Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím

Tisk

Online mkt perexIdeální publikace pro všechny manažery, kteří potřebují komunikovat se svými zákazníky, nezávisle na tom, jestli prodávají koláče, pračky, knihy, kulturní nebo sportovní představení, módu nebo hnojivo. V nakladatelství Grada vychází praktická manažerská příručka Jitky Burešové Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Autorka působí na katedře marketingu a obchodu Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci a kniha, kterou předkládá je učebnicí nejen pro studenty, ale také pro lidi z praxe. Autorka si klade za cíl "naučit své čtenáře marketingově přemýšlet a zorientovat se ve světě online marketingu" a především druhý bod se jí beze zbytku podařil. 

Kniha přináší v patnácti kapitolách přehled možností současného online světa marketingu z manažerského, nikoli technického pohledu. Správně vychází z toho, že marketér nemusí být programátorem, ale musí vědět, co má požadovat. K tomu je nutné znát všechny současné možnosti online světa marketingu, a ty jsou zde uceleně představeny se svými výhodami a nevýhodami.

Odborně - přesto srozumitelně

Autorka se nepouští do technických detailů, vychází ze základních marketingových strategií a v jednotlivých kapitolách se věnuje tomu, jak je posílit nebo naplnit online marketingovou komunikací, online reklamou, jak využít webovou analytiku a jak zaujmout cílovou skupinu.

Velkou předností knihy je její záběr, který sahá od webových stránek a jejich optimalizace pro vyhledávače, přes webovou analytiku, k sociálním sítím a influencerům, a to na necelých třech stech stranách, odborně a přesto srozumitelně.

Autorčiny návody, jak vytvořit co nejefektivnější online marketingovou komunikaci využijí nejen firmy, ale i drobní živnostníci, a všichni, kdo potřebují svůj "produkt", tedy jakoukoli nabídku doručit svému trhu, cílovým zákazníkům. Online komunikace nemusí být tak nákladná, jako plošná reklama např. v televizi, přitom cíleně oslovuje právě ty skupiny, které by mohly na nabídku reagovat. Právě proto je online komunikace vhodná i pro netržní subjekty jako jsou kulturní nebo sportovní organizace, komunitní spolky nebo politické organizace.

Webová analytika a komunikace na sociálních sítích

Kniha se okrajově dotýká i e-shopů a srovnávačů cen. Podrobněji rozebírá webovou analytiku, téměř třetina knihy je věnována marketingové komunikaci na jednotlivých sociálních sítích. Čtenář si udělá jasnou představu o výhodách a nevýhodách každé z nich a může si lépe naplánovat jednotící strategii, která se bude prolínat několika sítěmi současně.

Knihu Online marketing využijí manažeři menších a středních firem, kteří si na marketing nenajímají velké renomované reklamní a komunikační agentury, ale i manažeři v kultuře, kteří mají na starost marketingovou komunikaci své organizace jako jsou muzea, galerie, knihovny, pořadatelé koncertů a divadelních představení, nakladatelství, pořadatelé vzdělávacích kurzů apod.

Knihu doplňuje rozsáhlý seznam literatury, ze kterého mohou čerpat zájemci, kteří chtějí jít u některého z nastíněných témat více do hloubky. Kniha vychází v tištěné i elektronické podobě (ePub a pdf).

Autorka sice nepřichází s žádnými závratnými novými objevy, ale zkompilovala nejnovější aktuální stav online marketingu a dokázala ho jasně a pochopitelně vysvětlit laikům, kteří se v něm potřebují orientovat. A to není málo. Věřím, že kniha cílovou skupinu osloví, sama jako člověk, který se marketingem zabývá celý pracovní život v praxi i na akademické půdě, ji jednoznačně doporučuji.

BUREŠOVÁ, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha: Grada Publishing, a.s., 2022. 288 s. ISBN 978-80-271-1680-5.

Online mkt foto

Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím
Autor: Jitka BUREŠOVÁ
Žánr: non-fiction; marketing, reklama, ekonomie, obchod
Nakladatelství: Grada Publishing, a.s.
Rok vydání: 2022
Počet stran: 288

Hodnocení: 95 %

Zdroj foto: nakladatelství Grada

https://www.grada.cz/online-marketing-od-webovych-stranek-k-socialnim-11908/


 

Zobrazit další články autora >>>