Peter Wohlleben zve děti ven

Peter Wohlleben zve děti ven

Pujdes s nami ven 200Německý milovník přírody Peter Wohllleben vydal další knihu pro děti, která je tentokrát zaměřená na přírodu ve městě.

Peter Wohlleben v předmluvě zmiňuje že bydlí v hájovně v lese, ale vyrůstal v Bonnu a do města se rád vrací. Objevuje tam zvířata i rostliny a je si vědom toho, že dobrodružství člověk může zažít i na balkoně, na zahradě nebo přímo doma. „Ukážu vám, jak z citronové pecky vypěstovat stromek nebo jak sestrojit kompas. A nechtěli byste zkusit chovat neobvyklé „domácí mazlíčky“ – hlenky?,“ láká čtenáře.

Kniha Půjdeš s námi ven? je rozdělena na několik větších kapitol, které se dělí na podkapitoly. Nejprve se menší čtenáři podívají do města, poté budou motivováni ke sbírání, stavění a vyrábění, poté budou sledovat otisky a stopy nebo to, co se děje ve vzduchu. Dále se něco dozví o rekordmanech a mohou zažít mnohá dobrodružství, vyrobit si domeček nebo občerstvení pro zvířata a v závěru dostanou rady o zelenině, jedlých květech i plevelu.

Na stránkách se nachází spousta fotografií i ilustrací zvířat i rostlin a také zvýrazněné infoboxy nebo obdélníky s názvem Všimněte si!. Skvělé jsou i nejrůznější návody, například na vyrobení lodičky z přírodních materiálů, herbáře nebo slunečných hodin.

Půjdeš s námi ven? přináší spoustu inspirace rodičům, jak zabavit děti a nadchnout je pro lásku k přírodě a také je plná zajímavých informací. Mnohé byly nové i pro mě, třeba jsem nevěděla, že babočka paví oko nahání strach ptákům, že auta prostřednictvím výfukových plynů hnojí rostliny nebo že pastiňák může způsobit bolestivé popáleniny a měl by se sklízet v rukavicích. Také mě zaujala rostlina krtičník zlatožlutý, která voní po houskách s mákem. A všem vykládám o rozdílu mezi hromádkou krtka a hraboše:

„Nejste si jistí, jestli hromádka pochází od krtka, nebo od hraboše? Můžete vyzkoušet tento trik: odhrňte hlínu od chodbičky tak, aby vchod zůstal odkrytý. Pokud v tunelu bydlí hraboš, otvor po pár hodinách uzavře. Krtek už se o ten svůj obvykle nestará, a pokud ano, vrátí se k němu třeba až po několika dnech.“ (str. 45)

Jsem ráda, že jak knihy od Petera Wohllebena, tak od nakladatelství Kazda obecně jsou sázkou na jistotu. Tato je opravdu skvělá a ráda se k ní budu vracet.

Peter Wohlleben (1964) se již od dětství chtěl stát ochráncem přírody. Studoval lesnictví a přes dvacet let pracoval jako úředník zemské lesní správy. Vede Lesní akademii v německém regionu Eifel a usiluje o návrat pralesů do různých oblastí světa. Často vystupuje v televizních pořadech, pořádá přednášky a semináře a píše knihy na témata týkající se lesa a ochrany přírody. Svými bestsellery Tajný život stromů, Citový život zvířat, Slyšíš, jak mluví stromy a dalšími nadchl čtenáře po celém světě. V Německu vydává časopis Wohllebenův svět. V roce 2019 mu byla udělena Bavorská státní medaile za zásluhy při ochraně životního prostředí, a to za jeho citlivé a nekonvenční zprostředkovávání vědeckých poznatků.

Pujdes s nami ven

Půjdeš s námi ven?
Objevitelské výpravy za přírodou ve městě
Autor: Petter Wohlleben
Překlad: Marie Voslářová
Žánr: pro děti a mládež, populárně-naučná
Nakladatelství: Kazda
Rok vydání: 2021
Počet stran: 128
Hodnocení: 91 %

Knihu můžete vyhrát v naší soutěži: Vyrazte ven na objevitelské výpravy

Etiketa a špionáž

etik 200Nakladatelství CooBoo se může pyšnit velmi kladnými ohlasy z výběru vydávaných knih pro mládež. Jedna taková je i Etiketa & Špionáž od autorky Gail Carrigerové. Příběh o dívce z velké rodiny. O Sofronie, která se odmítá stát dámou a pro svou matku i ...

Láska ke třem pomerančům: komedie plná vitamínů

laska ke trem pomerancumDivadelní soubor Geisslers Hofcomoedianten uvede zcela novou kouzelnou pohádku plnou vitamínů na Malé scéně ABC. Hru podle nového překladu scénáře Carla Gozziho zrežír...

Úspěšný film Fotograf je novinkou na DVD

foto 200Křest novinky na DVD filmu Fotograf proběhl 12. 5 v pražské galerii Goap za účasti fotografa Jana Saudka, režisérky filmu Ireny Pavláskové, představitelky hlavní ženské role Marie Málkové a herečky Zu...