Dyzajn Márket

Tisk

DMJiž 3. srpna se opět piazzeta Nové scény Národního divadla promění v živé tržiště, v prostor pro setkání milovníků autorské tvorby. Akce, která už má stovky příznivců přináší ojedinělou příležitost k rozšíření (nejen) garderoby o originální kousky. Kultura21 vám již pravidelně přináší pozvánky i ohlednutí za každým konaným Dyzajn Márketem. Tentokrát se podíváme na to, jak se chystají samotní tvůrci a co pro ně DM znamená.

 

Pod značkou Péťaholka se ukrývají barevné a nápaditě provedené tašky a veselá trička s potiskem. Galerii si můžete prohlédnout v největším virtuálním obchodě s autorskou tvorbou na www.fler.cz/petaholka. Za těmito skvostnými kousky stojí Petra Pořízová z Liberce, která se na srpnový Dyzajn Márket vydá už po třetí. Co nám všechno prozradila?

Od kdy se dají výrobky pod hlavičkou Péťaholka zakoupit a kdo všechno se na výrobě podílí?

Značka funguje od roku 2009. Vznikla bez předchozího plánování, zkrátka spontánně, když jsem neměla zaměstnání. Vše začínalo postupně, nejsem švadlenka a musela jsem se šití naučit od samého začátku. Tedy rovný steh na šicím stroji jsem už uměla:). Vše od začátku do konce si dělám sama, a proto věčně bojuji s časem. Ale práce mě nesmírně baví a zatím neuvažuji o zapojení další osoby.

Na co myslíte při usínání večer před Dyzajn Márketem?

Vždycky si tak dumám, jaké to asi všechno bude a moc se těším na kontakt se zákazníky a na reakce.

Máte nějaký originální či hezký zážitek se zákazníky na DM?

Pro mě je zážitek asi celý DM. Moc ráda si se zákaznicemi povídám a vždycky mi udělá velikou radost, když si u mě některá z žen vybere tu 'svou' tašku a já mám pak radost, že moje práce má smysl.

petaholka

V čem vidíte přínos akce?

Přínosem pro mě je to, že se mi díky DM určitě rozšiřuje klientela. Přínosný je kontakt naživo se zákaznicemi, ten je pro mě obrovskou inspirací.

 

Poměrně novou značkou na trhu s autorskou tvorbou je EXTRAVAGART. Ukrývá se za ní Olga Jiroušková z Prahy, která originální a kouzelně barevné náušnice navrhuje a tvoří sama od konce loňského roku. Na Fleru má svůj virtuální obchod poměrně krátce (www.fler.cz/extravagart) a nakoupit můžete i v jejím e-shopu (www.extravagart.com). I pro ní bude srpnový Dyzajn Márket třetím v pořadí.

Probíhá u vás nějaká speciální příprava na akci?

Ani ne tak speciální příprava, ale spíš pár dlouhých nocí, ve kterých tvořím další kousky, aby bylo z čeho na DM vybírat. Pro mě je to ale hlavně zábava.

Chodíte se podívat i jiným prodejcům, respektive 'očíhnout' konkurenci?

Chodím lovit a moc ráda, na DM je spousta zajímavých tvůrců, u kterých ráda nakupuji. Zjistila jsem ale, že nejlepší je si to oběhnout ráno, protože ty nejlepší modely rychle mizí. Pravidelně odejdu s novou sukní, mám několik kabelek a minule jsem si koupila úžasné brýle Okula z roku 1985.

extravagart

V čem vidíte přínos akce?

V tom, že se mohu osobně potkat se zákaznicemi, které si mohou sami vybrat a vyzkoušet, co jim sluší. Často se stane, že shání vhodný doplněk k modelu, který právě ulovily u jiného tvůrce a to je právě super, že na jednom místě seženete různé věci. Pak je to osobní zpětná vazba od zákaznic, která mě motivuje tvořit dál a více. I přes to, že EXTRAVAGART existuje krátce, už mám "stálé" zákaznice, které se staví vždy pro něco dalšího nebo přicházejí jejich kamarádky, které viděly náušnice na někom jiném.

DM2

Dyzajn Márket
3. srpna 2013 / Piazzeta Nové scény u Národního divadla
Zdroj foto: www.facebook.com/dyzajnmarket, www.facebook.com/Petaholka, www.facebook.com/EXTRAVAGART

Pro více informací sledujte i oficiální stránky akce: www.dyzajnmarket.com


 

Zobrazit další články autora >>>