Národní galerie v Praze vyhlašuje soutěž na novou vizuální identitu
Banner

Národní galerie v Praze vyhlašuje soutěž na novou vizuální identitu

Email Tisk

tz ng logo perexNárodní galerie v Praze vypisuje výběrové řízení na tvorbu nové vizuální identity. Vyzvanou soutěž, ve které oslovila deset tuzemských grafických studií, pořádá s podporou organizace CZECHDESIGN.

 

 

Cílem nové grafické identity je zpřístupnit Národní galerii atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací a podpořit tak otevírání se veřejnosti, které galerie v posledních letech intenzivně nastartovala prostřednictvím výstavních i veřejných programů.


Národní galerie v Praze je významnou národní institucí s více než 200 let dlouhou tradicí. Svou činností má však sloužit především současným a budoucím generacím a její komunikace by měla tuto skutečnost reflektovat. Potřebu jednotné, vizuálně silné a otevřené komunikace s návštěvníky si proto všichni uvědomujeme. Od vyzvané soutěže, kdy oslovujeme prověřené a kvalitní designéry a studia, si slibujeme nalezení partnera, který nám s tímto nelehkým úkolem pomůže a vytvoří sebevědomou a atraktivní, ale přitom přátelskou a přístupnou vizuální komunikaci směrem k českým i zahraničním návštěvníkům,“ uvádí generální ředitel Národní galerie v Praze Jiří Fajt.
Národní galerie v Praze vypisuje soutěž na novou vizuální identitu poté, co v roce 2015 proběhl první, neúspěšný pokus. I proto se galerie tentokrát rozhodla jako spoluorganizátora přizvat CZECHDESIGN, jež se stará o rozvoj kvalitního designu u nás, podporuje české designéry a dlouhodobě prosazuje uplatňování designu v praxi a férové nastavení podmínek v designérských soutěžích.
Velké a ‚národní' instituce bývají často asociovány s nepřístupností a malou ochotou vycházet svým návštěvníkům vstříc. Jejich vizuální identity tomu často odpovídají. Cítíme, že u Národní galerie v Praze je velká vůle tento zažitý stereotyp změnit a jsme rádi, že jim v tom můžeme pomoci. Pečlivě připravené zadání a nastavení férových podmínek pro účastníky soutěže jsou základními předpoklady pro dobrý výsledek,“ doplňuje ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová.


Průběh soutěže
První kolo výběrového řízení probíhá do 8. března, do kola druhého postoupí tři vybraní účastníci. Výsledky druhého kola i celé soutěže vyhlásí Národní galerie na začátku května. Součástí obou kol je i osobní setkání s oslovenými designéry. V odborné porotě soutěže zasednou společně se zástupci Národní galerie v Praze a CZECHDESIGN také přední grafičtí designéři a pedagogové Alan Záruba, Kristýna Fišerová a Tomáš Brousil.
Součástí zakázky ve výši 1,3 milionu Kč je tvorba komplexního grafického manuálu a vizuálně-komunikačního systému galerie, včetně loga, značení budov či konkrétních kampaní k výstavám a programům. Vítězné řešení by mělo pokrýt rozsáhlé potřeby vizuální prezentace galerie, která představuje umělecké sbírky od starověku do současnosti.
Do uzavřené soutěže Národní galerie v Praze vyzývá následující grafické designéry a studia (řazeno abecedně):
    1. 2017 Designers
    2. BREISKY, s. r. o.
    3. Dynamo Design, s. r. o.
    4. Heyduk, Musil & Strnad s.r.o.
    5. Laboratoř Petra Babáka
    6. Markéta Steinert
    7. Side2, s. r. o.
    8. STUDIO NAJBRT, s. r. o.
    9. Studio Petrohrad, s. r. o.
    10.  Symbiont, s. r. o.

Podmínky a zadání soutěže ke stažení zde:

http://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/soutez-na-novou-vizualni-identitu-narodni-galerie-v-praze

Za podpory
Ministerstva kultury České republiky
Generální partner
Komerční banka
Partneři
The Pudil Family Foundation
Kooperativa
Hlavní město Praha
Generální mediální partner
Česká televize
Hlavní mediální partner
Railreklam
Mediální partneři
Český rozhlas, ArtMap, PragueEventsCalendar, Monitora

Národní galerie v Praze
Staroměstské náměstí 12, 110 15 Praha 1

www.ngprague.cz/

https://www.facebook.com/NGvPraze

https://twitter.com/narodnigalerie

https://www.instagram.com/ngprague/

tz ng logo01

 

 

Zdroj fotografií: www.ngprague.cz



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 





Rozhovor

„Mám prostě zvířata i kytky rád“, říká leader kapely KEKS Štěpán Kojan

Štěpán KojanKEKS je čtyřčlenná česká rocková hudební skupina. Kapela byla založena roku 1981, zprvu hráli pouze v okolí Benešova, nicméně v průběhu let se jejich působnost rozšířila. KEKS má poměrně stálé složení, čase...

Hledat

Chaty s osobností

Čtěte také...

Výstava Magdaleny Jetelové se prodlužuje, několik děl zůstane v Národní galerii natrvalo

Magdalena jetelova dotek doby200Velkoplošná instalace Magdaleny Jetelové v Malé dvoraně Veletržního paláce bude k vidění až do 19. listopadu. Po konci výstavy zůstane několik děl v Národní galerii nastálo – dílo Stůl se stalo součástí akv...


Literatura

„Chtěla jsem vydat knihu dlouhá léta,“ říká Petra Soukupová

altPetra Soukupová. Jméno skloňované ve světě literatury posledních let dost často. Její tři knihy mají své místo v nejedné domácí knihovničce a v těch veřejných se musíte na přečtení jejích příběhů zařadit do fronty. Prvotinou K moři...

Divadlo

Klezmerem nespaseno

200divPražské Vinohradské divadlo je scénou, která velkou měrou určuje, co se v českém divadle nosí a obvykle ukazuje, jak se divadlo má dělat. Poslední vinohradská premiéra, tragikomedie Nesnesitelné svatby H. Levina, tomuto obyčeji vyhověla jen velmi málo. N...

Film

Jaké to je 154 krát zemřít? Aneb nesmrtelná Červená

cervena200Na Soňu Červenou mám živou vzpomínku. Byla jsem s rodiči v Národním divadle na Čapkově hře Věc Makropulos, kde ztvárnila hlavní roli. Psal se rok 2005. Tenkrát jí bylo osmdesát a mě ani ne dvacet. Po vystoupení jí ministr kultury předal státní vyznam...