Nechte se očarovat Zaklínačem ve Skleněném domě

zaklinac 200Kult zaklínače se od původní fantasy série Andrzeje Sapkowského dostal přes počítačové hry až ke komiksu, kterou má na svědomí scénárista Tobin a kreslíř Querio. Novou samostatnou sérii o zaklínači Geraltovi nám nepřináší nikdo jiný, než komiksové nakladatelství Crew. Zaklínač: Skleněný dům patří mezi jednu z plánovaných minisérií nakladatelství Darkhorse.

Sapkowského Zaklínač patří mezi fenomény dnešní doby, to je bez diskuze. Potěšilo mě, že se tento materiál dostal i do komiksu. Kresbu jsem čekala jinou, ale zmátla mě obálka od kreslíře Hellboye, oslavovaného Mikea Mignola. Přesto uznávám, že kresba a výběr barevné škály mi sedl – k vědmáckému světu padne jako ušitá. Realistická kresba by mě s největší pravděpodobností iritovala.

Aby byl komiks zajímavý a čtený, musí obsahovat tu správnou směs ingrediencí – neotřelý příběh s neotřelými hrdiny, podmanivou kresbu, akci, humor a tajnou ingredienci – něco, co vás chytne a nutí ke čtení. To Skleněný dům má. Přiznávám, že děj jako takový není nijak nápaditý nebo překvapivý, ale díky daným událostem jsme měli možnost potkat rozmanité tvory, jež se v tomto světě objevují. A to kvituji s povděkem.

zaklinac

Rok 2015 Zaklínači přeje – nejen, že vyšel tento skvost, ale v květnu se dočkáme i počítačové hry a také příručky Zaklínač a jeho svět. To by si jistě nikdo neměl nechat ujít! Co říci závěrem? Opravdu mě zaujala kresba – nebyla suchá, ale přitáhla mé oko a navodila atmosféru knižního zaklínače, nebo spíš fantazijního světa Zaklínače. Potěšilo mě, že se jedná o uzavřený příběh a ocenila jsem humor, zde obsažený. Příznivci zaklínače Geralta budou okouzleni.

Název: Zaklínač – Skleněný dům
Autor: Paul Tobin, Joe Querio
Žánr: fantasy komiks
Nakladatelství: Crew
Rok vydání: 2015, paperback
Počet stran: 120
Hodnocení:  95%

JAKUB ZAHRADNÍK

hudebnik a klavirista

Josef Kroutvor - PRAHA MIZERNÁ

"Po celé Praze postávají dvojice fízlů - jsou velmi nenápadní. Objevili se jako houby po dešti, jsou všude." Vypůjčil jsem si úryvek z knihy Josefa Kroutvora PRAHA MIZERNÁ. Josef je můj přítel a je to chodec, nejen pražský, ale třeba i benátský a je, stejně jako já, milovníkem Novohradských hor. Člověka maně napadne, kam se ti fízlové poděli? No, žijí přece dále mezi námi, milé děti... Josefovými zápiskami nahlížíme jako trhlinami ve zdech do proluk vlastní paměti. Praha mizerná je povětšinou Prahou normalizace, ale také vzpomínek na prvorepublikovou krásu a připomínkou devadesátých let, která umožnila projevit se podnikavým duchům, pardon, vlastně lidem. (Nebo přece jenom duchům?) Josef přesně vystihuje to, že Praha je vlastně vlastně ghetto a naše rozlety narazí vždy na směšně malé české poměry. S tím nemusí lidé nové doby souhlasit, ale třeba Kafka, Hašek, Čapek, Kundera, Hrabal a Kroutvor jsou myslím proti. "Pod Belvederem v parku, opět ve dvojicích, posedávají na lavičkách fízlové. Vypadají tak trochu jako buzeranti, jen by se měli k sobě více tulit." Škoda, že je ta kniha formátu, který nestrčím do kapsy, bral bych ji s sebou na vlastní potulky. Ale v zaplněné MHD s ní zase můžete někoho chutě odpálkovat.

Mimísek 3

Třicetiletá rychlá holka

rychla holka200Pojďte si projít život naší známé sportovní osobnosti od jejího příchodu na svět až po úspěšnou reprezentaci .