„Vytvářet uměle kauzy - to není nic pro mě,“ říká romantický tenor Hynek Tomm.
Banner

„Vytvářet uměle kauzy - to není nic pro mě,“ říká romantický tenor Hynek Tomm.

ht200Přesto, že se v médiích ukazuje spíše sporadicky, stále koncertuje, má své fanoušky, a v poslední době je o něj čím dál větší zájem u publika, což koneckonců dokazují i různé žebříčky našich TOP zpěváků, kde se umísťuje od května letošního roku v první pětici a kde je hodnocen jako muž se sametovým hlasem o rozsahu tří oktáv.

 

Hynku, čím si to vysvětlujete? Nejste vidět a přece je o vás zájem…
Ano, máte pravdu, v televizi mě můžete vidět většinou, jen když mám nějaké výročí, když křtím své nové cédéčko a podobně, ale zase na druhou stranu, zaplať pán Bůh za to. Víte, to co je dnes takzvaně v módě, to znamená vytvářet uměle kauzy, to není nic pro mě. Raději se prezentuji svou prací. Je lepší mít pracovně okolo sebe míň lidí, ale spolehlivých, než spoustu a pak stále přemýšlet co je a není pravda, být tím pádem v neustálém napětí. Myslím, že je to to samé jako v přátelství, raději míň a kvalitních než spoustu a povrchních. V poslední době jsem ze svého života škrtnul pár lidí, poznal nové a výsledek se dostavil. Jsem v takovém klídku, že takhle jsem snad ještě nebyl. Mám více času na to, co miluji nejvíc, což je zpěv, a věnuji se tomu daleko víc než kdykoli před tím. Taky si myslím, že je to znát, publikum to cítí a přibývají fanoušci, z čehož mám upřímnou radost.

ht plakat galakoncertu

Váš hlas zná většina posluchačů z filmu Kamenák 3 Zdeňka Trošky, ke kterému jste nazpíval ústřední píseň, jak jste se k tomu dostal?
To bylo tak, že úžasná paní Stella Zázvorková mě tehdy pozvala na oslavu svých osmdesátin. Byl jsem upřímně poctěn, navíc oslavu točila televize Prima. Scénárista Václav Glazar (znáte ho spíš jako „Matku představenou“ jeptišek z Kameňáku) mě požádal, zda bych paní Stelle nezazpíval. Vybral jsem si dvě písně: jednu sólovou z repertoáru Andrea Bocelliho a na druhé jsme se domluvili s Evou Pilarovou. Byla to S čertem si hrát z muzikálu Divotvorný hrnec, a já jsem dostal nápad, okořenit to tím, že k závěru písně vsuneme Montiho čardáš. Eva s tím souhlasila. Nevím, zda jsem se tímto strefil do Zdeňkova vkusu, ale fakt je ten, že právě po této oslavě mě oslovil, zda bych nechtěl s ním točit Kameňák dvojku. Jenomže uběhl rok a já mezitím přijal nabídku na zpívání na zámořské lodi. Když jsem se vrátil, chtěla tomu náhoda, šinu si to přes Václavské náměstí, a koho nepotkám? Zdeňka Trošku! Ani nevím, co to do mě vjelo, a na Zdeňka jsem spustil: „Ty jsi na mě s tou rolí zapomněl, vid? On se pousmál, a povídá: „Víš co, Hynku, mám tam asi deset Romů, co si takhle zahrát s nimi?“ Byl jsem v rozpacích, jak panu režisérovi šetrně sdělit, že mi spíš jde o pěveckou roli. A tak jsem podotkl, že si tu roli dokážu představit jen tehdy, budu-li mít ve filmu písničku a v ruce kytaru, aby bylo na první pohled patrné, že opravdu zpívám. „Proč ne, to není zase tak špatnej nápad,“ řekl Zdeněk a tak se stalo. Miloš Krkoška složil melodii, já ji ve studiu zabroukal jen na vokály, akorát na jednom místě jsem si vymyslel “Amóre”, protože mi to tam tak nějak sedělo. Bohužel jsem tenkrát vůbec netušil, že se to mé “Amóre” romsky vyslovuje jako ”Avmore”. “Amóre” je totiž italsky. A přátelé, teď už to můžu říct, Italsky to zůstalo i ve filmu. Na svém cédéčku v roce 2016 jsem to ale opravil, nicméně až po deseti letech!

ht zakulisi

Nazpíval jste netradičně i mnoho duetů s našimi významnými herečkami, jak k tomu došlo třeba u paní Zawadské, naší nejlepší dabérky?
Občas na vyžádání pořadatelů jezdím zpívat s hosty, které mám upřímně rád, třeba paní Valerií Zawadskou, Uršulou Klukovou, Miriam Kantorkovou a další. A tak se stalo, že na prvním společném pořadu, si šla o přestávce Valérie zakouřit, a já, ač nekouřím, jsem šel s ní. Hrozně moc mě totiž bavilo si s ní povídat. Přestávka proběhla v přátelském duchu, a tak rovnou při besedě s publikem, jsem se Valerie zeptal: „A nezazpívala jste si se mnou duet?“ A takhle netypicky vznikla spolupráce s Valérií Zawadskou na duetu “Láska, to je věc jen těch dvou”, který pojednává o dámě, jež už v lásce něco zažila a radí jak na to, aby se ten druhý nespálil. Krásný text nám napsal Eda Krečmar a hudbu Otto Solčány. Že jsme se při tom nahrávání s Valérií stali přáteli, je asi pochopitelné. O něco později mi namluvila úvodní slova k prvnímu ročníku mých charitativních koncertů. Netrvalo dlouho a opět mě můžete uslyšet s Valérii v duetu „Smutnej déšť“ s nádherným textem Josefa Fouska na mém poslední nosiči s názvem Srdcové záležitosti.

