„Děti si tancem osvojí koordinaci těla, získají fyzickou kondici, učí se pracovat ve skupině, a hlavně nesedí doma u počítače nebo televize.“

„Děti si tancem osvojí koordinaci těla, získají fyzickou kondici, učí se pracovat ve skupině, a hlavně nesedí doma u počítače nebo televize.“

Tisk

mezinarodni centrum tance 200Přečtěte si rozhovor s Kristýnou Kronovetrovou, jednatelkou a vedoucí produkce Mezinárodního centra tance a Tanečního centra Praha. Zjistíte v něm, jak se dostala do tanečního světa, v čem tkví výhody tance a na jaká představení se můžete vydat.

 


Můžete nám na úvod stručně představit, čím se zabývá Mezinárodní centrum tance?

Mezinárodní centrum tance je umělecká agentura, která produkuje a pořádá taneční představení, workshopy a festivaly.

Co máte jako jednatelka Mezinárodního centra tance vše na starosti? Jak vypadá váš běžný pracovní den?

Zařizuji veškerá představení. Propagaci a produkci, komunikuji s divadly a kulturními domy, starosty, školami, řediteli i odborem školství a hlavně s uměleckými šéfy obou našich souborů. Samozřejmě mám na starost i organizační chod agentury aby vše klapalo jak má.

Co vás na této práci nejvíce baví? A co je naopak nejtěžší?

Baví mě starat se o kulturu obecně. Ačkoliv už netančím profesionálně, pořád se cítím být součástí taneční kultury.

V této nelehké době je velmi obtížné plánovat a neustále posouvat představení. Stále jste v nejistotě.

A co vás vlastně přivedlo do tanečního světa? Jak jste se k němu dostala? Kdy jste začala s tancem?

Tančím od 4 let. Maminka tvrdí, že jsem byla malý neposeda a tak mě přihlásila na tanečky. Od té doby vznikla láska na celý život. Ve 12 letech jsem si splnila sen, dostala se na konzervatoř Taneční centrum Praha, kterou jsem úspěšně vystudovala.

Na co v této souvislosti nejvíce vzpomínáte? Co byl váš největší zážitek?

Když jsem poprvé stála na jevišti Národního a Stavovského divadla. Na ten pocit nikdy nezapomenu.

Součástí MCT jsou umělecké soubory Baby Balet Praha a Balet Praha Junior. Jaký je zájem o členství v nich? A jak se do nich tanečníci dostanou?

Naši mladší studenti jsou motivováni studenty staršími a chtějí dosáhnout podobných cílů. Vždy to tak bylo. Musí mít vynikající výsledky v praxi i teorii. Do obou souborů se tedy dostanou ti nejlepší studenti ze školy a zároveň i stážisti ze zahraničí.

mezinarodni centrum tance1

Balet Praha Junior má dlouholetou tradici. Vnímají to členové jako prestiž?

Myslím, že studenti si velmi dobře uvědomují, jakou příležitost mají. Už jako mladí si mohou vyzkoušet jaké to je, žít jako profesionální umělec.

Mají děti a mládež obecně zájem o balet? V čem je pro ně prospěšný? A kdy je nejvhodnější s ním začít?

Balet - klasický tanec je jeden za základních pilířů profesionálního tance. Další je moderna a jazz. Každý tanečník vám řekne, že se jakákoliv další taneční technika vyvíjí z těchto pilířů.

Obecně o tanec děti zájem mají - zejména děvčata, ale bohužel máme velký nedostatek chlapců. Mnoho rodičů chtějí mít z kluků jen fotbalisty a domnívají se, že tanec je zženštělý, protože neví, že nejde jen o balet. Ale to je na opravdu dlouhou a jinou debatu.

Děti si tancem osvojí koordinaci těla, získají fyzickou kondici, učí se pracovat ve skupině a hlavně nesedí doma u počítače nebo televize.

