Nechte se očarovat Zaklínačem ve Skleněném domě

zaklinac 200Kult zaklínače se od původní fantasy série Andrzeje Sapkowského dostal přes počítačové hry až ke komiksu, kterou má na svědomí scénárista Tobin a kreslíř Querio. Novou samostatnou sérii o zaklínači Geraltovi nám nepřináší nikdo jiný, než komiksové nakladatelství Crew. Zaklínač: Skleněný dům patří mezi jednu z plánovaných minisérií nakladatelství Darkhorse.

Sapkowského Zaklínač patří mezi fenomény dnešní doby, to je bez diskuze. Potěšilo mě, že se tento materiál dostal i do komiksu. Kresbu jsem čekala jinou, ale zmátla mě obálka od kreslíře Hellboye, oslavovaného Mikea Mignola. Přesto uznávám, že kresba a výběr barevné škály mi sedl – k vědmáckému světu padne jako ušitá. Realistická kresba by mě s největší pravděpodobností iritovala.

Aby byl komiks zajímavý a čtený, musí obsahovat tu správnou směs ingrediencí – neotřelý příběh s neotřelými hrdiny, podmanivou kresbu, akci, humor a tajnou ingredienci – něco, co vás chytne a nutí ke čtení. To Skleněný dům má. Přiznávám, že děj jako takový není nijak nápaditý nebo překvapivý, ale díky daným událostem jsme měli možnost potkat rozmanité tvory, jež se v tomto světě objevují. A to kvituji s povděkem.

zaklinac

Rok 2015 Zaklínači přeje – nejen, že vyšel tento skvost, ale v květnu se dočkáme i počítačové hry a také příručky Zaklínač a jeho svět. To by si jistě nikdo neměl nechat ujít! Co říci závěrem? Opravdu mě zaujala kresba – nebyla suchá, ale přitáhla mé oko a navodila atmosféru knižního zaklínače, nebo spíš fantazijního světa Zaklínače. Potěšilo mě, že se jedná o uzavřený příběh a ocenila jsem humor, zde obsažený. Příznivci zaklínače Geralta budou okouzleni.

Název: Zaklínač – Skleněný dům
Autor: Paul Tobin, Joe Querio
Žánr: fantasy komiks
Nakladatelství: Crew
Rok vydání: 2015, paperback
Počet stran: 120
Hodnocení:  95%

RENÁTA KAISEROVÁ

akademická malířka

PORTRÉT A HLAVA

Ráda bych se zmínila o knize Portrét a hlava, kterou jsem si koupila už podruhé, protože mi ji někdo ze žáků odcizil. Je mi to moc líto ale bohužel jsem jí neuhlídala. Jsem známá tím, že miluji encyklopedie a knihy o technice jakékoliv kresby i malby. A teď držím v ruce opravdu praktického průvodce realistickou kresbou. Já se totiž malinko vymykám některým jejím poučkám a doporučením, například od čeho začínat kreslit. Podívám se na portrét a hned mám vizi, jak jej nakreslím, tudíž je mi jedno začnu-li okem či nosem. Tato kniha je báječná i proto, že je tu hodně ukázkových portrétů. Každé oblasti hlavy je věnovaná kapitola s podrobným popisem, ukázkami a návodem, jak hlavu nakreslit přesně krok po kroku. Autor pan Martin Ševčík vytvořil portréty slavných lidí, aby přiblížil kresbu běžným studentům, které příliš nezajímají hlavy anonymních, nic neříkajících lidí. Navíc jako bonus, pokud knihu zaregistrujete na stránkách www.tajemstvíkresby.cz, získáte pracovní sešit a různé další bonusy zdarma.

Na konci roku

„Největší úspěch zpravidla přichází, když se lidé nebojí pádu“

trefa 200Nakladatelství 65. pole poslední dobou vydává stále zajímavější tituly. Tím nejnovějším je kniha Jedna trefa stačí s podtitulem Mladí miliardáři internetového věku, kterou dal dohromady Randall Lane s redaktory časopisu Forbes.

...