Pohádky z Arendelle od Anny a Elsy

Ledove kralovstvi perexNakladatelství Egmont přináší všem, kteří si oblíbili animovaný muzikál Ledové království (Frozen) z produkce společnosti Disney, další díl do skládačky života v Ledovém království tentokrát nazvaný Pohádky z Arendelle od Anny a Elsy.
Kniha přináší osm příběhů, z nichž se polovina týká oslav narozenin. V Dokonalých narozeninách je oslavenkyní malá Anna, které je právě pět let, v příběhu Kristoff slaví se čtenář dozví, jak probíhá taková narozeninová party ve trollí vesnici, Elsa své narozeniny prožije v pohádce Elsina oslava narozenin a posledním oslavencem je sob Sven v příběhu Čím potěšit soba? Jediným, na koho se nedostalo, je sněhulák Olaf, tak snad v příští knize.

V pohádce Dětství si čtenář může zařádit společně s malými princeznami, které si z paláce udělaly v hřiště zasvěcené zimním radovánkám, v Srdcovém pikniku si parta našich přátel vyrazí na piknik do přírody, v Ledových sochách se zúčastní soutěže ve vyřezávání soch z ledu a v příběhu Anna má povinnosti musí princezna Anna vládnout jeden den místo své sestry Elsy.

Z osmi příběhů se tři vracejí do minulosti a přibližují nám dětství našich hrdinů. Jak již vyplývá z názvu, jedná se o pohádky primárně určené pro fanynky filmu Ledové království, v nichž se všichni mají rádi, užívají si zábavy, vzájemně si pomáhají a podporují a Elsa si občas zakouzlí.

Tato obrázková publikace, v níž převažují disneyovsky roztomilé celostránkové ilustrace nad textem, udělá radost zejména začínajícím čtenářkám.

Ledove kralovstvi

Ledové království: Pohádky z Arendelle od Anny a Elsy
Autor: Calliope Glass, Victoria Saxon, Tracey West, Suzanne Francis, Liz Rudnick
Ilustrace: Disney Storybook Art team
Žánr: pohádka
Vydáno: 2017
Stran: 130
Vydalo nakladatelství: Egmont
Hodnocení: 70%

ROBERT ROHÁL

redaktor K21

Pokud máte rádi český popík a potrpíte si třeba zrovna na osmdesátá a devadesátá léta minulého století, pak by vám mohlo konvenovat debutové album zpívajícího textaře, jehož jméno zní Vlady Gryc. CD dostalo název podle jedné z dvanácti písní - Já svý sny mám - a představuje nejen příjemné melodické písničky, ale i nový svěží hlas protagonisty, který je zároveň autorem všech textů. Témat má Vlady Gryc patrně na rozdávání, protože co píseň, to jiný příběh. Vůbec, texty jsou v případě Grycova debutu silnou stránkou, mají hloubku, jiskru i vtip. Patrně za to může i inspirativní hudební složka, což spadá na vrub hitmakera Hellmuta Sickela. Ti dříve narození si ho zcela jistě pamatují jako někdejšího manžela zpěvačky Heleny Vondráčkové, pro kterou napsal a zaranžoval hlavně v osmdesátých letech celou řadu hitů. Však se také všechny písničky opírají o vybroušený melodický styl již zmíněných osmdesátek a ozvěn let devadesátých, to vše s aranžérskými fígly současných hudebních trendů. Výsledkem jsou chytlavé písničky zabíhající hned do několika hudebních žánrů, až už jde o blues, rokenrol, šanson či latinu, s čímž ovšem zpěvák nemá problém. Pokud bych měl jmenovat alespoň pár titulů, které mě chytly na první poslech, pak je to určitě vyloženě letní hit Te Quero nebo titulní hitovka Já svý sny mám. Stejně tak se mi ale líbí autobiograficky laděný šanson Můj život, crazy písnička Tchýně (která se dočkala ve formě filmové minigrotesky originálního videoklipu) nebo óda na slavnou filmovou hvězdu - Marilyn... Další pozoruhodností debutového alba ostravského rodáka je účast slavných hostů, třeba rockové zpěvačky Tanji... Ale ocenil jsem i vyloženě vymazlený booklet plný zajímavých fotek a navíc se všemi texty, což není v této době zcela běžné. I to je další důvod, proč albu, které si nehraje na velké umění, ale přesto se po všech stránkách povedlo, přeji dobrý start a ještě lepší prodej.

Mimísek 20

Anita Blakeová popatnácté – Harlekýn

Harlekyn perexHarlekýn, to slovo se svůdně převaluje po jazyku a přímo evokuje cosi neuchopitelného, až erotického. A přece, název této knihy má mnohem blíž k násilí, než erotice. Nevěříte? Čtěte směle dál!