Milujete italskou kuchyni? Pak nepřehlédněte novou Italskou kuchařku

italska kucharka 200Euromedia Group v edici Esence vydala v dubnu moc krásnou Italskou kuchařku obsahující 130 tradičních receptů. Pojďte do ní s námi nahlédnout!

Momentálně se kvůli současnému stavu nedá cestovat. Člověk tedy může jen snít, nebo střádat plány. Další možností je vzpomínat na zážitky nebo znamenité dobroty, které si nyní můžete připravit i doma. Já nikdy nezapomenu na italskou zmrzlinu, pizzu s kuličkami červeného pepře nebo tu s bresolou a Aperol Spritz na ostrově u Benátek. S těmito myšlenkami jsem se na knihu moc těšila.

Kuchařky se nyní navíc hodí, když většina lidí tráví čas v domácnosti hospodyňky přemýšlí, co svým blízkým připravit dobrého. Jakmile dojdou nápady, je potřeba inspirace a tu Italská kuchařka rozhodně nabízí!

Kuchařka není dílem jednoho autora, jedná se evidentně o sesbírané tradiční recepty z celé země. Jsou rozděleny do 18 regionů – od Sicílie po Furlánsko. U každého receptu je také poznámka, z čeho vychází název nebo co znamená, což je zajímavý bonus. Kromě receptů se pak v knize nachází vsuvky v podobě dvojstránky o kávě, těstovinách, sýrech, pečivu nebo o vepřovém masu. V závěru překvapila také pohádka o polentě.

Recepty v této knize jsou skvěle vybrané. Obsahují jak recepty na klasiky italské kuchyně jako je salát capresse, pizza Margarita, bruschetta, těstoviny carbonara nebo dezerty jako je tiramisu, tak mnoho dalšího. Mnohdy se mi daná kuchyně zdála blízká té naší, například v podobě králíka, na jiných je zase vidět, jak jsou odlehčené a plné zeleniny a tím pádem přímo stvořené k létu.

italska kucharka

Při čtení jsem si zapisovala, co bych chtěla vyzkoušet a poznamenala jsem si desítky pokrmů. Například Lilkovou caponatu (obdobu ratatouille po sicilsku), Malloreddus „alla campidanese“ neboli Sardinské knedlíčky s klobásou, rajčaty a šafránem, sýrové dortíky, těstoviny po mlynářsku La mugnaia a chlebové placky. Zaujaly mě také sladkosti v prvé řadě s mými milovanými mandlovými sušenkami Amaretti, nebo Cantucci, dále ovocný dort Cassata Siciliana, dortíčky Rum Babá nebo slavný a nadýchaný Panettone.

Italská kuchařka je nádherná z grafického hlediska. Jen listovat ní je opravdový zážitek a já říkám, víc takových! Na stránkách jsou nakreslené pokrmy, suroviny i střípky z italské krajiny. Vše doplňuje jedinečné písmo evokující ručně psaný text. V tomto případě je potřeba si na něj trochu zvyknout a „naučit“ oči na některá písmena, ale ke knize se výborně hodí. Díky takovému zpracování z knihy přímo sálá letní a uvolněná atmosféra Itálie.

italska kucharka

Italská kuchařka: 130 tradičních receptů
Autor: kolektiv
Překlad: Jana van Luxemburg
Žánr: kuchařka
Nakladatelství: Esence, Euromedia Group
Rok vydání: 2020
Počet stran: 159
Hodnocení: 97 %

„Rád píšu povídky,“ svěřil se nám Martin Benek, finalista naší literární soutěže

martin benek novy zivotNa jaře letošního roku jsme vyhlásili literární soutěž. Soutěžící měli napsat erotickou povídku. Je pravdou, že hned na počátku si porotci museli vyjasnit i to, co je ještě erotika a co už je za hranou… V září jsme odta...

Ochutnejte Šumavu

sumavska kucharka 200Šumavská kuchařka je novým počinem z dílny nakladatelství Grada. Má podtitul Krásy Šumavy na talíři a autorem je Radek Pálka.

...

Tajnůstkáři = Sázka na jistotu se Sandrou Brown

tajnustkari200Nakladatelství Kalibr vydalo v únoru v Edici světový bestseller napínavou knihu Sandry Brown Tajnůstkáři. No schválně: před dvaceti lety se uprostřed noci udála zdánlivě dokonalá loupež. Čtveřice nesourodých parťáků si málem odnesla půl mi...

Mohou se ženy vyrovnat s následky války?

Trojanky perexTrójské ženy žily deset let uvězněny ve zdech opevněného města. Pak jsou hradby zbořeny. Ony ale svobodu nezískají, místo ní přichází nové vězení – jsou vytrženy ze svých domovů a vrženy do kultury, jejímž jazykem nemluví.

Zvony nad Tbilisi zvoní umíráček

Zvony 200Dokumentární film Pavla Kolaji Zvony nad Tbilisi (2012) přibližuje stav kinematografie v současné Gruzii - a vyznívá jako nostalgické ohlédnutí na časy, kdy sice s obtížemi, ale přece jen vznikaly výsostně umělecké f...