Čekáte miminko? Je tu knížka pro vás!

Čekáte miminko? Je tu knížka pro vás!

oMATCEaDITETI perexNarození děťátka bývá jednou z nejradostnějších rodinných událostí. Ale jak se na toto období dobře připravit? Pomohou jak zkušenosti našich maminek a babiček, tak rady zkušenějších kamarádek, které si tímto obdobím již prošly. Řadu informací a desinformací lze nalézt i na internetu. Ale jak se v tom všem pořádně vyznat?

Na pomoc přispěchaly lékařky v čele s MUDr. Bc Taťánou Hanákovou. Kolektiv autorek si klade za cíl provést nastávající maminky etapou života od početí jejich miminka do jednoho roku jeho života. Popisují změny v jejich organismu, radí, co mají dělat a jak se mají správně stravovat. Zájemkyně se dozví podrobnosti o všech vyšetřeních, která v průběhu těhotenství absolvují. Předem se tak můžete psychicky nachystat na to, co Vás čeká v porodnici a v šestinedělí. A samozřejmě se dozvíte, jak pečovat o Vaše miminko.

Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují, text je psán přehledně, často je pro větší přehlednost zestručňován do přehledů a tabulek. Je doprovázen řadou ilustračních fotografií, které navozují atmosféru a umocňují dojem. Za každou kapitolou je místo pro poznámky, kam si zájemkyně, kterým nevadí psát přímo do knihy na křídový papír, mohou zaznamenávat své postřehy, lepit fotografie apod. Kniha obsahuje řadu tipů, rad a moc se mi líbí rubrika s odpověďmi na nejčastější otázky k probíranému tématu. Nastávající maminky tak zjistí, že v tom nejsou rozhodně samy, že stejné či podobné problémy řeší řada dalších žen a hlavně, co jim na danou otázku poradí odborníci. Autorky zde odpovídají na řadu otázek, které nastávající maminky nejčastěji pokládají svým gynekologům, porodním asistentkám a dětským lékařům. Jako bonus pak přidávají autorky několik užitečných rad o bylinkách a homeopatii.

OmatceAdITEti

Text je psán kultivovaným jazykem, odborně, ale přitom srozumitelně laikům nepříliš zběhlým v medicíně. Těm navíc autorky přispěchaly na pomoc v závěru, kde vysvětlují jednotlivé odborné termíny. Graficky je kniha velmi pěkně řešená. Navzdory velkému množství různorodých materiálů působí celistvě, má až slavnostní nátisk a je ve své podstatě velmi moderní. Ani zařazené reklamy nejsou příliš vtíravé a nemusí čtenářky rušit.

Pár poznámek: nebývá běžné, aby si autorky poskytly vzájemnou odbornou korekturu. Většinou se v tomto případě obracíme na autority v daném oboru a získáváme tím cennou zpětnou vazbu. Také doporučované pohybové aktivity by zasloužily trochu zrevidovat. Možná je trošku škoda, že slovo kromě gynekologů a porodních asistentek nedostal také některý fyzioterapeut, který je specialista na pohybový systém a jeho chování v zátěžových situacích, jakou těhotenství nepochybně je (o podílu na řešení funkční ženské sterility nemluvě). Přes tyto drobné výhrady mohu knihu vřele doporučit všem, kteří hodlají založit rodinu a vytvořit tak ve svém životě něco hodně smysluplného.

Velká česká kniha o matce a dítěti

Autor: MUDr. Bc. Taťána Hanáková, MUDr. Magdalena Chvílová Weberová, MUDr. Pavla Volná a kolektiv
Žánr: populárně-naučná literatura
Nakladatelství: CPress Brno ve společnosti Albatros media, a. s.
Rok vydání: 2015
Počet stran: 256

Zdroj foto: Albatros media a. s.

Ondřej Müller: příběh Harryho Pottera považuji za uzavřený, ale moc by mě zajímaly osudy některých dalších postav

HP 200Před slušnou řádkou let se stal Ondřej Müller objevitelem Harryho Pottera pro český knižní trh. Jak to tenkrát celé probíhalo, se dozvíte z následujícího rozhovoru.

...

Naučte se, jak komunikovat na našem trhu

marketingova komunikaceV nakladatelství Grada vyšlo druhé aktualizované a doplněné vydání knihy Marketingová komunikace Jak komunikovat na našem trhu. Jedná se o nástavbu vydání z roku 2011 a rozhodně se jedná o přínosnou knihu.

...

Temnota politické džungle odhaluje nečekaného sériového vraha

Temnota 200Občas se ráda vracím do míst, kde mi bylo dobře. Ráda se vracím k autorům, které se mi dobře četly. Proto jsem se vrátila ke krimirománům Roberta Craise. Docela nedávno jsem přečetla novinku Zloději lidí i o něco...

Letní Letnou čeká víkend plný premiér

letniletna 200Předpremiéra sólového představení jedné z předních osobností novocirkusové scény Daniela Gulka, česká premiéra adorované inscenace Edgar’s Echo, pestrá přehlídka domácích souborů a umělců, večer věnovaný nastupující generaci artistů či předs...

Annabelle vrací úder

anna200Film Annabelle (2014) je dost zvláštní klasický horor plný detektivního pátrání a překvapivých lekavých scén. Nikdy nekončící boj dobra se zlem začíná tentokrát u nastávajících rodičů John a Mia.

...