ht

A kde Vás s Valerií můžeme vidět v tomto roce a co chystáte v nejbližší době?
Valerie Zawadská, Uršula Kluková i Miriam Kantorková společně s Felixem Slováčkem, Bohušem Matušem, Zbyňkem Drdou, Petrou Černockou a dalšími mi přislíbili účast na Galakoncertu, který proběhne 15. října od 18:00 v Divadle ABC v Praze za doprovodu osmnáctičlenného GOLDEM BIG BANDU Petra Soviče. Večerem bude provázet Petr Jančařík a já vás tímto srdečně zvu. Na galakoncertě uslyšíte v nových aranžích nejenom můj vlastní repertoár, ale zazní i známé hity z projektu CANTA ITALIANO. Od kantilény se dostanete přes šanson, swing, pop-rock až vážné hudbě a můžete se těšit i na zajímavé duety. Pokud by vám to ovšem nevyšlo, pak vás zvu na další můj koncert s názvem Vánoční pohlazení s Hynkem Tommem do pražského Divadla Karla Hackera 15. prosince od 19:00. Nebo pak Vám můžu dát na výběr z mých z dalších koncertů, které najdete na www.hynektomm.cz.

ht s Bohusem Matusem

Děkuji za pozvání, a dovolila bych si závěrem pár vět o Hynkovi Tommovi…
Jako dítě zvítězil v sólovém zpěvu v celostátním kole soutěže v kategorii do patnácti let, absolvoval Státní konzervatoř v oboru operní zpěv, účinkoval v Hudebním divadle Karlín, v plzeňském Divadle J. K. Tyla či v divadle Semafor. Objevil se také v muzikálu Hair, v jedné z hlavních rolí Kladiva na čarodějnice, na hudebních nosičích v sólové partii muzikálu Zmrzlinka Michala Davida. Na svém kontě má čtyři cédéčka s duety s Evou Pilarovou, Bárou Basikovou, Kateřinou Brožovou, Bohušem Matušem a dokonce i netradičně Květou Fialovou a dalšími… Hynku, ať vám to pořád tak dobře zpívá a ať máte kolem sebe jen ty správné lidi.

Děkuji za rozhovor.

Zdroj foto
PLAKÁT GALAKONCERTU
ZE ZÁKULISÍ / HYNEK A SAMÉ DÁMY / SOLO FOTO
S BOHUŠEM MATUŠEM / ZPÍVAJÍCÍ HOST GALAKONCERTU HYNKA




Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

LUKÁŠ LOUŽECKÝ


šéfredaktor

    32 let, ve znamení Štír. Je z Prahy a zaměstnán prozatím v Datartu na Službách zákazníkům. V rámci své amatérské žurnalistické kariéry má za sebou psaní a fotografování pro několik webů – zejména hudebních a literárních. Namátkou zmíníme ireport.cz, vaseliteratura.cz nebo cbdb.cz. Na šéfredaktorskou pozici nastoupil počátkem roku 2018 a doufá, že tento web povede k ještě větším úspěchům, než má prozatím za sebou.

    Pro Kulturu 21 píše již několik let. “Na práci pro Kulturu 21 mě baví především to, že je tento web tak všestranný. Můžu psát o knížkách, výstavách i třeba hudbě. Navíc je v něm přátelské prostředí."

    Ve volném čase se vedle psaní a fotografování věnuje zejména své rodině – manželce a téměř tříletému synovi. Je téměř abstinent, ale občas si dá skleničku vína. Odnaučený kuřák se závislostí na brambůrkách.

    Životní motto:

    Užívej života než ti uteče.

Toulavka

Anketa


Chat s osobností

Partneři

Hledat

Mimísek 36

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Muž, který nevrhá stín

muz stin 200Knihu Vadima Petrova, Muž, který nevrhá stíny, můžeme označit politickým románem na pozadí doby československé revoluce v roce 1989.

...

Divadlo

Cirkus Cirkör, Cahin Caha a Cirk La Putyka připravují pro Letní Letnou společný projekt Lacrimae

Unikátní představení, které se jindy a jinde nebude již opakovat, připravují pouze pro letošní Letní Letnou tři přední evropské soubory z oblasti nového cirkusu – Cahin Caha z Francie, Cirkus Cirkör ze Švédska a <...

Film

Je to jen vítr aneb když hon na Romy nekončí

je to jen vitrPříběh filmu ´Je to jen vítr´ je založen na skutečném případu otřesných rasových útoků na místní romskou komunitu, který si před čtyřmi lety v Maďarsku vyžádal šest mrtvých včetně dvou malých dětí, a na zprávách, kt...