První velká samostatná výstava malíře Milana Hajdíka ve Valašském Meziříčí
Banner

První velká samostatná výstava malíře Milana Hajdíka ve Valašském Meziříčí

Email Tisk

Milan Hajdik 200Výstava Milana Hajdíka nabídne obrazy připomínající snové vyobrazení skutečnosti v juxtapozici a komunikativními portréty se skrytými QR kódy. Slavnostní vernisáž výstavy se uskutečnila 6. září v 18.00 hodin a úvodní slovo pronesl rektor Fakulty umění ostravské Ostravské univerzity, Doc. MgA. František Kowolowski. Na vernisáži hudebně vystoupila skupina CelBoss.

 

Rodák z Jablůnky se již od počátku svých studií v ateliéru Malba II. pod vedením Františka Kowolowského vymykal svým postojem v malířství uchopením samotného výtvarného konceptu. K malbě přistupuje inovativním způsobem, i přestože se na první pohled jeví jeho tvorba klasickou. V roce 2013 se stal jedním z finalistů Ceny Rudolfa Schlattaueraa nyní přichází s aktuální tvorbou vytvořenou především v tomto roce.

Ve své tvorbě se programově zabývá realitou a interpretací skutečnosti. Obrazy se odlišují malířským přístupem a jdou strukturálně proti sobě s cílenou juxtapozicí. V malbách převládá strukturální vyobrazení navozující pomíjivost, snovost či obrácenou realitu. Přesto se jedná o klasické malířské disciplíny jako je krajina, figura, portrét či zátiší. „Ve svém malířském projevu se zabývá veristickým obrazem, metamorfózou obrazu, možností interpretace, definicí obrazu skrze medium, jeho přesahem nebo mystifikací. Jeho rozměrná plátna odkazují na minulost malby, a to v podobě strukturalizované metafory a metonymie. Vrstvení a překládání obrazové plochy do svébytné strukturalisty je snahou autora pojmenovat hranice samotné malby. Snovost námětu se zde střídá s ostrostí rastrů a zásahů do hmoty obrazu“, přiblížil Hajdíkovu tvorbu František Kowolowski.

Autor se také zabývá psychologickým zkoumáním člověka, jeho vyjadřováním a působením na široké okolí. Přepisuje slovní projevy osob a jejich aktuálnost uchovává v QR kódu, který zprostředkovává komunikaci. „Aby toho nebylo málo, vkládá autor do svých pláten další digitální a jazykové – binární kódy. Svět digitální techniky pohlcuje svět viditelný, ve vzájemné interakci utváří „novou“ simulovanou realitu. Abstrahované formy se střetávají s reálným fotografickým předobrazem námětu krajiny (především) a to v touze prozkoumat jejich limity“, doplnil Kowolowski.

Galerie Sýpka ve Valašském Meziříčí má otevřeno denně v ÚT-PÁ od 9. do 17. hodin, v SO-NE od 13. do 17. hodiny, v pondělí je zavřeno. Vstupné 20 Kč, snížené 10 Kč, Studenti a školní exkurze zdarma. Vstupenku lze uplatnit v Galerii Kaple a v Galerii Sýpka. Více informacách na stránkách Galerie Valmez.

1. Otisk, akryl, flotát, plátno, 150x180, 2016

Milan Hajdik otisk

2. Tlamovci, olej, akryl, plátno, 120x230, 2016

Milan Hajdik tlamovci

3. Ufo, akryl, flotát, plátno, 170x170, 2016

Milan Hajdik ufo

4. Akvárium, olej, akryl plátno,150x180, 2017

Milan Hajdik akvarium

5. Bez názvu, 70x100cm, akyl, olej, plátno, 2017

Milan Hajdik beznazvu



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

LUKÁŠ LOUŽECKÝ


šéfredaktor

    32 let, ve znamení Štír. Je z Prahy a zaměstnán prozatím v Datartu na Službách zákazníkům. V rámci své amatérské žurnalistické kariéry má za sebou psaní a fotografování pro několik webů – zejména hudebních a literárních. Namátkou zmíníme ireport.cz, vaseliteratura.cz nebo cbdb.cz. Na šéfredaktorskou pozici nastoupil počátkem roku 2018 a doufá, že tento web povede k ještě větším úspěchům, než má prozatím za sebou.

    Pro Kulturu 21 píše již několik let. “Na práci pro Kulturu 21 mě baví především to, že je tento web tak všestranný. Můžu psát o knížkách, výstavách i třeba hudbě. Navíc je v něm přátelské prostředí."

    Ve volném čase se vedle psaní a fotografování věnuje zejména své rodině – manželce a téměř tříletému synovi. Je téměř abstinent, ale občas si dá skleničku vína. Odnaučený kuřák se závislostí na brambůrkách.

    Životní motto:

    Užívej života než ti uteče.

Toulavka

Anketa


Chat s osobností

Partneři

Hledat

Mimísek 35

Z archivu...

Čtěte také...

Fetiš modernity v Náprstkově muzeu v Praze

stolicka italie Tony Sandin„Touha po modernitě se manifestuje ve formální reprodukci elementů jiných kultur. Proces fabrikace zajišťuje permanenci formální. Tradice je reformulována modernitou nepřetržitě.“

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Jak to bylo v Kaddáfího Libyi?

Kaddafi 200Můžeme se dozvědět podrobně i z knihy Miroslava Belici Naši lidé v Kaddáfího Libyi. Její podtitul zní: Nejen o zbraních, semtexu a Lockerbie.

 

...

Divadlo

Dorian Gray ožije ve Švandově divadle jako lovec zážitků

dg perexSlavný příběh okouzlujícího mladíka a jeho portrétu, který odrážel všechny jeho hříchy, zatímco půvabný model zůstával stále mladý, žádoucí a bez poskvrnky. Dychtění být ozdobou společnosti a udávat trendy. A také hlad po stále nov...

Film

Slavoj Žižek píše o filmu

lacrim200Slovinský filozof Slavoj Žižek bývá jednou považován za (neo)marxistu či přímo (neo)komunistu, zabředávajícího do psychoanalytických výkladů, jindy je mu vyčítáno laciné pozérství. Přesto jej časopis Foreign Policy zařadil mezi stovku nejvlivnějších my...