Prázdniny s kouzelným deníkem

Prázdniny s kouzelným deníkem

denik perexDesky knihy připomínající látkový pestrobarevný vzor přímo vybízejí k přidělení statusu – Dívčí deník. A tím by dozajista byl, kdyby se zápis vedl jako denní záznam. Události v knize jsou skutečným vyprávěním jedné puberťačky na prázdninách. Zážitků si z nich odvezla více než dost, ale také mnohá faux pas, o kterých vesměs věděla jen ona, její kamarádka a kouzelný deník.

Kouzelný deník plnící přání, která do něj Lena zapisovala kouzelným perem. Jen nefunguje přesně, protože si s ním trošičku pohrál Lenin pes Goethe. Ačkoliv byl deník pokládán nenávratně za ztracený, objevily jej Lena s Hannah za skříní, trošku potrhaný, trošku pošmudlaný, ale jakžtakž schopný k dalším zápisům. Kolik radosti zapříčinilo objevení poškozeného kouzelného pera, to si vzal pes do parády taky. Kniha s perem se opravila, a tak si ji Lena s Lili vzaly na prázdniny k tetě Pi. Jel s nimi i Goethe, ovšem až poté, co mu Lena přičarovala náklonnost k náhubku, žel takovou absolutní. Goethe jej nechtěl sundat ani k jídlu.

Po útrapách ve vlaku se skupinou malých výletníků a „Velké trojky“ se konečně dostaly do Wilhelmshavenu. Útrapy však neskončily. Děvčata se psem odjela s tetou na další výlet, dalších několik hodin cestování v autě. I přes veškerou snahu zápisů přání Lenou do kouzelného deníku nedopadaly situace tak, jak by si dívky přály. Trajekt i teta dorazily včas, ale Goethe zmizel. V kempu dostaly skvělé místo blízko vody, jen s neexistujícím číslem a příliš blízko přílivu. Přičarovaná dovednost surfování Lili málem připoutala k prknu navždy. Fríský jezdecký kůň se transformoval do plastové mini figurky v písku, z kamaráda pro Goetheho se stala zamilovaná psí slečna. Zajímavé sousedy nahradila tlupa otravných dětských táborníků v čele s již známou „Velkou trojkou“, třemi bratry Lukasem, Jonasem a Tobim. I s nimi si děvčata užila až až za přispění zápisků v kouzelném deníku.

Snaha zbavit se „Velké trojky“ nakonec způsobila jen objevení se další skupiny ještě nepříjemnějších a více otravných kluků, kteří šikanovali Tobiho, nejmladšího z „Velké trojky“. No, aspoň tady nakonec deník fungoval tak jak má a tyrani dali Tobimu pokoj s konečným potrestáním trýznitelů.

Tobi, i přestože neměl zdání o moci Lenina deníku, zažil díky němu několik opravdu úžasných zážitků, od nalezení jantaru na pláži přes odvážný horolezecký výstup až po výhru poháru v jezdecké soutěži. Vliv deníku neminul ani Lucase a Jonatána. Lucas se díky němu ocitnul v soutěži DJ a vyhrál, Jonatan ztratil řeč a stal se informátorem obou dívek. Kromě toho… ale to už si přečtěte sami.

Kniha je určena především pro dívky d 9 do 12 let. Je psána jednoduchým, srozumitelným způsobem a bez vulgarismů. Což kvituji. Určitě bude pěkným dárkem prázdninového čtení romantickým dívenkám, toužícím po dobrodružství. Nemohu si odpustit poznámku: Škoda, že v životě nemáme k dispozici takový kouzelný deník plnící přání. Problémy si musíme řešit sami. A tak, pokud se setkáte se šikanou, řekněte o tom dospělým, ti už si s tím poradí. Nebojte se, odvahu, a ono to půjde.

Prázdniny s kouzelným deníkem

denik

Autor: Stefanie Dorr
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 133 stran

Hodnocení: 70 %

( 2 hlasů )

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (3)

Banda 1: Karty jsou rozdaný

banda karty jsou rozdany200Jméno světového komiksu Garth Ennis (Hitman, Punisher, Preacher) spolu s Darickem Robertsonem (Transmetropolitan, Fury) nám přináší příběhy jednoho uskupení, které nemá obdoby.

...

Poznejte nakladatelství: Knihy z Mladé fronty

mlada fronta 200Divize Knihy vydavatelství Mladá fronta je v současné době nejstarším kontinuálně fungujícím vydavatelem knih v České republice. Na knižním trhu působíme od roku 1945. U odborníků patříme mezi respektované značky a mezi ...

Polička znovu ožije pantomimou. Blíží se festival MINE FEST

mine fest200Příští týden se od 12. do 17. září koná jubilejní pátý ročník mezinárodního festivalu MIME FEST. Lákadlem jsou jak vystoupení umělců ze šesti zemí celého světa, tak i tradiční slavnostní vyvrcholení, které bude, stejně jako celý festival, věnován...

Na co jít na Mezipatrech - osobní tipy ředitele

mezipatraUmělecký ředitel Mezipater Aleš Rumpel dává osobní tipy na filmy, které budou promítány v rámci 13. ročníku filmového festivalu Mezipatra, který začíná ve čtvrtek 8. listopadu v Praze.

...