Lucas Page se vrací ještě vtipnější než dříve

pod tlakem200Po loňském Městě plném oken vychází další kniha Roberta Pobiho tentokrát s názvem Pod tlakem.

Děj se opět odehrává v New Yorku, kde jím jednoho říjnového dne otřese výbuch v Guggenheimově muzeu. Právě se tam konal slavnostní večírek, budova zůstala téměř nepoškozena, ale několik set lidí se uvnitř doslova uškvařilo. Než FBI stihne zjistit, kdo za tím stojí a jaký měl motiv, dojde k další explozi. Vyšetřovatelé se proto obracejí na Lucase Page, bývalého federálního agenta, který dokáže najít i zdánlivě neexistující souvislosti.

Lucas Page je zpočátku odhodlán nabídku nepřijmout a zůstat se svou rodinou, ale nemá na vybranou. Společně s kolegyní Whitakerovou se pouští do vyšetřování a hledá jak mezi odpůrci technologií, tak velkými společnostmi. Dlouho se zdá, že se případ nikam neposouvá, nebo jen velmi pomalu, ale posléze do sebe věci začínají zapadat a závěr je napínavý do poslední stránky.

Musím přiznat, že mi v této knize opravdu sedl autorův humor, a právě díky němu jsem se pokaždé těšila na čtení a byla smutná na poslední stránce. V recenzi předchozího dílu jsem uvedla, že jsou konverzace častým zdrojem humoru a že funguje i díky tomu, že se dotýká aktuálních událostí i trendů. Tentokrát mě moc bavily nejrůznější slovní obraty a k příběhu mi to vše bezvadně sedělo. A myslím, že obrat „cítím se jako kus nábytku z Ikey, který někdo složil dohromady, aniž by se obtěžoval podívat do návodu“ budu používat.

„Bar v Clubu 21 se mohl právě tak nacházet ve wisconsinském Madisonu – dekorace připomínaly něco mezi venkovským steakhousem a sportovním barem v obchodním centru, které někdo zkřížil ještě předtím, než svět vynalezl ironii. Stěny byly obloženy mořeným mahagonem a kóje polstrované kůží, ale ubrusy vypadaly jako kovbojská košile bez knoflíků, zatímco ze stropu visely sportovní propriety a modely letadel. Místo mělo atmosféru chlapského doupěte stříknutého disneyovkami, ale jídlo si udržovalo stálou kvalitu (i když se moc neobměňovalo) a obsluha byla vzorná. Štamgasti sem chodili kvůli pověsti podniku a jeho současným kvalitám, ne pro fotbalové přilby a plastové stíhačky.“ (str. 99)

Čtení Pod tlakem jsem si tak velmi užila, zaujal mě jak humor, tak naservírované téma a už teď se těším na další autorovu knihu!

Robert Pobi je autorem thrillerů vydávaných ve 25 zemích. Vyšetřovatele Lucase Page uvedl na scénu v srpnu 2019, následoval další příběh Pod tlakem, jehož vydání se chystá a třetí díl by měl vyjít příští rok. Pokud zrovna nepíše knihy, vyráží chytat cokoli, co plave, také sbírá americké umění z počátku dvacátého století, poslouchá Motorhead a zbožňuje Rice Krispies Treats. Žije v Kanadě a část roku tráví v chatce v horách bez internetu a televize.

pod tlakem

Pod tlakem
Autor: Robert Pobi
Překlad: Ivan Ryčovský
Žánr: beletrie, thriller, napětí
Nakladatelství: Kalibr (Euromedia Group)
Počet stran: 392
Hodnocení: 93 %

Laura a její tygři zahrají v Lucerna Music Baru pro tygry a pokřtí nové album

laura200V neděli 17. března v pražském Lucerna Music Baru představí kapela Laura a její tygři nové album Zoo Zoo! vydávané kompletně online. Písničky pro děti inspirované životem zvířat z pražské Zoo nazpíval společně s kapelou dětský sbor Ústecké Bambini. Role ...

Konec zpráv o modré planetě – pamflet, který se tváří jako vědecký text

konec zprav o  modre planeteJednomu by se skoro až nechtělo věřit, že globální oteplování je tématem, které působí mnohdy jako rozbuška, relativně spolehlivě staví barikády mezi zastánce a odpůrce, mezi jejichž tábory létají ostrá slova jako ostrá munice v nefalšo...

Deník plný vulgarismů. Rok se sprostou matkou

Denik-sproste-matky200Vytvořit literární dílo, jehož poetika stojí na kumulaci pravidelně se opakujících vulgarismů, nadávek a capslockových odstavců soustavy sprostých slov, je nepopiratelně originálním počinem.

Ne/normální: unikátní titul na poli hudebního divadla

NENORMALNI 200Spletitý příběh rodiny Goodmanových se v hlavách autorů Briana Yorkeyho a Toma Kitta začal odvíjet postupně. Zároveň lze jeho prostřednictvím mírně nahlédnout do zákulisí vzniku současného amerického muzikálu.

Nevšední festival íránského filmu
ImageVe středu 11. ledna odstartuje v kině Světozor historicky první filmový festival íránského současného filmu, který potrvá do neděle 15. ledna. Co všechno divákům přinese letošní zahajovací přehl...