Kouzelné mýty po sedmé, tentokráte s příchutí Orientu

Myty 200Pojďte se zasnít a zavzpomínat na klasické pohádkové postavy v jedné z nejlépe napsaných a nakreslených komiksových sérií současnosti, pojďte se začíst do Mýtů. V již sedmé knize vám představí střet západní a kulturní civilizace a vy si tak budete moci vychutnat Arabské noci (a dny).

Bill Willigham (* 1956) je americký scénárista komiksových příběhů, který si slávu vydobyl právě sérií Mýty.

V sedmém díle do Mýtova přibyly postavy z arabských pohádek, hlavně tedy Sindibád se svou družinou. Bude se řešit politika, ale zažijeme i pořádnou kolizi dvou odlišných světů – kultury východu a západu. Podíváme se i do Domoviny, kam se vydal odvážný Modrák a při svém tažení zjistil, jak je na tom Nepřítel. Pozornost je věnována i vedlejším příběhům – konkrétně krátká Balada o Rodneym a June dává nahlédnout do života dřevěných vojáčků.

Myty 1

Na první pohled zaujme nádherná obálka, která hraje kontrasty barev a stínů a jež dýchá pohádkovou atmosférou. Překlad je líbivý a kvalitní – pořád rozdýchávám ze šestého dílu „indiánské léto“ místo „babího léta“, ale to jen na okraj.  V sedmém díle je upozaděna příběhová linie Sněhurky a Wolfiho, ale kupodivu to nebylo vůbec na škodu. Líbí se mi jakési „záhlaví“stránek, které vždy uvozuje, koho se zrovna ta daná stránka týká – čtenáře jistě potěší práce s detailem, která z Mýtů přímo čiší. Příběh je komplexní, promyšlený a všechno, jen ne předvídatelný. Za jednu z největších devíz celé této série považuji cit pro vykreslení jednotlivých postav.

Myty 2

Co se týká negativ, mám jen praktickou výtku – na začátku knihy je obsah s výčtem sešitů, které kniha obsahuje s číslem stránek, avšak komiks není číslovaný – takže mi to přijde zbytečné.
Co říci závěrem? Snad to, že Mýty nikdy nezklamou – ať již je kniha delší a epická, či kratší, ale o to nápaditější a svižnější. My všichni jsme kdysi byli dětmi a občas je pěkné, na tu dobu zavzpomínat a připomenout si staré známé z pohádek. Mýty v podání Willinghama jsou tak čtivé právě proto, jak věrohodně dokázal vykreslit postavy – s každodenními problémy, starostmi i ambicemi. Rozhodně doporučuju všem čtenářům – bez rozdílu věku, bez rozdílu preferencí – Mýty chytnou již od prvního dílu a jen tak čtenáře nepustí!

Název: Mýty 7: Arabské noci (a dny)
Autor námětu a scénáře: Bill Willingham
Kresba: Jim Fern, Mark Buckingham