Atmosféra vinárny je nejen ve víně

Tisk

skli200Kvalitní víno, hezké prostředí, dobrá společnost. Takové nároky na vinárnu, ve které chceme posedět, máme všichni. Jaký design mají vinnný bar Ken-Oliver a Sklípek U zlatého hroznu?

 

„Interiéry  vináren jsou pro velkou část obyvatel, a to nejen ve velkých městech, součástí  životního stylu. Jejich prostředí pak určitě ovlivňuje náš vkus, vytváří atmosféru a svým způsobem ovlivňuje  klima, vzájemné vztahy návštěvníků. Vždyť k naší pohodě, spokojenosti, pocitu jisté výjimečnosti patří nejen dobré víno, ale i prostředí,  ve kterém je pijeme,“ říká estetička Věra Beranová. Právě tato zařízení mohou podle ní nabídnout nekonečné množství různého architektonického řešení. „Od totálně nevkusných místností, které se ani nesnaží mít nějaký styl, přes tradičně vybavené interiéry, až k možným osobitým jedinečným prostorám, které si návštěvník  zapamatuje a právě proto se k nim stále vrací,“ dodává.

Ve Strašnicích jak u moře

Pojďme s Věrou Beranovou na - alespoň virtuální - návštěvu do dvou pražských vináren. První vinný bar nese název Ken-Oliver, nachází se v ulici Turnovského ve Strašnicích. „Připomíná  zařízení někde na jihu s možným výhledem na moře. Můžeme říci, že se zde jedná o nedbalou eleganci,  jednoznačně vycházející z praktičnosti. Celý interiér propojuje jasná žlutá barva, jak na stěnách, tak také v doplňcích. Přes množství různých nabídek, v podobě vtipně instalovaných lahví, tvoří spolu s různými pochoutkami jednotný estetický celek. Prosklený prostor, s průhledy na ulici, má v sobě jisté  kouzlo. Avšak největší klad tohoto vinného baru vidím v tom, že si na nic nehraje, nepředstírá,“ hodnotí Beranová.

sklip4

 

Neokázalé prostředí

Druhá vinárna je příhodně nazvaná Sklípek U zlatého hroznu a nachází se v Rumunské ulici na Vinohradech. „Ve svém pojetí vychází z daného prostoru a ten pak plně respektuje. Jedná se o opravdový sklep s klenutými stropy, kde intimitu podporuje tlumené osvětlení  a jedinečný dřevěný nábytek. Slogan této vinárny Stylová vinárnička selského typu  koresponduje s realitou, není jen nějakým marketingovým heslem. Už vlastní vchod avizuje jednoduchost, opravdovost. Stylová čistota je tady samozřejmostí. Hosté mimo to, že jistě jdou za kvalitním vínem, navštíví tento sklípek také pro jeho jedinečné neokázalé prostředí,“ uzavírá Beranová.


 

Zobrazit další články autora >>>