Komiksoví Muži, kteří nenávidí ženy jsou kompletní
Chyba
  • Chyba při nahrávání RSS.

Larsson perexSlavná trilogie Milénium Stiega Larssona dobyla svět. Čtenáři po celém světě hltají romány s investigativním neúplatným novinářem Mikaelem Blomkvistem a hackerkou Lisbeth Salanderovou. Stejně tak milovníci audioknih naslouchají vzrušujícímu příběhu, který je hrůzný ve své pravdivosti a otevřenosti. Ti, kdo písmenka dvakrát nemusí a dávají přednost obrazu, vítají filmové adaptace úspěšné trilogie. A aby byli spokojeni také milovníci komiksu, tématu se ujali renomovaní autoři a stvořili komiksovou adaptaci.

Ve dvou knihách vyšel první román trilogie Muži, kteří nenávidí ženy. Knihu 1 (vyšla na jaře) doplnilo podzimní vydání Knihy 2. Konečně tedy víme, jak dopadl Mikael u soudu, jak se pomstil tomu, kdo na něj nalíčil past, jak dopadlo jeho pátrání v temné minulosti rodiny Wangerů… A k tomu všemu se odhaluje podivné bytí  Lisbeth Salanderové, která se stala obětí zlovůle mocných. Jenže k tomu, abychom se dozvěděli celý příběh mladé ženy, musíme počkat na další díly trilogie v komiksové podobě (my, kdo jsme četli knížky, už víme…).

Larsson 1

V komiksovém zpracování je hlavní složkou příběhu obraz, jak jinak. Autorka scénáře, Denise Mina, zručně zahustila Larssonův text, vybrala nejdůležitější motivy a výtvarníkům připravila skvělý „materiál“ k ztvárnění. Vše je řečeno ve zkratkách, vše je připraveno pro jednotlivé obrazy. I když není pro čtenáře jednoduché vyznat se v složitých vztazích románových protagonistů, brzy vplujete do příběhu a přes málo slov „vyčtete“ vše potřebné. Pro důkladnější pochopení příběhu však doporučuji přece jen nahlédnout do předlohy či si poslechnout audioknihu. Díky nutné zkratce totiž ne vše může být zřetelné a zřejmé. Nicméně autorka scénáře velmi dobře vystihla podstatné a příběh seškrtala do působivé strhující formy. Jen je třeba umět číst z obrázků, soustředit se na ně a pečlivě sledovat stručný text.

Larsson 2

Milénium patří k fenoménům krimi literatury dnešních dnů a jeho komiksová podoba tuto skutečnost podtrhává. Navíc nové zpracování původního díla ukazuje, že z jednoho zdařilého strhujícího příběhu lze „vytěžit“ maximum, že lze uspokojit všechny: ty, kdo rádi čtou, naslouchají, čtou si v obrázcích či raději sledují filmové ztvárnění. Stieg Larsson se trefil do vkusu snad všech fanoušků krimirománů a Denise Mina s Leonardem Manco a Andreem Mutti jeho příběh umně zpřístupnili i těm, kdo souvislé texty dvakrát nemusí.

Denise Mina je skotská autorka detektivek a divadelních her. Její prvotina Garnethill získala ocenění Dýka Johna Creaseyho (John Creasey Dagger). Čtenáři ji také znají jako autorku komiksové série Hellblazer společnosti DC Comics a grafického románu A Sickness in the Family.

Leonardo Manco je argentinský komiksový autor a kreslíř. Je známý svým temným, zrnitým stylem. Pracoval mimo jiné na sériích Blaze of Glory, Apache Skies, Deathlok a Hellblaze.

Andrea Mutti navštěvoval Mezinárodní školu komiksu v Brescii. Dosud pracoval výhradně pro francouzský trh a je známý svou prací na sériích DMZ a The Executor společností CD Comics a Vertigo.

Název: Muži, kteří nenávidí ženy. Kniha 2

Autor: podle románu Stiega Larssona napsala Denise Mina
Ilustrace: Leonardo Manco a Andrea Mutti
Překladatel: Luděk Janda
Žánr: komiks
Vydáno: 2013
Vydalo nakladatelství: Host

Hledáme do týmu...

Vhled do duše, života a inspirace slavné Coco Chanel

coco 200Kdo by neznal slavnou módní návrhářku a ikonu francouzského šarmu Coco Chanel? Pokud by se ale chtěl někdo o jejím životě dozvědět víc, měl by sáhnout po knize od vydavatelství Noxi, CHANEL & CO - Coco a její přítelkyně od autorky nejen memoárů, Marie-D...

Hrůzy třicetileté války v realistickém historickém románu

demoni apokalypsy 200Nakladatelství Moba se pravidelně zaměřuje zejména na detektivky, ale především i historické romány. V jejich spisovatelské “stáji“ se nacházejí taková esa jako Vlastimil Vondruška, František Niedl nebo Michael Weber. Právě kni...

Taneční festival ImPulsTanz 2015

tanecni200K letní Vídni patří již tradičně mezinárodní taneční festival ImPulsTanz. Ten letošní promění město na Dunaji v jeden taneční parket v období od  16. července do 16. srpna.

...

V hlavě je o zábavu postaráno

hlava200Film V hlavě (2015) je pro děti a dospívající, ale přitom tak dobře udělaný, že z něho nespustí oči snad nikdo, koho tohle téma zajímá. Dá se říct, že kdo se na film nepodívá nebo se nedodívá do konce, přijde o hodně.

...