí kvalitou pro objekty Anna Polanské je především plasticita. Její tvorba je úzce spjata se zájmem o krajinu a člověka a jejich základní vzájemné vztahy. Snahou hledat ve svých objektech archetypální tvary se podobá pravěkému tvůrci, v jehož rukou se rodí pěstní klín.

(www.annapolanska.cz)

Kde je svetlo 2

Lada Semecká
Lada Semecká vytváří skleňené obrazy procesů v přírodě vnímaných skrze krajinu a čas. Často jsou to obrazy mraků, skal, sněhu, deště a horizontů. Objekty jednoduchých tvarů odkazují k estetice minimalismu. Reálný prvek rytého motivu na miskách z lesního skla je intenzivním zaostřením na náhle zahlédnuté, například drobný hmyz, detail trávy, sněhový krystal. Autorka tak rozjímá nad existencí vzájemného vztahu nesmírného a nepatrného.

(www.ladasemecka.com)

Kde je svetlo 1


Dagmar Šubrtová
Absolventka Střední uměleckoprůmyslové školy sklářské v Kamenickém Šenově se dlouhodobě zabývá proměnou krajiny v důsledku více než 100 let trvající industrializace, zvláště v hornických regionech, krajiny, jež byla utvářená dlouhodobými geomorfologickými procesy. Některé práce jsou založeny na principu sochařské simulace objektu, jeho skladby, vrstvení, krystalizace a fikce geologické hmoty. Krajina se v umělecké koncepci autorky neomezuje na objekt hospodářské činnosti člověka a na technologický instrument, ale má také rozměr sakrální. Opatrné dotýkání se posvátného se v průběhu celé umělecké činnosti Šubrtové stále vrací. Jeho naléhavost je někdy ambivalentně maskována ironickým odstupem, ale opakované aktualizace křesťanské ikonografie, pohanského vzývání přírody a inspirace pohledu na noční oblohu, dokládají, že nejde o povrchní hru se znaky. Ve spojení s hledáním identity místa nese její dílo ve své výpovědi sílu sdělení.

(zdroj: www.dagmarsubrtova.cz)
 

VÝSTAVA: Kde je světlo, není tma
Galerie Jídelna
12. 9. – 25. 10. 2015  


Zdroj foto: www.facebook.com/photo.php?fbid=427978570737276&

www.muzeumcl.cz
www.facebook.com/events/963878040359383/permalink/963983897015464/


 





Rozhovor

Merlin Jahodová: „Malování mě zachránilo!“

mer 200Říká, že ve své tvorbě se ráda vyjadřuje spontánně, rychle a podle momentálního rozpoložení. I když se u ní odmala projevoval výtvarný talent, k malování se dostala oklikou – až ve chvíli, kdy se jejímu synovi proměnil život. O to víc si váží daru, který...

Hledat

Chaty s osobností

Z archivu...

Čtěte také...

Oslavy 90. výročí založení Sbírky francouzského umění 19. a 20. století

 

francuzske 200Letos Sbírka francouzského umění Národní galerie v Praze slaví 90. let od svého založení. V rámci oslav tohoto výročí galerie pro návštěvníky připravila cyklus přednášek a doprovodných prog...


Literatura

Dobrodružný komiks pro malé egyptoložky

Marcy perexMarcy a hádanka od sfingy je druhým dílem komiksové série Bájná pokladnice profesora Brownstona, jejímž autorem je Joe Todd-Stanton. Tento mladý britský kreslíř vystudoval ilustraci na Bristolské univerzitě...

Divadlo

Špagety a pizza na sto způsobů

improshow 200V rámci italského dne na festivalu Culturea se představila Improshow z Brna se svou osobitou dávkou vtipu a improvizace.

...

Film

Parchanti spí možná dobře, ale diváci mohou mít zlé sny

200film1Režisérka Claire Denisová se svěřila, že impuls k natočení filmu Parchanti spí dobře jí poskytlo Kurosawovo klasické drama Zlý chlap spí dobře. Zvolila název Les salauds (neboli Parchanti), odkazujíc tak k japonskému mistru, jehož dílo bylo ve Franc...