V Británii je umění na každém rohu

Tisk

britanieVe Velké Británii se právě rozjel originální charitativní projekt s názvem Art Everywhere, jehož cílem je vytvořit z celé Británie největší obrazárnu na světě. V ulicích po celé zemi se místo reklamních plakátů a billboardů objevila známá umělecká díla britských autorů. Umění je tedy doslova na každém rohu. Tato největší světová výstava bude trvat přesně dva týdny, a to od 12. do 25. srpna 2013.

 

Pro projekt bylo vybráno sedmapadesát obrazů, které byly přetištěny na dvaadvacet tisíc reklamních ploch po celé zemi. Reklamní společnosti poskytly zcela zdarma své propagační plochy celkem v hodnotě asi devadesáti milionů korun. Peníze potřebné na tisk plakátů se pak vybraly ve veřejné sbírce.

art

O tom, která díla budou krášlit ulice, rozhodli Britové sami na Facebookových stránkách projektu. Mezi vybranými kousky jsou například díla autorů jako Lucian Freud, David Hockney, Francis Bacon, Hew Locke, John Evereta Millais, Damien Hirst nebo John William Waterhouse.

„Je to úžasné. Možná právě tohle je uskutečněním myšlenky, že umění má být pro všechny, o což jsem usiloval už před mnoha lety,“ svěřuje umělec David Blake, jehož malba se nachází na obrovské digitální reklamní ploše v britském nákupním centru.

Obyvatelé Británie si mohou užívat umění úplně všude – v obchodních domech, na stanicích metra, v podchodech, na autobusových zastávkách, reprodukce děl se dokonce objeví i na dvou tisících londýnských autobusech a na taxících. Navíc pokud kolemjdoucího zaujme určité konkrétní dílo, může o něm zjistit podrobnější informace prostřednictvím mobilního telefonu. Stačí si zdarma stáhnout jednoduchou aplikaci Blippar, vyfotit plakát a v mobilu se objeví informace ke konkrétnímu uměleckému kousku.

mapa

„Neměli jsme jiný cíl, než naplnit naše ulice uměním, oslavovat talenty a dědictví Británie,“ sdělil vedoucí gigantické výstavy Richard Reed. Prostřednictvím tohoto netradičního projektu se mu to skutečně podařilo. Čeští milovníci umění můžou jen doufat, že by se něco podobného mohlo uskutečnit i u nás a české ulice by se místo všudypřítomné reklamy zaplavily uměleckými reprodukcemi.

Zdroj foto: arteverywhere.org.uk



 

Zobrazit další články autora >>>