Co přijde pak? Toť otázky, kterou si kladou Živí mrtví

Co přijde pak? Toť otázky, kterou si kladou Živí mrtví

Email Tisk


zivi-mrtvi 200Nakladatelství Crew nás nepřestává zásobovat (už čtyřikrát ročně!) kvalitní postapokalyptickou dávkou v podobě černobílého komiksu Živí mrtví Roberta Kirkmana. V srpnu jsme se dočkali osmnáctého dílu s názvem Co přijde pak, který nám poodhaluje tajemství za tajemným záporákem Neganem. Dokáže si komiks udržet čtenáře i přes konverzačnější atmosféru?


Robert Kirkman (*1978) je americkým komiksovým scénáristou a největší slávu získal právě za sérii Živí mrtví, která světla světa spatřila v roce 2003. Do češtiny se začala překládat v roce 2009.

Obálka osmnáctého dílu sází na postavu, která všechny příznivce komiksu (i seriálu) zajímá v současné době nejvíce – na Negana. Při seznámení s novým velkým záporákem jsem se obávala, že tady budeme mít druhého Guvernéra, ale mé očekávání se naštěstí nevyplnilo. Tento díl spíše naznačuje, co vše by se mohlo stát v této nové komunitě, ve světě, kde figuruje zlo – které ale nepředstavují zombie, touláci, ale člověk.

Ačkoliv mi někdy přijde, že Kirkman se vyčerpává a své nápady recykluje, tak vždy potěší, když přijde s něčím, co člověka posadí na zadek a jen si řekne „páni, to jsem nečekal.“ A přesně takový pocit mám z nepředvídatelného Negana. Co všechno má v rukávu? O co mu vlastně jde? Jak si dokáže udržet autoritu a nikdo mu šéfování nepřebere? Jak se dostal ke svému dobrému bydlu? Otázek mám nespočet a tak doufám, že časem aspoň na některé dostaneme odpověď.

zivi mrtvi 18 obrazek

Co přijde pak začíná nedávno po událostech z předešlého dílu a ukazuje nám, že Rick se navenek vzdal, ale přesto boj s novým protivníkem nevzdává. O samotném Neganovi a fungování jeho osady se dovídáme skrze rozmluvy s našimi hrdiny. Podíváme se na zoubek jeho domovu a rodinnému uspořádání, ale i netradičnímu až kastovnímu systému, který zavedl. A představí se nám také nový nečekaný spojenec, král Ezekiel, o kterém se ale více dovíme až v díle následujícím.

Osmnáctka by mohla být považována za jakousi vsuvku plnou rozmluv a nahlížení do rozdílných skupin. Bylo to vskutku něco, na co nejsme u Kirkmana zvyklí, a možná i to je důvodem, proč mě to tak zaujalo. Řekla bych, že pravidelné čtenáře to buďto potěší jako mě, nebo tomuto intermezzu na chuť jen tak nepřijdou.

zivi-mrtvi18 200

Název: Co přijde pak
Autor námětu a scénáře: Robert Kirkman
Kresba: Charlie Adlard
Stínování: Cliff Rathburn
Obálka: Charlie Adlard
Překlad: Martin D. Antonín
Žánr: komiks, 18. díl série Živí mrtví
Nakladatelství: Crew
Rok vydání: 2016, brožované
Počet stran: 136
Hodnocení: 90 %



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 





Rozhovor

Michal Pleskot – „Od zpěvu až k marketingu“

plesk200

Michal Pleskot působí v pražském Divadle Kalich a Divadle F. X. Šaldy v Liberci. Absolvoval zpěv na Konzervatoři Jaroslava Ježka a poté působil na scénách několika pražských divadel, nejprve v Labyrintu, později v T...

Hledat

Chaty s osobností

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (17)

Z archivu...

Čtěte také...

Recenze knihy Selekce

Selekce 200Byl jednou jeden princ, který poznal jednu chudou dívku a zahořel po ní láskou. Přes mnohé úklady a intriky k sobě našli cestu a žili šťastně až do smrti. Tak to obyčejně bývá, jenže co když je těch dívek 35 a kromě prince se zde objevuje také...


Literatura

Mona – první biologický počítačový virus na světě

Mona perexPředstavte si, že píšete svůj první román v životě a vůbec se nebojíte zabrousit na témata jako pokročilé informační technologie, neurologie, mezinárodní vztahy a teroristické skupiny. Že na 427 stránkách poputujete ze Švédska přes Francii do I...

Divadlo

Mezinárodní festival DIVADLO představuje program: Slečna Julie z prostředí ruských oligarchů i lotyšský venkov v režii Alvise Hermanise

divadlo perexPřední divadelní soubory z Ruska, Polska, Maďarska, Lotyšska a Slovenska, výběr těch nejzajímavějších domácích inscenací ...

Film

Intelektuální masakr
ImageFilmová adaptace divadelní hry Yasminy Rezy je uváděna jako drama/komedie, což si vlastně naprosto protiřečí. Je to ale nejvýstižnější určení žánru a zároveň hlavní zápletky filmu.
...