Veverčák Píťa se vrátil

Veverčák Píťa se vrátil

pita zchladi-tlapky 200Veverčák Píťa se společně s hajným Petrem objevili v knize Víš, kde jsou děti stromů? a nyní se vrací v titulu Kde si Píťa chladí tlapky?

Kniha sice vyšla ke sklonku roku, ale odehrává se jednoho parného letního dne, kdy je veverčákovi Píťovi i hajnému Petrovi strašlivé horko. Zatímco hajný se ochlazuje zmrzlinou, Píťa se vydává na průzkum do lesa. Potkává vosy plivající vodu do hnízda, brouky schovávající se pod květy rostlin, žabku plavající v tůňce i divoká prasata dovádějící v kališti. Sám úlevu najde až tehdy, když zaběhne hlouběji do lesa. A jak se tedy veverky ochlazují? To se dozvíte při čtení oněch krátkých řádků na nádherně ilustrovaných stránkách.

Jedná se o knihu pro děti od dvou let s tvrdými deskami, a hlavně s výklopnými okénky. Pod nimi se skrývají velmi zajímavé informace, ze kterých se děti dozvědí spoustu zajímavostí. A nejen děti – i já se leccos přiučila, například, o plovatkách bahenních, pěnodějkách nebo mlocích, kteří se na sluníčku snadno spálí. Díky odklápění jsem se vrátila do dětských let, těšila jsem se na další a další zajímavosti a líbilo se mi také, že každé okénko má jinou velikost, tvar i orientaci.

pita zchladi tlapky1

Kde si Píťa zchladí tlapky? je opět skvělou dětskou knihou. Věruhodné a hravé ilustrace Stefanie Reich jsou sázkou na jistotu, stejně jako texty od Petera Wohllebena. Ten umí promlouvat a zaujmout jak dospělé, tak děti. Z lesa díky této kombinaci tvůrců přímo dýchá jeho atmosféra a musí tak zákonitě lákat k procházce i k dívání se kolem sebe. Pro mě byl v dětství průvodcem táta a knihy jako je takhle jsou podle mě skvělým doplňkem.

Peter Wohlleben (1964) se již od dětství chtěl stát ochráncem přírody. Studoval lesnictví a přes dvacet let pracoval jako úředník zemské lesní správy. Dnes vede Lesní akademii v německém regionu Eifel a usiluje o návrat pralesů do různých oblastí světa. Často vystupuje v televizních pořadech, pořádá přednášky a semináře a píše knihy na témata týkající se lesa a ochrany přírody. Svými bestsellery Tajný život stromů, Citový život zvířat, Slyšíš, jak mluví stromy a dalšími nadchl čtenáře po celém světě. V Německu nedávno začal vydávat časopis Wohllebenův svět. V roce 2019 mu byla udělena Bavorská státní medaile za zásluhy při ochraně životního prostředí, a to za jeho citlivé a nekonvenční zprostředkovávání vědeckých poznatků.

pita zchladi-tlapky

Kde si Píťa zchladí tlapky?
Autor: Carina Wohllebenová, Peter Wohlleben, ilustrace Stefanie Reich
Překlad: Dagmar Heeg
Žánr: pro děti, leporelo
Nakladatelství: Kazda
Rok vydání: 2020
Počet stran: 26
Hodnocení: 88 %

Knihu můžete vyhrát v naší soutěži: Zjistěte, kde si Píťa zchladí tlapky

Vlastislav Toman: Jsme v Česku schopni natočit film podle komiksu?

Kruan perexNovinář a spisovatel pan Vlastislav Toman je autorem dobrodružných, sci-fi a fantasy příběhů. V letech 1959 – 1992 byl šéfredaktorem časopisu ABC mladých techniků a přírodovědců. Kromě kultovního českého komiksu o Malém bohovi a Kruanovi napsal pře...

Michael Krásný vydává druhé album 20:20

Michael Krásný, kontrabasista, baskytarista, zpěvák a dlouholetý doprovodný hráč trumpetisty Laca Decziho, vydává druhé sólové album s výmluvným názvem 20:20. michaelkrasnymusic.com

Udělejte si doma nějakou vietnamskou specialitu

vic nez jen vietnamska kucharka200Vydavatelství CPress vydalo nedávno knihu s názvem Víc než jen vietnamská kuchařka. Jak vypadá a co vše v ní najdete? To vám prozradí tato recenze.

Pestrý podzim v divadle - Divadlo Radka Brzobohatého

200divAby vaše podzimní dny byly co nejpestřejší, přinášíme vám říjnové divadelní tipy, tentokrát z Divadla Radka Brzobohatého.

...

Letos ve Varech pookřejeme

KviffBývalo dobrým zvykem, že karlovarský filmový festival uváděl rozsáhlé přehlídky slavných tvůrců evropských i mimoevropských, takže zájemci se tak mohli v uplynulých letech seznámit s reprezentativním průřezem celoživotního odkazu takových osobností, jako by...