Zjistěte, co lidé zažili na „druhém břehu“

pribehy z druheho brehu 200V nakladatelství Pragma vyšla útlá kniha Lubomíra Nečase s názvem Příběhy z druhého břehu.

Lubomír Nečas v úvodu nazvaném Zážitky silnější než cokoliv jiného! popisuje, že skutečné životní příběhy lidí v knize jsou natolik autentické a silné, že si vůbec nebyl jistý, jestli emoční intenzita jejich prožitků, které jim změnily život a pohled na něj, bude dostatečně silná i ve slovech. Samotnému mu při nich běhal mráz po zádech, jindy se mu automaticky spustily z očí slzy a mnohdy také mlčel, protože vteřiny naprostého ticha byly vypovídající a silné.

V knize se nachází celkem 12 příběhů od lidí nejrůznějšího věku. Jejich zaměření prozrazují už názvy příběhů: Setkání s nenarozeným synem, Nikdy mě nenapadlo, že mám takový dar nebo Každý má svého strážného anděla. Autor v příbězích nechává vyprávět hlavně protagonisty, sám příběhy jen uvozuje a nekomentuje. To je rozhodně dobře, protože u takového díla je důležité nechat soudy a působení na jednotlivci.

Ačkoliv si myslím, že takové příběhy záleží na osobním prožitku, bylo pro mě čtení opravdu fascinující. A to především z hlediska hledání spojitostí mezi jednotlivými příběhy. Je zajímavé, jak si byly jejich zážitky podobné a jak je také dokázaly ovlivnit do budoucna a navézt je na jinou cestu. Například Hedvika si otevřela květinářství, Kamil si začal vážit života a přehodnotil své priority, Kryštof si udělal masérský kurz a je toho mnohem více!

„Všude zní velmi příjemná hudba, ale mě nejvíc zaujalo to všechno kolem, ta boží příroda. Ty fantastické barvy, o kterých se nám tady na Zemi ani nezdá. Nekonečný prostor všech možných barev, příjemných vůní, květin, které jsem nikdy neviděla, velmi přívětivých a radostných zvířat, ty stromy, vodopády, támhle oceán… Zkrátka skutečný ráj. Opravdová rajská zahrada. Nejen zvířata, ale i rostliny se na vás usmívají!“ (str. 52)

Příběhy z druhého břehu nejsou úplně mainstreamovým čtením, a ne každý si k nim najde cestu. Každopádně by si zasloužily pečlivější redakční práci – překlep se nachází hned v úvodní větě prvního příběhu, je zde nadbytek tří teček a některé věty by zasloužily pořádně zkrátit. I když v tomto případě může jít o umělecký záměr, protože se jedná o vyprávění lidí, ale šest výrazů „které“ na jednu větu by bylo moc i na slohovou práci na základní škole.

Luboš Nečas, dipl.um. (*1972) po gymnáziu v Boskovicích vystudoval pražskou Státní konzervatoř (obor Zpěv populární hudby, herectví), dále je absolventem Muzikálové školy Petra Novotného a Vyšší odborné školy při Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze (obor Tvorba textu a filmového scénáře). Už v průběhu studia na konzervatoři začal pracovat v médiích, kde prošel od práce redaktora, přes editora až k šéfredaktorskému postu. Momentálně působí jako redaktor hlavních rozhovorů ve společenském týdeníku Story. Jako scenárista pracoval na televizních pořadech Áčko, Tabu, Sauna a Věštírna. V Euromedia Group mu vyšly knihy: Zůstat člověkem aneb Vzpomínání HELENY RŮŽIČKOVÉ, Závislost nejen na lásce aneb Příliš otevřená zpověď TEREZY PERGNEROVÉ, MARTA KUBIŠOVÁ - Asi to tak sám Bůh chtěl…, MILENA DVORSKÁ - Vyprávění o životě… a IRENA KAČÍRKOVÁ - Krásná, ale nešťastná.

pribehy z druheho brehu

Příběhy z druhého břehu
Autor: Lubomír Nečas
Žánr: populárně naučná, psychologie
Nakladatelství: Pragma (Euromedia Group)
Počet stran: 176
Hodnocení: 65 %

Hudba je důležitá pro každého z nás, jen tomu občas nedáváme takovou váhu

archiv Markéta Fassati 5„Patřím k těm šťastným lidem na světě, pro které je práce zábavou i posláním,“ přiznává sopranista Markéta Fassati, která zpívala na mnoha světových pódiích snad ve všech evropských jazycích a ráda zpívá široký hudební...

Petra Braunová: „V tričku desetiletého školáka je mi dobře.“
ImageOd dětství miluji knížky, ale nikdy jsem netoužila stát se spisovatelkou. O to zajímavější a lákavější je pro mě se se spisovatelem či spisovatelkou setkat. I když popravdě mám před nimi jako známými osobn...

Buzíčci v hlavních i vedlejších rolích

200buKniha s provokativním názvem Buzíčci od Jana Folného vyšla v den kulturního festivalu zaměřeného na gay, lesbickou, bisexuální a transgender tematiku - Prague Pride 2013.

...

Velký bratr tě sleduje. Švandovo divadlo uvede inscenaci 1984, adaptaci slavného románu George Orwella

1984 200Jednu z nejdůležitějších knih 20. století, román 1984 George Orwella, uvede na divadelních prknech Švandovo divadlo v Praze. Adaptace a režie se ujme Dodo Gombár, který dříve u Švandů působil jako umělecký šéf. Inscenaci tak vytvořil přesně na míru smí...

Dvě slova jako klíč

Dvě slova jako klíč - PLAKÁTVolné pokračování diváckého hitu Úsměvy smutných mužů, v režii Dana Svátka, podle knihy Josefa Formánka, s Davidem Švehlíkem a Ivanem Fraňkem v hlavních rolích. Film Dvě slova...