Sdílená kola hitem hudebních festivalů. Na Rock for People je využily téměř dva tisíce lidí, teď míří na Colours of Ostrava

Tisk

nextbike200Rock for People, Colours of Ostrava, koncert Bena Cristovaa v O2 areně, Brněnská muzejní noc, Majálesy nebo Zlín Film Festival a mnoho dalších eventů. Mimo skvělého kulturního programu je spojuje i bikesharing. Na všech jmenovaných akcích jezdí sdílená kola nextbike, která si účastníci půjčují zvýhodněně.

 

Tento způsob dopravy je během konání akcí praktický jak v areálu, tak v samotném městě. V případě Rock for People navíc tvoří bezemisní mobilita součást propracované strategie kladoucí maximální důraz na udržitelnost. Na hradeckém festivalu jsou kola čím dál oblíbenější – letos je využilo 1707 návštěvníků, kteří provedli celkem 6111 výpůjček, což je téměř šestinásobek loňského počtu.

„Letos jsme na Rock for People měli dohromady tři pop-up stanice, z toho se v jedné z nich setkalo i 177 kol naráz. V Hradci Králové jich provozujeme 250. Všechny příjezdy a odjezdy ze stanic RfP byly do 45 minut zdarma. Máme radost, že jsme mohli s festivalem spolupracovat již podruhé, loni se totiž na kolech nextbike během festivalu najelo 2996 kilometrů, což znamená, že se jízdou na kolech místo dopravy MHD ušetřilo 100 kilogramů oxidu uhličitého. Letos však nextbikeři v Hradci Králové během festivalu najezdili 8806 km a minulý rok tak téměř trojnásobně překonali,“ říká CEO nextbike Lukáš Luňák.

nextbike1

Rekord v počtu festivalových jízd drží návštěvnice Evgeniia, která se svezla během čtyř dní Rock for People 20krát. Nebyla však jedinou nadšenou cyklistkou na festivalu – další uživatelé nextbiku Alena a Jevhen si kolo půjčili 18krát.

„Rock for People usiluje o snižování uhlíkové stopy festivalu a jednou ze sledovaných oblastí je i doprava. Proto se snažíme návštěvníky a návštěvnice motivovat a aktivně jim nabízet možnosti využití sdílené, hromadné či nízkoemisní dopravy. Do tohoto konceptu nám nextbike rozhodně zapadá. Podle množství výpůjček jsou se službou spokojení i samotní návštěvníci, kteří meziročně navýšili počet jízd šestinásobně,“ uvedl ředitel festivalu Michal Thomes.

Protože požadavky návštěvníků, partnerů i kapel na udržitelnost rostou, zaměřují se organizátoři posledních ročníků právě na rozvoj ekologicky šetrných řešení dopravy, ubytování, občerstvení či hospodaření s energiemi a vodou. Mimo sdílených kol tak letos poskytovali kapelám v VIP i auta s elektrickým či vodíkovým pohonem a představili zde kultivované maso z laboratorní zkumavky. Samozřejmostí je pak snižování množství odpadu, jeho třídění či využívání solárních panelů ke generování elektřiny pro stage.

nextbike2

Rock for People ale není jediná kulturní akce, které záleží na udržitelnosti. Na sdíleném kole se loni při Evropském týdnu mobility mohli dopravit návštěvníci i na koncert Bena Cristovaa v O2 areně. Zpěvák fanouškům nabídl hodinu jízdy zdarma do speciální stanice nextbike přímo před arénou. Tento koncert se díky energii z obnovitelných zdrojů, sdílení kol, veganskému občerstvení nebo recyklovanému merchandisingu obešel prakticky bez emisí.

Na nextbike se ovšem mohou těšit i účastníci letošního ročníku Colours of Ostrava, kde budou k dispozici pop-up stanice dvě. Organizátoři festivalu si od bikesharingu slibují hlavně benefit pro návštěvníky, kteří se budou moci v rámci areálu rychleji přemisťovat. Zdarma pak bude půlhodina jízdy. Pop-up stanice však vznikají v mnoha městech i během jiných eventů, jako je například Brněnská muzejní noc či Festival dokumentárních filmů v Jihlavě, ale i majálesy a další sportovní a kulturní akce. Častěji než udržitelnost však bývá motivem pořadatelů snaha udržet ulice volné a zároveň dát lidem možnost stihnout co největší část programu.

Kultura je nedílnou součástí transformace měst a důležitým faktorem kvality života v nich. Proto takové projekty rádi podporujeme. Sdílené kolo je zpravidla nejrychlejším a maximálně ekologickým dopravním prostředkem sloužícím k přepravě mezi festivalovými místy a ideálním spojením s centrem města nebo nádražími a důležitými dopravními uzly. Lidem, kteří přijíždí do města za kulturou, navíc díky bikesharingu odpadají starosti k přepravou vlastního kola a nebo s tím, kam během akce zaparkovat auto“ říká marketingový ředitel nextbike Dan Rambousek.

nextbike zakladatele


 

Zobrazit další články autora >>>