Buď jako Arnold. Buď užitečný

Buď jako Arnold. Buď užitečný

bud uzitecny perexNejslavnější kulturista všech dob. Ikonická filmová hvězda. Lídr šesté největší ekonomiky světa. Tři na první pohled zcela odlišné osobnosti se snoubí v jednom skutečném člověku. Tohle je Arnold Schwarzenegger. A na vrchol se nedostal náhodou. Jeho úspěch je výsledkem jasné vize, tvrdé práce, přímé komunikace a odhodlání. Teď vám na svém příběhu ukáže, že smysl života může najít úplně každý. Jak říká sám Arnold – nikdo vás nepřijde zachránit, máte jen sami sebe. Dobrá zpráva je, že nic víc nepotřebujete.

Shodou okolností jsem předtím, než jsem se dostala ke knížce Buď užitečný, 7 zásad pro život, jejímž autorem není nikdo jiný, než zmíněný „Švarcík“, měla možnost zhlédnout třídílný „osobní dokument o pestrém životě a kariéře uznávaného Arnolda Schwarzeneggera“ na Netflixu (Arnold, Sportovec, Herec, Američan) a i ten vám mohu vřele doporučit. Čímž naznačuji, tahle knižní recenze bude postavená pouze a jen na samých superlativech.

Arnold Schwarzenegger a jeho recept na smysluplný život

Od první stránky vedou čtenáře upřímné, věcné, stručné, jasné a přesně mířené pokyny rovnou k cíli. Pokud bude tedy schopen sám se rozhodnout a pevně si za vším, čeho chce dosáhnout, stát. A také nesmí troškařit – podle Arnieho je třeba snít opravdu ve velkém. Na druhou stranu upozorňuje, že na cestě za úspěchem neexistuje žádná zkratka – je třeba na sobě makat a celkově doslova dřít.

„Tahle kniha není můj příběh. Je to návod, podle kterého napíšeš ten svůj…Můj odkaz jsi ty!“

Sám Armold prohlašuje, že jeho odkazem není kulturistika, ani kultovní hlášky z proslavených filmů či úspěchy v rámci politické kariéry. Podle něj jsou základem jeho nesmrtelnosti právě zásady, kterých se v životě držel a které shromáždil do této knihy, jejímž prostřednictvím je předává dalším potenciálním zájemcům.

Mezi tituly zaměřenými na osobní rozvoj se Arnieho 7 zásad pro život zřetelně vyjímá nejen portrétem úspěšného kulturisty, herce a politika na obálce, ale také tím, s jakou naléhavostí se autor na čtenáře obrací. Jako by mu skutečně bylo líto každého promarněného talentu, který někde dřímá, a jako kdyby mu největší radost způsobilo, pokud jeho pravidla co nejvíce lidí beze zbytku využije a zúročí ve svůj vlastní prospěch. A to je na tom asi to nejsympatičtější.

Arnold Schwarzenegger
Arnold Alois Schwarzenegger je rakousko-americký kulturista, herec a republikánský politik. V letech 2003–2011 zastával úřad guvernéra Kalifornie. Je jedním z nejúspěšnějších kulturistů historie. Vyhrál nespočet soutěží v kulturistice a silovém trojboji – nejcennější jsou jeho vítězství Mr. Olympia a Mr. Universe. Jako herec hraje zejména postavy tvrdých mužů v akčních filmech (jeho nejznámější filmové role jsou Terminátor a Barbar Conan), v nichž zúročuje svoji vypracovanou postavu. Dokázal se prosadit ve filmovém průmyslu i přes to, že neměl herecké vzdělání. K herectví později přidal svou vlastní produkční společností Oak Productions, napsal několik knih o posilování a velmi se angažuje v mnoha sportovních a charitativních akcích. V květnu 2004 a 2007 byl jmenován jedním ze 100 lidí, kteří pomáhají utvářet svět.

bud uzitecny

Buď užitečný. 7 zásad pro život
Původní název: Be useful: Seven Tools for Life
Autor: Arnold Schwarzenegger
Překlad: Viktorie Spurná
Žánr: osobní rozvoj, sport a fitness
Nakladatelství: XYZ ve společnosti ALBATROS MEDIA
Datum vydání: 08.02.2024
Počet stran: 264

Zákulisní párty French Films

perexJohannes Leppänen: „Jestli skončíš v naší backstage, je tady něco, co bys měl vědět. Vždycky všechny nutíme nosit helmy a útlé plavky a děláme satanistické rituály, zatímco pijeme Jaloviina a všechno to natáčíme. VIP zlato!“

...

Stres tu je odjakživa, jen se ho dnes více bojíme

posilovani stresem perexTělesná zátěž, zima střídaná horkem, nedostatek jídla a tekutin, bakterie, viry, nedostatek spánku či bolest zasahovaly do našich životů od nepaměti. V dnešní době vnímáme stres především jako významnou příčinu vz...

Velké knihy českých říkadel a lidových říkanek

velka kniha rikadelShodou okolností se mi dostaly do ruky dvě nádherné knížky pro děti, ilustrované Josefem Ladou. Velká kniha českých říkadel a Velká kniha lidových říkanek. Okamžitě na mě dýchlo kouzlo dětství a...

Divadlo Ungelt se chystá na léto. Jeho Letní scénu ovládne Touha jménem Einodis

ungelt200Ačkoliv to za okny dlouho vypadalo, jako kdyby jaro, a natožpak léto, nemělo vůbec přijít, v divadle Ungelt jsou lidé optimističtí a již s předstihem plánovali program letošní Letní scény. Co se chystá? Pojďme se podívat.

...

Thrillerová Carrie z roku 1976 má co říci i dnes

200filmNovela Carrie má pro kariéru mistra literárního hororu Stephena Kinga zcela zásadní význam. Díky jejímu komerčnímu úspěchu mohl rezignovat na učitelské řemeslo a začít se plně věnovat psaní, což se později ukázalo jako vynikající volba. Vzhledem ke zmiňov...