Ideální je začít od malička, ale trénink na profesionální úrovni by měl začít kolem 11 let.

A liší se podle vás nějak přístup současných tanečníků od těch ze starších generací? A to jak v souborech, tak na konzervatoři obecně?

Nemyslím si. Potřeba soustředěnosti, zodpovědnosti a disciplíny v tomto oboru je stále platná, ať je to jakákoliv generace.

V rámci představení kooperujete také s Pražským komorním baletem. Jak taková spolupráce probíhá? Jsou členové konzervatoře na stejné úrovni?

Fungujeme jako partneři. Půjčujeme si navzájem tanečníky a my jim poskytujeme technické zázemí. Mohu jen říci, že jsem na naše studenty velmi pyšná. Mezi profesionály perfektně zapadli a kdo neví, že to jsou studenti konzervatoře, nepozná to.

Můžete vypíchnout nějaká budoucí představení? Čím jsou jedinečná?

Blíží se nám lednová premiéra večera s názvem Elixír v podání Baletu Praha Junior. Doufám, že vše dopadne jak má a Covid-19 nám dovolí premiéru uskutečnit.

Baby Balet Praha objíždí republiku s rodinným baletem Letem světem, který má veliký úspěch!

Vstupenky na Letem světem můžete vyhrát v naší soutěži: Navštivte rodinný balet Letem světem

letem svetem

Chodíte vy sama na taneční představení nebo do divadla? A dokážete si u nich odpočinout a nedívat se na ně takzvaně odborným okem?

Chodím, divadlo je druhý domov. Občas se zasním, ale odbornému oku se prostě nevyhnete.

Prozraďte nám na závěr, jaké máte plány s Mezinárodním centrem tance? Na co se mohou naši čtenáři těšit v příštím roce?

Jak jsem již prozradila, blíží se nám premiéra Elixíru 6. ledna 2021 ve Stavovském divadle. Diváci se mají na co těšit.

Děkuji za rozhovor.

I já děkuji, přeji hezký den vám i čtenářům.

Zdroj foto: Mezinárodní centrum tance


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

„Jsem z těch tkalců, co pracují současně na více stavech,“ prozrazuje na sebe spisovatelka Martina Drijverová

altPo dlouhých čtrnácti letech se Albatros vrátil ke knize Domov pro Marťany. Už její první vydání se vleklo neuvěřitelných 8 let. Nakladatelé, jako kdyby se této knížky báli. Veřejnost odborná ji vřele přijala – získala pět lit...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Čtěte také...

Češtinářka měla pro moje básničky velké pochopení, říká Jaromír Šlosar

jaromir slosar2Básník a dramaturg České televize Jaromír Šlosar miluje Beskydy. Právě on je tím správným člověkem, který přijal ochrannou ruku nad naší soutěží Povídky z lesa. Popovídala jsem si s ním o jeho začátcích, básnic...


Literatura

Černá kniha: svět se drží na nohou díky příběhům
ImageV pořadí čtvrtý román Černá kniha tureckého nositele Nobelovy ceny Orhana Pamuka je – názvu navzdory – jeden z nejbarevnějších titulů, které jsem držela v ruce. Mistrovskou koláží lidských charakterů, osud...

Divadlo

Jaké bylo první letošní LiStOVáNí v Holešově?

kluk z kostek 200V holešovském New Drive Clubu se v úterý 23. ledna uskutečnila zastávka z projektu LiStOVáNí zaměřená na knihu Kluk z kostek.

...

Film

Intimní drama BLÍZKO (CLOSE) režiséra Lukase Dhonta v exkluzivní předpremiéře na MFF Karlovy Vary

blizko close 200Emocionálně silný portrét chlapeckého přátelství BLÍZKO získalo na 75. festivalu v Cannes Velkou cenu poroty - Grand Prix. (Cenu získal ex-aequo s filmem Stars at Noon reřisérky Claire Denis.) „Jemnost není slabost,“ prohlásil dojatý reži...