Eliška Podzimková a Michal Škapa navrhli originální trička a bodýčka na podporu pěstounství
Kultura21.cz

Eliška Podzimková a Michal Škapa navrhli originální trička a bodýčka na podporu pěstounství

Doma je domaSpeciální kolekcí originálních triček a dětských bodýček v podání známých umělců startuje iniciativa Dobrý start novou kampaň #domajedoma. Od pondělí 7. prosince je možné si trička a bodýčka zakoupit - a přispět tak na dobrou věc. Česko je jednou z posledních zemí v Evropě, která ještě umísťuje děti do kojeneckých ústavů. V ústavech u nás vyrůstá celkem 8000 dětí, z toho 1450 novorozenců a batolat do tří let. Kampaň #domajedoma představuje veřejnosti benefity domácí, rodinné či pěstounské péče o děti oproti péči ústavní.

„Hodně lidí pořád neví, že tu pro děti, které by jinak skončily v ústavech, je i možnost pěstounské péče," říká Julie Kochová z Dobrého startu. Podle ní pěstounů v Česku stále není dostatek, i když se letošní kampaní Díky pěstounství podařilo oslovit už 5500 zájemců. „Teď chceme oslovit ještě širší veřejnost - a vyzvat ji, aby nás v našem snažení o zvrácení osudů ohrožených dětí podpořila třeba i nákupem našich charitativních bodýček," dodává Kochová.

Návrhy charitativních triček vytvořili ilustrátorka Eliška Podzimková a streetartový umělec Michal Škapa aka Tron. „Když jsem byl osloven, tak jsem neváhal ani minutu," říká Michal Škapa, proč se rozhodl kampaň podpořit. „Jako otce dvou dětí se mě to velmi dotýká. Mám obrovský respekt k lidem, kteří dělají v ústavech a pečují o děti, nemocné nebo třeba lidi v důchodovém věku. Ale nic nemůže zastoupit lásku rodičů a každodenní vřelou péči. Přeji opuštěným dětem, aby našly svojí novou rodinu."

Doma je doma

Eliška Podzimková i Michal Škapa své návrhy vytvořili bez nároku na honorář. Sponzorsky část výroby triček a bodýček pokryla společnost OP Tiger/OPT OnDemand. Veškerý výtěžek z prodeje triček tak bude využitý na další aktivity směřující k nalezení dostatečného množství pěstounů, k podpoře rodinné péče a ke schválení systémové změny vedoucí k tomu, aby už žádné dítě nemuselo vyrůstat v ústavu.

Ke kampani #domajedoma se připojují i další známé osobnosti, které s organizací spolupracují, jako Martha Issová, manželé Klusovi, herečky Petra Nesvačilová či Hanka Vágnerová a další, většina z nich už vystoupila v jarním spotu Různé cesty stejné organizace. Kampaň #domajedoma v lednu vyvrcholí premiérou klipu k nové písni Domů Báry Polákové a Dana Bárty, kteří se s prvním společným duetem rozhodli kampaň #domajedoma také podpořit.

Doma je doma

K podpoře kampaně se může přidat každý, komu není lhostejný osud dětí v kojeneckých ústavech. Autoři vyzývají veřejnost, aby sdílela na sociálních sítích hashtag #domajedoma. „Přidejte přání dětem z ústavů, vyjádřete, že víte, že pro děti je nejlepší vyrůstat v rodině. Ví to ostatně každý rodič - ale řadě politiků to stále ještě nedochází," dodává Julie Kochová.

Trička #domajedoma s motivy od umělců stojí 650 Kč, bodýčka 550 Kč, pouze textové varianty (Tričko na doma, Doma to bylo ještě čistý) triček stojí 550 Kč a bodýček 450 Kč. Trička jsou v šedé barvě, unisexovém střihu a velikostech S, M a L, dětská bodýčka v bílé barvě a velikostech 68, 86 a 92. Trička jsou z 80 % z organické bavlny a z 20 % z recyklovaného polyesteru. Bodýčka jsou ze 100% organické bavlny. Oba produkty mají certifikaci Fair Working Conditions.

Trička a bodýčka je možné objednávat zde:
https://www.dikypestounstvi.cz/kup-bodycko-a-tricko-a-zapoj-se-do-kampane-domajedoma

Doma je doma

Dobrý start - Z rodiny doletí dál, z. s.
Dobrý start je otevřená iniciativa lidí, kteří mají různé profese, ale společný cíl: pomoci malým dětem z ústavů do rodin. Sdružujeme odbornou i laickou veřejnost; všechny, kterým nejsou příběhy ohrožených dětí lhostejné.


 

Přihlášení



Pyrografie aneb antistresové tvoření pro milovníky dřeva

V nakladatelství Grada vyšla kniha Vypalování do dřeva aneb Pyrografie pro každého, která potěší každého kreativně založeného milovníka dřeva.
Grada

Třešně v rumu jsem zhltla jako malinu

V nakladatelství Cosmopolis vyšla kniha novinářce Michaele Janečkové s názvem Třešně v rumu, která pojednává o její cestě na Kubu.
Cosmopolis (Grada)

Hledat

Anketa

Pomalu nastává čas dovolených. Kde byste tu svou nejraději strávili?
 

O čmelácích vážně i nevážně

V nakladatelství Kazda vydali další knihu přírodovědce Dava Goulsona. Po Divočině v zahradě přichází Návrat čmeláků.
Kazda

Literatura

Dobrodružství ve staré Praze: Vlastimil Vondruška, Fiorella a Bratrstvo křišťálu

Fiorella a bratrstvo 200Fiorella přijíždí z Itálie do Prahy spolu se svým otcem, novým dvorním alchymistou císaře Rudolfa II. Pomáhá mu v dílně převlečena za chlapce, protože dívky práci alchymistického učně vykonávat nesmí. V chlapeckém přestro...

Divadlo

Hezky německy?

200divPřed několika dny skončil 18. ročník Pražského divadelního festivalu německého jazyka. Je tedy čas probrat se dojmy a pokusit se o shrnutí. Můj nejsilnější pocit je podobný hořké pachuti na jazyku – nějak mi to prostě nesedlo. Jsou takové divadelní festiva...

Film

Portrét dívky v plamenech: Utajená vášeň z 18. století

divkavplamenechV kinech právě nyní můžete zhlédnout francouzské romantické drama o lásce dvou dívek na mořském pobřeží v roce 1760. Film je o touze po svobodě, ale i o umění přijmout svůj osud. Dějem od začátku prostupuje báj...