Ať už patříte mezi pedagogy nebo vychovatele, určitě uvítáte skvělou knížku, která přináší spoustu zajímavých a kreativních tipů, jak vést a organizovat třídní hodiny tak, aby děti bavily. V podstatě se jedná o rady, jak dětem zpestřit sociometrické průzkumy a zapojit je do různých psychologických her za účelem poznat samy sebe navzájem a utvořit i lepší vztah s pedagogem, který bude plný důvěry a vzájemného respektu. Už teď se můžete začít připravovat na nový školní rok, který tu bude co nevidět!
Už v úvodu knížky zaznívá věta Jana Amose Komenského, že učitel by měl řídit třídu „podobně jako slunce osvětluje, zahřívá a zavlažuje zemi a zachovává týž pořádek jaký dnes, takový zítra”. Cílem je vždy navázat přátelský vztah se svými žáky, kteří mají učitele respektovat, ale zároveň k němu mít naprostou důvěru. Tuto knížku vnímám především jako skvělého pomocníka nejen pro začínající mladé pedagogy. V úvodu najdete praktické tipy a návody na to, jak navázat vztah s kolektivem a zajistit ti autoritu, jak vést třídnické hodiny a co je jejich cílem. Pak už následují strukturované a praktické tipy a hry, které se dají využít jakkoliv, klidně i pro vychovatele dětí v družinách či dětských domovech nebo jiných zařízeních. Hry a aktivity jsou rozděleny podle toho, jaký je jejich účel a pro koho se hodí. Nechybí ani tipy na řešení konfliktů či osvětu a prevenci v závažných situacích jakými je třeba šikana, domácí násilí a podobně. V závěru knihy najdete tipy pro duševní hygienu a zvládání stresu pedagoga nebo návody na řešení krizových situací v třídním kolektivu. Knížka má také přílohu a místo pro poznámky, což je velmi praktické. Celkově ji hodnotím jako velmi přínosnou a doporučuji.
Anotace:
Třídnické hodiny jsou zásadním přínosem pro podporu pozitivních vztahů mezi učitelem a žáky i mezi žáky samotnými. Tato kniha nabízí inspirativní tipy a strategie pro efektivní vedení třídnických hodin a komunikaci s žáky i jejich rodiči. Kromě toho obsahuje bohatou paletu aktivit a připravených hodin, které podporují interaktivní a angažované učení, a věnuje se nejen zábavnému stmelování kolektivu, ale i řešení náročných a opomíjených témat. Jednotlivá cvičení vedou žáky k pozitivnímu přístupu k sobě i jejich spolužákům, předcházení konfliktů, sebereflexi či osvojení si práce se stresem.
Název: Třídnické hodiny. Práce s třídním kolektivem
Autor: Kristýna Kapounková
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2024
Počet stran: 224
Hodnocení: 95%
https://www.grada.cz/tridnicke-hodiny-14118/
< Předchozí | Další > |
---|