Underground: Revoluce je tady

Underground: Revoluce je tady

underground revoluce 200Před rokem nám František Kotleta u dvorního nakladatelství Epocha naservíroval futuristický příběh z Prahy Underground a letos v červenci na něj navázal druhým dílem Underground: Revoluce. Svět budoucnosti v nepříliš malebné matce měst přináší boj o moc, o život i o žvanec.

Kdo by neznal Františka Kotletu?

Rodák z Bruntálu, řezník, dobrodruh, trestanec a vlastně cokoliv, co si ještě vymyslí. Hlavně je to však autor fantastických románů, ve kterých bojují upíři s mimozemšťany, bohové se žoldáky, superpadouši proti superhrdinům a nakonec se s ním můžete vypravit i do šíleného postapokalyptického světa. Kultovní stále zůstává jeho série Bratrstvo krve, k jejímž zásadním třem dílům Hustej nářez, Fakt hustej nářez a Mega hustej nářez přibyly prequely Vlci a Stalingrad. Zářezů má ale mnohem víc, z novější tvorby doporučuji hlavně sérii Spad.

Praha City

Praha je domovem deseti milionů lidí a spousta lidí se do města chce dostat a je ochotna za to mastně zaplatit, ale nejedná se o pohodové veselé město, jak ho vykreslují zprávy City News. Moderní technologie vládnou světu, společnost je rozkastovaná na bohaté a ten zbytek a do toho přichází nepokoje, čas na změnu započal. Digitální čarodějky daly lidem naději, ale jinak nepomohly a jejich kult vyšuměl, přinese spásu Digitální mesiáš?

Fajnový hrdina

Kotletova se drží svého kopyta a opět nám přináší hrdinu drsňáka, který bojuje o přežití a neštve se s ničím a nikým a tím je nám sympatický a máme proč mu fandit. Hrdiny prostě tento autor umí! Bývalý policajt Petr Vachten bydlí v třísměnném hotelu, nemá moc co jíst a přijímá pochybné kšefty, aby vůbec v tomhle světě mohl fungovat. Ve městě začnou umírat ti nejvlivnější lidé a na scénu přichází vrah, který si říká Zodiak, takže další akce Vachtena je jasná. Aby toho nebylo málo, musí řešit i slepě věřící následovatele Digitálního mesiáše i spodinu, která připravuje revoluci, v čele se slepou dívkou jménem Aurora.

Koho příběh potěší?

Pokud znáte příběhy Kotlety, tak není co řešit a po knize sáhnete dřív, než bych řekla švec. Tahle série mně osobně hodně sedla svým břitkým humorem, netypickým pohledem na postapokalyptickou Prahu a příjemným protagonistou. O šíleném koloběhu akce, hlášek a napětí ani nemluvě. Co mi ale bude chvíli trvat dostat z hlavy, to jsou písničky Hanky Zagorové a moudra z nesmrtelné knihy Umění války od mistra Sun-c'. Kdo četl, ten ví. Kdo ne, ten má co dělat!

underground revoluce
Název: Underground: Revoluce
Autor: František Kotleta
Žánr: futuristický postapo román
Nakladatelství: Epocha
Ilustrace na obálce: Adéla Stopka
Rok vydání: 2021, brožovaná vazba
Počet stran: 408

Markéta Meduna Kočková: Prostřednictvím obrazů chci lidem pomoci přijmout změnu a inspirovat je

meduna 200Markéta Meduna Kočková si v životě prošla spletitou cestou. A právě ta dala podobu její současné tvorbě. I když původně pracovala jako servírka, rozhodla se následovat dětský sen a stát se umělkyní. Za pomocí včelího vosku přenáší na plátna niterní ...

Kniha o vlhkosti v domě je hlavně pro odborníky

vlhkost v dome200V nakladatelství Grada vyšla kniha Vlhkost v domě s podtitulem Odstraňování a prevence.

...

Po Věrném čtenáři přichází Krutá hra

kruta hra200V recenzi předchozího dílu Věrný čtenář jsem psala, že si jméno autora rozhodně zapamatuju a že se těším na jeho další knihy. Ani jsem se nenadála a byla tu Krutá hra.

...

Přímý přenos derniéry představení Dejvického divadla Ucpanej systém uvidí fanoušci v kinech po celé ČR

ucpanej system200Nedosažitelné Dejvické divadlo mohou 19. dubna navštívit všichni, komu unikl boj o vstupenky na inscenaci tohoto legendárního a hereckými hvězdami protkaného souboru. Derniéra Ucpanýho systému, kde hlavní roli Boha ztvárňuje oblíbený Iv...

„Nikdy se nevzdáme! Nikdy!“

Atentat perexJe pět minut po půl jedenácté dopoledne 27. května 1942. Reinhard Heydrich, zastupující říšský protektor, sedí na předním sedadle otevřeného Mercedesu a jede do úřadu. Je to pro něj den jako každý jiný. Netuší ale, že v ostré zatáčce...