Úspěch měřím štěstím/ Co stojí podnikání v Čechách

uspech merim stestim perexPřemýšlela jsem co o této knize můžu říct. Jak jednoduše popsat její obsah, když všechno je bravurně napsáno a shrnuto v úvodu knihy samotnou autorkou Evou Vaškovou Čejkovou. Lépe bych to říci nedovedla a proto cituji. Věřte mi, že to není z nedostatku vlastních slov. Ale proč hledat něco jiného, když vše již bylo řečeno.

A proto : „ Motto: Okolí vám bude říkat, že je to nemožné, ale vy buďte připraveni a hledejte možnosti.“

„ Každý dělá chyby. Ovšem ne každý si je připustí a málokdo o nich mluví. Ti chytří se z nich poučí a ti ještě chytřejší se snaží rozpoznat zavčas nezdary druhých, aby se jich pak sami vyvarovali. Reálný příběh, do nějž prostřednictvím této knihy nahlížíte, je určen především začínajícím podnikatelům a podnikatelkám, kteří touží po svém vlastním podnikání a chtějí se inspirovat zkušenostmi i chybami jiných. Pokud tedy stojíte na začátku a přemýšlíte, jakou cestou se v životě vydat, tato knížka je pro vás.

Toužíte-li po vlastním podnikáním, dozvíte se v ní rozhodně mnoho užitečného, protože vás kniha provede úskalím podnikání v Čechách krok po kroku. A hlavně – je skutečně ze života a přiblíží vám každodenní radosti i starosti spojené s podnikáním. Není toho málo, co je třeba se naučit – řízení lidí, finance, marketing, management… Nemůžete vědět všechno, ale vždy můžete vědět víc. Uděláte jistě řadu chyb, zmýlíte se, občas budete měnit názory. To vše je správné a lidské. Vyvíjíte se, rostete, vzděláváte se a inspirace zkušenostmi a příběhy jiných vám pomohou na vaší úspěšné cestě ve světě podnikání. Tato kniha samozřejmě není a ani nemůže být zaručeným návodem „jak na to“. Ani v sebelepší literatuře nenajdete přesné návody s garancí úspěchu v podnikání. Co však nalézt můžete, jsou znalosti a zkušenosti druhých. A já věřím, že i díky této knize začnete svůj byznys dělat od počátku jinak a lépe,chytře a zkušeně. …“

Důležité poučení z této knihy pro mne je, že úspěch není zadarmo. Začít podnikat nikdy nebylo snadné a rozhodně to neznamená hromadu peněz. Většinou jsou ztráty a minusy z počátku běžné. Jde o to nevzdat se a jít dál. Je to vše o učení a tvrdé práci. Dnes již o tom vím své. A nejenom díky této knize. Pravdou je, že právě proto jsem si ji vybrala. Abych se dozvěděla něco o podnikání a získala nějaké dobré rady do začátku. Druhým rokem provozuji prodejnu s ochutnávkou, no spíše multikulturní koloniálek a i přesto, že nemám zaměstnance a nejsem podnik s kdovíjakým obratem, stala se mi tato kniha oporou a dobrou rádkyní. Vše se totiž dá uplatnit jak ve velkém tak i v malém provozu.

Kniha je formátu A5 o 186 stranách, doplněna fotografiemi. Nečekejte strohou příručku univerzitního typu, kdy rozumíte každému desátému slovu. Tady je psán otevřený román jednoho podnikání i s jeho lidským aspektem. Kromě toho se dozvíte, jak důležité je mít i svůj osobní život a jak najít rovnováhu mezi rodinou a podnikáním. Kniha je členěna do 24 kapitol, kde v poslední jsou v medailoncích představeny autorky. Každá kapitola je uzavřena radami pro začínající podnikatele „ Desatero poučení pomůže vám při učení “, kde jsou shrnuty základní informace a rady jak správně tvořit své podnikání. Většinou je doplněna poutavou osobní zkušeností inspirativních, úspěšných osobností s nimiž se autorky v průběhu podnikání setkávaly či s nimi spolupracovaly.

Vřele knihu doporučuji přečíst každému, aby vůbec bylo jasné jak (ne)lehké podnikání vlastně je. Je to tvrdá práce, ale plná úžasných zkušeností k nezaplacení.

Úspěch měřím štěstím
Co stojí podnikání v Čechách

uspech merim stestim

Autor: Jitka Skalická a Eva Vašková Čejková
Žánr: literatura populárně naučná
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2012
Počet stran: 186 stran

Lenka Dusilová: Je čas na nové věci

200rozLenka Dusilová, nepřehlédnutelná a originální osobnost české hudby, přichází se svojí kapelou BAROMANTIKA s novým albem. Přesněji řečeno jde o komplet CD a DVD s živým koncertním záznamem Live at Café v lese, který je vůbec prvním živým albem v kompletn...

Kůstka sbírá Ďáblovy kosti

dablovy-kosti bbart 200V oblíbeném televizním seriálu Sběratelé kostí vystupuje hlavní hrdinka, soudní antropoložka Temperance Brennanová. Ta je i stěžejní postavou detektivního románu Ďáblovy kosti, jehož autork...

Náboženská detektivka poodhalí původ Turínského plátna

pate evangelium200Student Princetonské univerzity vystupující pod pseudonymem Ian Caldwell přichází do České republiky se svou druhou knihou s názvem Páté evangelium. Můžeme se těšit na jízdu ve stylu Dana Browna?

...

James Harries a další známí i začínající umělci vystoupí za záchranu kostela na Festivale KUKOKLI: 21. – 23. července

Festival KUKOKLI  foto Vojtěch Krunt 15Léto a festivaly pod širým nebem zkrátka patří k sobě. Návštěvníky všech generací od 21. do 23. července přivítá KUKOKLI 2023. Šestý ročník multižánrového festivalu opět oživí chátrajíc...

Nejlepší Schwarzeneggerova role? Total Recall!
ImageHrdina ve filmu Total Recall je jednou z nejlepších Schwarzeneggerových rolí a film se brzy dočká i svého pokračování. Tento týden se vydáme do světa, který byl v roce 1990 považován za vizi roku 2084. ...