Ďáblice – po čertech povedená inscenace

Ďáblice – po čertech povedená inscenace

Email Tisk

dablice perexPoslední premiéra letošní divadelní sezóny přivedla na prkna Městského divadla ve Zlíně Ďáblici. One woman a two men show, kterou na jevišti rozehráli Hana Tomáš Briešťanská, Zdeněk Julina a Zdeněk Lambor.

 

 


Mladá krásná žena, její nenaplněná touha po mateřství. Dále její postarší, neduživý muž. Samota kdesi v horách, pašeráctví, kterým si manželé vydělávají na vysněný dům na náměstí. A do toho mladý, ambiciózní, po úspěchu toužící hraničář, který je na manželský pár nasazen. Tři osoby, tři pomyslné vrcholy trojúhelníku. Trojúhelníku napjatých vztahů, vzbouřených emocí, intrik a přetvářek, bitvy, ze které může jen horko těžko vyjít vítěz. Spíše se bude jednat jen a pouze o poražené, kteří budou na konci revidovat počet a hloubku utržených ran. Nemožné, aby se konal happy end.

dablice1

Největší dramata vznikají z vyhrocených mezilidských vztahů, na tomto materiálu byla vystavěna inscenace Ďáblice. Inscenace drsná jako neohoblovaná prkna, která nechávají na rukou třísky. Stejně jako mají prkna na scéně daleko do sofistikovanosti, noblesy a uhlazenosti, tak nějak je na tom i celá inscenace. Žádný divák nezůstane na pochybách, že se před ním odehrává syrové, neotesané drama. Pochyby a tápání však často vzbuzuje otázka, kdo má v tu chvíli z „válčícího“ tria navrch, kdo pomocí přetvářky a intrik uvrhá zbylé dva do pozice momentálně prohrávajících. Vztahy všech tří postav se proplétají jako klubko hadů, kde občas jeden z nich zasáhne druhého jedovatou slinou, aby vzápětí inkasovat zásah sám. V okamžiku, kdy se zdá být jasné, kdo vychází z celé války vítězně, dochází ke zvratu a vše je jinak. Divák tak nemá šanci na oddychový čas, je děním na jevišti neustále udržován v napětí a ve střehu.

Všichni tři herci, dáma i oba pánové, rozehrávají na jevišti koncert, jejich výkon lze přirovnat k hudebnímu tělesu o třech virtuosech. Nelze říct, který z herců hraje první housle a kteří mu jen velmi zdařile sekundují. Všichni tři jsou si rovnocennými partnery, jejich herecké výkony jsou naprosto vyrovnané. Komorní prostředí koreluje s komorním rozměrem inscenace, strohé kulisy, strohé dialogy, to vše bohatě stačí. Zbytečně neodpoutávají divákovu pozornost od excelentních hereckých výkonů Hany Tomáš Briešťanské, Zdeňka Juliny a Zdeňka Lambora.

dablice4

Ač je Ďáblice vynikajícím dílem, pravděpodobně se divák nebude po opuštění sálu cítit lehce a povzneseně. To je prakticky nemožné. Představení bude dlouho doznívat a nejspíš zanechá hluboké stopy. Současně tak činí více než dobrou tečku za letošní divadelní sezónou a dala divákovi poznat, že ve zlínském divadle umí nejen komedie, muzikály, ale i komorní dramata.

Ďáblice

dablice2

Žánr: drama
Uvádí: Městské divadlo Zlín
Režie: Martin Františák
Dramaturgie: Jana Kafková
Hrají:
Žena – Hana Tomáš Briešťanská
Muž – Zdeněk Julina
Strážník – Zdeněk Lambor Premiéra: 17. 5. 2014
Hodnocení: 90 %

Zdroj foto: Městské divadlo Zlín

www.divadlozlin.cz

( 3 hlasů )


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

RENÁTA LUCKOVÁ


redaktorka

    je fotografka, novinářka, moderátorka a koučka. V autorské dvojici s Pavlem Veselým organizovali a moderovali mnoho akcí. Vedla rozhovory s různými významnými osobnostmi – podnikateli, manažery, politiky, diplomaty, s lidmi z kultury a dalšími. Její fotografie a texty byly publikovány např. v Katolickém týdeníku, na webových stránkách Arcibiskupství pražského, Historická šlechta, Svět úspěšných, v kulturní a hospodářské revue Fragmenty, v časopise Naše rodina, v tiskové agentuře MediapressServis, v časopise Policista, Český bratr, Překvapení aj. Absolventka VŠE a UK. Má zkušenosti v oblasti PR, reklamy a marketingu, ale i v oblasti  firemních financí, personálního řízení a andragogiky.

    Spolu s Pavlem Veselým jsou autoři knihy "Setkání s Dominikem kardinálem Dukou OP", která vyšla k jeho 70-tým narozeninám, kde publikovala i své fotografie.

Toulavka

Anketa

Národní divadlo


Partneři

Hledat

Aktuality

Městská divadla pražská
Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Mimísek 40

Čtěte také...

Divadelní festival v Avignonu

avignon 200Největší, nejproslulejší, nejoblíbenější, nejnavštěvovanější... ještě mnoho dalších nej má divadelní festival  - či spíše festivaly - v Avignonu.

...

Nové komentáře

  • 19.04.2018 14:38
    Hello
    If it were not so ...
     
  • 10.04.2018 17:16
    :)
    Taj Mahal je ...
     
  • 24.02.2018 12:08
    Jelínková
    Pane Zmožek,přeji vše ...

Facebook

Twitter


Literatura

Vallgren pokračuje v tématu Stiega Larssona


svine 200S Dannym Katzem jsme se poprvé setkali před rokem touto dobou. Bývalý feťák, který je počítačový a jazykový génius, prošel si prací v armádě a teď už se věnuje projektům ve své firmě. Mezitím zachraňuje životy. Vábení drogy je pro něj ale stá...

Divadlo

Největší příběh všech dob

Nejvetsi pribeh 200Hra Patricka Barlowa „Největší příběh všech dob“ (Greatest story ever told). Divadelní „road movie“ se vrací! Aneb všechny cesty vedou na Golgotu...

 

...

Film

Film Hugo a jeho velký objev připomíná prvního filmového kouzelníka Georgese Mélièse
ImageGEORGES MÉLIÈS (1861-1938) začínal jako pouťový eskamotér, předváděl na jevišti kouzelnické výstupy, promýšlel nejrůznější iluzionistické triky, konstruoval mechanismy automatů, které někdy připomín...