Národní galerie v Praze vyhlašuje soutěž na novou vizuální identitu
Banner

Národní galerie v Praze vyhlašuje soutěž na novou vizuální identitu

Email Tisk

tz ng logo perexNárodní galerie v Praze vypisuje výběrové řízení na tvorbu nové vizuální identity. Vyzvanou soutěž, ve které oslovila deset tuzemských grafických studií, pořádá s podporou organizace CZECHDESIGN.

 

 

Cílem nové grafické identity je zpřístupnit Národní galerii atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací a podpořit tak otevírání se veřejnosti, které galerie v posledních letech intenzivně nastartovala prostřednictvím výstavních i veřejných programů.


Národní galerie v Praze je významnou národní institucí s více než 200 let dlouhou tradicí. Svou činností má však sloužit především současným a budoucím generacím a její komunikace by měla tuto skutečnost reflektovat. Potřebu jednotné, vizuálně silné a otevřené komunikace s návštěvníky si proto všichni uvědomujeme. Od vyzvané soutěže, kdy oslovujeme prověřené a kvalitní designéry a studia, si slibujeme nalezení partnera, který nám s tímto nelehkým úkolem pomůže a vytvoří sebevědomou a atraktivní, ale přitom přátelskou a přístupnou vizuální komunikaci směrem k českým i zahraničním návštěvníkům,“ uvádí generální ředitel Národní galerie v Praze Jiří Fajt.
Národní galerie v Praze vypisuje soutěž na novou vizuální identitu poté, co v roce 2015 proběhl první, neúspěšný pokus. I proto se galerie tentokrát rozhodla jako spoluorganizátora přizvat CZECHDESIGN, jež se stará o rozvoj kvalitního designu u nás, podporuje české designéry a dlouhodobě prosazuje uplatňování designu v praxi a férové nastavení podmínek v designérských soutěžích.
Velké a ‚národní' instituce bývají často asociovány s nepřístupností a malou ochotou vycházet svým návštěvníkům vstříc. Jejich vizuální identity tomu často odpovídají. Cítíme, že u Národní galerie v Praze je velká vůle tento zažitý stereotyp změnit a jsme rádi, že jim v tom můžeme pomoci. Pečlivě připravené zadání a nastavení férových podmínek pro účastníky soutěže jsou základními předpoklady pro dobrý výsledek,“ doplňuje ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová.


Průběh soutěže
První kolo výběrového řízení probíhá do 8. března, do kola druhého postoupí tři vybraní účastníci. Výsledky druhého kola i celé soutěže vyhlásí Národní galerie na začátku května. Součástí obou kol je i osobní setkání s oslovenými designéry. V odborné porotě soutěže zasednou společně se zástupci Národní galerie v Praze a CZECHDESIGN také přední grafičtí designéři a pedagogové Alan Záruba, Kristýna Fišerová a Tomáš Brousil.
Součástí zakázky ve výši 1,3 milionu Kč je tvorba komplexního grafického manuálu a vizuálně-komunikačního systému galerie, včetně loga, značení budov či konkrétních kampaní k výstavám a programům. Vítězné řešení by mělo pokrýt rozsáhlé potřeby vizuální prezentace galerie, která představuje umělecké sbírky od starověku do současnosti.
Do uzavřené soutěže Národní galerie v Praze vyzývá následující grafické designéry a studia (řazeno abecedně):
    1. 2017 Designers
    2. BREISKY, s. r. o.
    3. Dynamo Design, s. r. o.
    4. Heyduk, Musil & Strnad s.r.o.
    5. Laboratoř Petra Babáka
    6. Markéta Steinert
    7. Side2, s. r. o.
    8. STUDIO NAJBRT, s. r. o.
    9. Studio Petrohrad, s. r. o.
    10.  Symbiont, s. r. o.

Podmínky a zadání soutěže ke stažení zde:

http://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/soutez-na-novou-vizualni-identitu-narodni-galerie-v-praze

Za podpory
Ministerstva kultury České republiky
Generální partner
Komerční banka
Partneři
The Pudil Family Foundation
Kooperativa
Hlavní město Praha
Generální mediální partner
Česká televize
Hlavní mediální partner
Railreklam
Mediální partneři
Český rozhlas, ArtMap, PragueEventsCalendar, Monitora

Národní galerie v Praze
Staroměstské náměstí 12, 110 15 Praha 1

www.ngprague.cz/

https://www.facebook.com/NGvPraze

https://twitter.com/narodnigalerie

https://www.instagram.com/ngprague/

tz ng logo01

 

 

Zdroj fotografií: www.ngprague.cz



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 




Přihlášení



Anketa


Partneři

Hledat

Z archivu...

Čtěte také...

Deprese je stále číslo jedna. Ale Josef Bolf už šetří krví!

Josef Bolf 200Josef Bolf je stále v kurzu. Výstava s názvem Těžká planeta (podle stejnojmenné antologie od Isaaca Asimova) je k vidění v galerii Hunt Kastner v Praze na Žižkově. Černo – růžové bolfovské barvy střídají umírněnější odstíny, černá však nadál...


Literatura

Tajné sexuální fantazie švédských žen aneb uskutečníme si je - aspoň jednou?

tajne sexualni fantazie svedskych zen200Kniha Kateřiny Janouchové Tajné sexuální fantazie švédských žen byla sice již pokřtěna 3. února 2011 v pražském Paláci knih, přesto si dovolíme znovu otevřít stránky této ú...

Divadlo

Dorian Gray ožije ve Švandově divadle jako lovec zážitků

dg perexSlavný příběh okouzlujícího mladíka a jeho portrétu, který odrážel všechny jeho hříchy, zatímco půvabný model zůstával stále mladý, žádoucí a bez poskvrnky. Dychtění být ozdobou společnosti a udávat trendy. A také hlad po stále nov...

Film

Yves Saint Laurent - recenze

200filmNa plátna českých kin vstupuje nový snímek ve Francii známého herce a režiséra Jalila Lesperta. Předlohou mu byl život jednoho z nejslavnějších módních návrhářů dvacátého století, Yves Saint Laurenta. Toho herecky věrohod...