Živý lidský terč a lá Van Damme
Banner

Živý lidský terč a lá Van Damme

altFilm Živý terč si v roce 1993 vysloužil velké ovace na poli akčních filmů. Tento napůl lyrický a umělecky sestříhaný příběh nám ukazuje, že jeden člověk dokáže změnit co se děje. Jen na to musí být dost velký frajer. Hned na začátku filmu honí skupina lovců jednoho bezdomovce. Už nyní je zřejmé, že jej nechtějí zabít hned, ale spíš si s ním hrají. Bezdomovce nahánějí motorky, střílí se šípy a když už ze samopalů, tak aby ho někam zaplašili.

 

Nakonec ale každý z nich pojde. Jsou to živé terče organizace, která se baví lovem lidí. Zní to hůř než jak to vypadá. Namísto jelena si podle všeho vždycky najdou nějakou ztracenou existenci. Ale lidé nejsou zvířata a je jen otázkou času, kdy tyhle hony začnou být osobní.

Mladá, hezká Natasha hledá svého otce. Je to bezdomovec, a tak se se svou naditou peněženkou začíná pohybovat na nesprávných místech. Naštěstí si v odrazu od skla dveří jedné restaurace všímá Chance (J.C. Van Damme), že si na její kabelku brousí zuby celý stůl hladových zlodějíčků. A tak se spolu seznamují. Chance dokáže přesně mířenými chvaty vyřídit jakéhokoliv útočníka. A tedy i když shání práci a chrastí drobné jako každý jiný, Natasha si jej najímá jako osobního strážce a detektiva při pátrání po jejím otci.

alt

V tomhle příběhu jde však o zabíjení lidí ze sportu, čímž se vysvětluje, že ten bezdomovec na začátku, kterého pro zábavu někdo „ulovil“, byl právě její otec.  Intriky organizace zbohatlíků se však neodkrývají snadno. Během pátrání po vrazích otce Natashy, začíná Chanceho profil a minulost zabijáky zajímat. Mají rádi válečné veterány a týpky, co se umí bránit. Když je takový člověk na honu beze zbraně, musí se aspoň vyznat, aby nebyl příliš snadná kořist.

„Vláda poskytuje jejich výcvik v zabíjení a my je potom lovíme.“ vysvětluje vlastník soutěže klientovi. Chance však v lese klade jednu past za druhou a své protivníky likviduje s přesností chirurga, který z kůže odřezává infekční svrab. Lovci nabízí svým klientům úplně novou možnost odreagování. Zastřelit někoho je zážitek, při němž si každý musí ujasnit jakým člověkem vlastně je a jakým chce být. Může to být také velmi účinná terapie, nicméně ventilovat své problémy zabíjením jiných lidí není tak prospěšné jak se zdá, i když se potom asi dost uleví. Pokud by to bylo jinak, nebyl by film Živý terč jen vymyšleným příběhem, ale podobná služba by byla běžně k dostání.

alt

Živý terč / Hard Target
Akční / Dobrodružný / Krimi / Thriller
USA, 1993, 97 min
Režie: John Woo
Hrají: Jean-Claude Van Damme, Arnold Vosloo, Lance Henriksen, Yancy Butler, Lenore Banks, Willie C. Carpenter, Kasi Lemmons, Marco St. John,  ...
Zvukové formáty: česky (Dolby Digital 2.0), anglicky (Dolby Digital 5.1)
Hodnocení: 80 %

Zdroj foto: imdb.com a scan obalu


 

Rozhovor

Eva Pospíšilová - Je osvobozující nebrat se tak vážně

scen 200Scenáristka bydlící 1 419 km od Londýna, milující jídlo a staré filmy. Spoluautorka právě vycházející knihy Nervy v čokoládě zná možná recept na štěstí a umí hledat na Wikipedii. Zkrátka opravdový tale...

Hledat

Chaty s osobností

Z archivu...

Čtěte také...

Když se Kobry a užovky spojí s Pupendem, má Učitelka z roku 1978 co říct i dnes

ucitelkaV novém filmovém projektu Učitelka se spojil tvůrčí tandem Jana Hřebejka a Petra Jarchovského s Ondřejem Zimou a Janem Prušinovským z mladé producentské společnosti Offside Men (mj. Kobry a užovky, Čtvrtá hvězda), slovenskou producentskou společností...


Literatura

Zloději lidí – román, který je právem označován za thriller

Zlodeji lidi200Slovy thriller či bestseller se označuje kdejaká kniha, ne každá z označených si tento přídomek zaslouží. Zloději lidí – krimiromán Roberta Craise – na ně mají právo. Autor totiž má nos na trháky. A dokáže...

Divadlo

„Je to otázka estetiky – ta molekula je krásná“

elegance molekuly 200Třešničkou na dortu letošního ročníku festivalu Setkání Stretnutie bylo představení Elegance molekuly Dejvického divadla. Na to se těšil vyprodaný hlavní sál, kterým se nesla slavnostní atmosféra. Vše umocnil ještě krátký pro...

Film

SIGNÁL – solidní, trochu pohodlná komedie
ImageProměny, PIKO, Czech Made Man jsou první tvůrčí počiny mladého režiséra Tomáše Řehořka. V 25 letech, kdy takový Stanley Kubrick teprve s režírováním začínal, přichází Řehořek již se čtvrtým celovečerním snímkem, tentokrát s vesnicko...