Úspěch měřím štěstím/ Co stojí podnikání v Čechách

uspech merim stestim perexPřemýšlela jsem co o této knize můžu říct. Jak jednoduše popsat její obsah, když všechno je bravurně napsáno a shrnuto v úvodu knihy samotnou autorkou Evou Vaškovou Čejkovou. Lépe bych to říci nedovedla a proto cituji. Věřte mi, že to není z nedostatku vlastních slov. Ale proč hledat něco jiného, když vše již bylo řečeno.

A proto : „ Motto: Okolí vám bude říkat, že je to nemožné, ale vy buďte připraveni a hledejte možnosti.“

„ Každý dělá chyby. Ovšem ne každý si je připustí a málokdo o nich mluví. Ti chytří se z nich poučí a ti ještě chytřejší se snaží rozpoznat zavčas nezdary druhých, aby se jich pak sami vyvarovali. Reálný příběh, do nějž prostřednictvím této knihy nahlížíte, je určen především začínajícím podnikatelům a podnikatelkám, kteří touží po svém vlastním podnikání a chtějí se inspirovat zkušenostmi i chybami jiných. Pokud tedy stojíte na začátku a přemýšlíte, jakou cestou se v životě vydat, tato knížka je pro vás.

Toužíte-li po vlastním podnikáním, dozvíte se v ní rozhodně mnoho užitečného, protože vás kniha provede úskalím podnikání v Čechách krok po kroku. A hlavně – je skutečně ze života a přiblíží vám každodenní radosti i starosti spojené s podnikáním. Není toho málo, co je třeba se naučit – řízení lidí, finance, marketing, management… Nemůžete vědět všechno, ale vždy můžete vědět víc. Uděláte jistě řadu chyb, zmýlíte se, občas budete měnit názory. To vše je správné a lidské. Vyvíjíte se, rostete, vzděláváte se a inspirace zkušenostmi a příběhy jiných vám pomohou na vaší úspěšné cestě ve světě podnikání. Tato kniha samozřejmě není a ani nemůže být zaručeným návodem „jak na to“. Ani v sebelepší literatuře nenajdete přesné návody s garancí úspěchu v podnikání. Co však nalézt můžete, jsou znalosti a zkušenosti druhých. A já věřím, že i díky této knize začnete svůj byznys dělat od počátku jinak a lépe,chytře a zkušeně. …“

Důležité poučení z této knihy pro mne je, že úspěch není zadarmo. Začít podnikat nikdy nebylo snadné a rozhodně to neznamená hromadu peněz. Většinou jsou ztráty a minusy z počátku běžné. Jde o to nevzdat se a jít dál. Je to vše o učení a tvrdé práci. Dnes již o tom vím své. A nejenom díky této knize. Pravdou je, že právě proto jsem si ji vybrala. Abych se dozvěděla něco o podnikání a získala nějaké dobré rady do začátku. Druhým rokem provozuji prodejnu s ochutnávkou, no spíše multikulturní koloniálek a i přesto, že nemám zaměstnance a nejsem podnik s kdovíjakým obratem, stala se mi tato kniha oporou a dobrou rádkyní. Vše se totiž dá uplatnit jak ve velkém tak i v malém provozu.

Kniha je formátu A5 o 186 stranách, doplněna fotografiemi. Nečekejte strohou příručku univerzitního typu, kdy rozumíte každému desátému slovu. Tady je psán otevřený román jednoho podnikání i s jeho lidským aspektem. Kromě toho se dozvíte, jak důležité je mít i svůj osobní život a jak najít rovnováhu mezi rodinou a podnikáním. Kniha je členěna do 24 kapitol, kde v poslední jsou v medailoncích představeny autorky. Každá kapitola je uzavřena radami pro začínající podnikatele „ Desatero poučení pomůže vám při učení “, kde jsou shrnuty základní informace a rady jak správně tvořit své podnikání. Většinou je doplněna poutavou osobní zkušeností inspirativních, úspěšných osobností s nimiž se autorky v průběhu podnikání setkávaly či s nimi spolupracovaly.

Vřele knihu doporučuji přečíst každému, aby vůbec bylo jasné jak (ne)lehké podnikání vlastně je. Je to tvrdá práce, ale plná úžasných zkušeností k nezaplacení.

Úspěch měřím štěstím
Co stojí podnikání v Čechách

uspech merim stestim

Autor: Jitka Skalická a Eva Vašková Čejková
Žánr: literatura populárně naučná
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2012
Počet stran: 186 stran

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (8)

Jak se zbavit kil – stálé téma dne

kni 200Hubneme a hubneme a hubneme. K tomu nás nabádá tisk, rozhlas i televize. Chodí nám nevyžádané e-maily na zaručeně dokonalé prostředky, které nám zajistí lepou postavu. Úspěšní jsou přece jen ti štíhlí – kdo nezvládá vlastní váhu, nezvládá...

Každý by chtěl zažít perfektní rok

tvuj-perfektni-rok 200Nakladatelství Ikar přineslo na český trh knihu Tvůj perfektní rok s opravdu působivým zpracováním. Je toto dílo také perfektní?

...

Divadlo na cucky uzavře sezónu pohádkovým titulem

tucnaci 200Olomoucké nezávislé Divadlo na cucky připravilo na závěr letošní sezóny inscenaci pro děti i pro dospělé. Hru současného německého autora Ulricha Huba Tučňáci na arše soubor poprvé uvede o víkendu 18. a 19. června.

...

Hra na hraně – kvantitu nebo kvalitu?

200filmUž týden se prohání po našich kinech novinka režiséra Brada Furmana (Obhájce) se zpěvákem, hercem Justinem Timberlakem a budoucím netopýřím mužem, Benem Affleckem.