Od pondělí do pátku – Rychlé večeře do 30 minut

Od po do pa perexPochopit, o co tady vlastně jde, mi netrvalo moc dlouho. Od pondělí do pátku – Rychlé večeře do 30 minut – celkem jasný název. Nejdřív mě zaujaly plnokrevné stránky s lákavými jídly. Nad nimi je vpravo v rohu napsaný den – pondělí, úterý, středa… Na levé stránce jsou zase barevné obdélníčky a v nich čísla – 1, 2, 3… A jdou až do 13. To znamená třináct týdnů po sedmi dnech, pane, to je receptů! A jestli jsou to tak rychlé večeře, které se dají zvládnout do třiceti minut, pak má hospodyňka na dlouho postaráno o motivaci.

U každého obrázku jsem pak zaznamenala dobu přípravy. Někde 15 minut, někde 20 a těch 30 je opravdu nejvíc. Úplně vzadu je Rejstřík, kde jsou jídla přehledně rozdělená podle toho, za jakým účelem mají být připravena: Polévky, Ryby, Masité, Bez masa, Saláty, Sladké, Pomazánky & sendviče. A uvnitř se skrývá ještě jedno rozdělení, podle finanční náročnosti, případně co s sebou které roční období přináší. To je vysvětlení letem světem, co všechno v této knize můžete najít. 176 stran, na kterých je kromě přehledných receptů také mnoho barevných fotografií. První dojem velmi dobrý, nalákal mě, abych se začetla.

Hned v Úvodu prozradí autorka Jana Vašáková, co je cílem této knihy. Jak je dobré plánovat si, co a kdy uvařit, aby vám vymýšlení co dnes udělat k večeři nezabralo víc času než příprava pokrmu samotná. Na další stránce je Poděkování. To patří především jejím dcerkám – Mie a Thee, které jsou velkými a zapálenými pomocnicemi při přípravě večeří. Pak tady autorka děkuje i dalším lidem, ale to si jistě přečtete sami. A potom už začíná 1. týden, který, pokud bychom to vzali od ledna, by měl být úsporný více než ostatní, protože, jak autorka píše: „Leden obvykle patří k měsícům, kdy se vzpamatováváme z vánočních útrat…“ A potom už jsou řazené recepty na každý den v týdnu. Levá strana patří receptu, délce přípravy, ingrediencím, popřípadě nějakému chytrému tipu, jak to vylepšit, a pravá strana je barevná fotka toho, jak to má vypadat a za jak dlouho to vznikne. Takže třeba kapustové karbanátky s bramborami nejsou nic složitého a jedna večeře je na světě.

1. týden je hodně ve znamení zeleniny, rýže, je tu i sladký rýžový nákyp se švestkami, jedná se vesměs o lehká jídla. Nebudu vám říkat týden po týdnu, to by bylo na dlouho. Ale v průběhu následujících týdnů tu objevíte například pohankové rizoto s houbami, vepřový kolík s fazolemi, škvarkové placky, drožďovou pomazánku, jemný mrkvový koláč, rychlou asijskou polévku, salát s kozím sýrem, ale třeba také tresku s lososem, kuskus s kuřetem a zeleninou, hovězí steak se salátem nebo třeba boršč s uzeným masem a smetanou. Každý si tu najde inspiraci. Neříkám, že zrovna všechny recepty jsou za „pár kaček“, ale to posoudíte sami podle vašich možností.

Shrnuto a podtrženo – mně se to líbí. Občas taky tápu a vymýšlím, co rychle podat návštěvě, která se nečekaně objeví, zamýšlím se nad tím, jak je vhodné zařadit do jídelníčku třeba pohanku nebo chřest. A tady je 65 receptů, které mi v mém váhání jistě pomohou. A kdyby se tato publikace z dílny Mladé fronty nehodila vám, jistě to bude pěkný dárek třeba pro vaši kamarádku – hostitelku.

Tak tedy příjemné čtení a dobrou chuť!

Od po do pa

Autor: Jana Vašáková
Žánr: Poučná / kuchařka / naučná
Jazyková redakce: Marcela Vencourová
Odpovědná redaktorka: Ivana Mergerová
Technická redakce: Jana Bromová
Obálka a grafická úprava: Radomila Gaierová
Vydala: Mladá fronta a.s., Praha 4
Rok vydání: 2014, 8378. publikace, vydání první, vázaná, edice F.O.O.D Speciál
Počet stran: 176
ISBN: 978-80-204-3291-9

( 1 hlas )

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (8)

Dagmar Sedlická napsala knihu erotických esejů
ImageCopak to mají v kalhotách? Takový název nese kniha esejů o erotice autorky Dagmar Sedlické. Kniha je dílem zralé ženy, která má k tématu co říci.
...

Upíři chystají na přeživší lidi Past

upiri200Nakladatelství Fragment přináší všem čtenářům, kteří si oblíbili dystopický svět amerického spisovatele Andrewa Fukudy, velkolepé finále jeho trilogie o upírech a lidech. Závěrečný díl nese název Past.

...

Letní Letnou čeká víkend plný premiér

letniletna 200Předpremiéra sólového představení jedné z předních osobností novocirkusové scény Daniela Gulka, česká premiéra adorované inscenace Edgar’s Echo, pestrá přehlídka domácích souborů a umělců, večer věnovaný nastupující generaci artistů či předs...

Střihoruký Edward je dokonalá klasika

strihoruky edwardStřihoruký Edward (1990) je dokonalá klasika. Johnny Depp si ve filmu vystřihl roli mechanického nekňuby, nad kterým se ustrne nejeden člověk a zvlhne nejedno oko. Mohl být šermí...