Nechte se očarovat Zaklínačem ve Skleněném domě

zaklinac 200Kult zaklínače se od původní fantasy série Andrzeje Sapkowského dostal přes počítačové hry až ke komiksu, kterou má na svědomí scénárista Tobin a kreslíř Querio. Novou samostatnou sérii o zaklínači Geraltovi nám nepřináší nikdo jiný, než komiksové nakladatelství Crew. Zaklínač: Skleněný dům patří mezi jednu z plánovaných minisérií nakladatelství Darkhorse.

Sapkowského Zaklínač patří mezi fenomény dnešní doby, to je bez diskuze. Potěšilo mě, že se tento materiál dostal i do komiksu. Kresbu jsem čekala jinou, ale zmátla mě obálka od kreslíře Hellboye, oslavovaného Mikea Mignola. Přesto uznávám, že kresba a výběr barevné škály mi sedl – k vědmáckému světu padne jako ušitá. Realistická kresba by mě s největší pravděpodobností iritovala.

Aby byl komiks zajímavý a čtený, musí obsahovat tu správnou směs ingrediencí – neotřelý příběh s neotřelými hrdiny, podmanivou kresbu, akci, humor a tajnou ingredienci – něco, co vás chytne a nutí ke čtení. To Skleněný dům má. Přiznávám, že děj jako takový není nijak nápaditý nebo překvapivý, ale díky daným událostem jsme měli možnost potkat rozmanité tvory, jež se v tomto světě objevují. A to kvituji s povděkem.

zaklinac

Rok 2015 Zaklínači přeje – nejen, že vyšel tento skvost, ale v květnu se dočkáme i počítačové hry a také příručky Zaklínač a jeho svět. To by si jistě nikdo neměl nechat ujít! Co říci závěrem? Opravdu mě zaujala kresba – nebyla suchá, ale přitáhla mé oko a navodila atmosféru knižního zaklínače, nebo spíš fantazijního světa Zaklínače. Potěšilo mě, že se jedná o uzavřený příběh a ocenila jsem humor, zde obsažený. Příznivci zaklínače Geralta budou okouzleni.

Název: Zaklínač – Skleněný dům
Autor: Paul Tobin, Joe Querio
Žánr: fantasy komiks
Nakladatelství: Crew
Rok vydání: 2015, paperback
Počet stran: 120
Hodnocení:  95%

LENKA KLESTILOVÁ

ředitelka terénní pečovatelské služby Kvalitní podzim života, z.ú

Film:

PHAR LAP

Nejsem ani fotbalista a ani hokej mě nebaví. Vlastně žádný sport mě nenadchl natolik, abych ho sledovala natož, abych se mu věnovala, ale nasel se jeden hrdina, který mě vážně inspiroval. Emotivní příběh z doby třicátých let, kdy v Austrálii řádila ekonomická krize, je plný nadějí a odhodlání vyhrát, ale i pádů. Krásně ukazuje, jak zkažená umí být lidská povaha. Moc, bohatství a závist, které světem vládnou. Australský film z roku 1983 mi přinesl mého sportovního hrdinu - Phar Lapa. Tenhle anglický plnokrevník byl osobnost. Přestože byl o 10 cm větší a o 150 kg těžší než jeho vrstevníci a prohrával závod za závodem, jeho trenér věřil v jeho dobrý rodokmen a trénoval ho až do úmoru. Jednoho dne se ryzák, od kterého už nikdo nic nečekal, najednou začal posouvat dopředu, až na konec zaujal první pozici. Od té doby byl jasným vítězem ve všech dostizích, ve kterých startoval. Pro sázkaře byl jistotou, ale Austrálii rozdělil na dvě části. Jednou byl milován, druhou nenáviděn. A to natolik, že jednoho dne zemřel. Hypotéz o příčině jeho smrti je mnoho, avšak ta pravá nebyla nikdy objasněna. Ať už za smrt toho koně může kdokoliv, jedno je jisté, můžou za to lidi a jejich hamižnost po penězích. Viník bohužel nikdy nebyl potrestán. Stále ho můžeme vidět v Melbournském muzeu. Snad se mi někdy povede se tam zajet podívat. Díky filmu se mi opravdu vryl do srdce!

Radši nekoukat/ Beletrie pro dospělé

radsi 200Pro mě je Motto už dávno symbolem pohody a odpočinku. Hlavně proto, že každá kniha je plná příběhů, u kterých si opravdu odpočinu. A proto jsem už dopředu věděla, že tahle knížka formátu „tak akorát do kabelky“ nazvaná Radši nekoukat mě jistojistě ...