Krutě přímočaré myšlení a jak změnit svět, aneb Poď mi HOP!

Krutě přímočaré myšlení a jak změnit svět, aneb Poď mi HOP!

Email Tisk

krute primocare mysleni saatchiVětšina složitých problémů mívá překvapivě jednoduché řešení. Často se stává, že si člověk nad něčím dlouho láme hlavu, v noci nespí, ve dne nejí a myslí na to, kudy chodí. A pak, ve chvíli, kdy to nejméně očekává, objeví se spásná myšlenka, nápad…občas dokonce geniální nápad! To musí být krásný okamžik!

 

 

Výběr takovýchto myšlenkových perel přináší kniha Krutě přímočaré myšlení, která není dílem jednoho autora. Zrodila se jako příručka pro zaměstnance firmy Saatchi a jednotlivé korálky myšlenek na ni navlékly desítky úspěšných lidí, kteří byli osloveni a vybrali příspěvky, kterými byli předtím sami inspirováni. Seznam těchto osob je uveden na jedné z posledních stránek.

Kniha je vpodstatě pojata jako firemní prezentace, takže při jejím čtení vlastně absolvujete jakési školení na dálku. Mezi hlavní principy prezentací patří stručnost, jednoduchost, názornost, údernost – má tam být jen to nejdůležitější. A přesně to publikace splňuje. Na jedné stránce najdeme vždy obrázek k tématu, na stránce protilehlé krátký text, vyvedený velkými tučnými písmeny a pod ním, drobnějším písmem, je uvedeno vysvětlení a přiřazení myšlenky příslušné chytré hlavě.

Dozvíme se, že v jednoduchosti je krása a že světový vývoj je postaven na idejích, které jsou tak jednoduché a přímé, až jsou geniální. Přinášejí prosperitu a pokrok, mají být motivací pro čtenáře, politiky, podnikatele, vynálezce, filosofy, studenty, mírotvůrce, bojovníky za svobodu, obchodníky, zaměstnance, bezdomovce a třeba i nenapravitelné snílky.

Nač zbytečné tlachání, tato kniha si zasluhuje krutě přímočarou recenzi! Je třeba proniknout k jádru věci a projít nezbytností myslet…někteří lidé tuto knihu potřebují, aby věděli, že stačí změnit pouze jedno slovo ve větě a ta potom přetrvá věky. Jiní zjistí, že nic není nemožné a díky novému přístupu naleznou své štěstí, vydají ze sebe to nejlepší a dosáhnou nevídaných výkonů. Takové je přání Maurice Saatchiho v úvodní kapitole Pár slov o přímočarosti.

krute primocare mysleni saatchi

Firma Saatchi je marketingová a reklamní agentura, která se podílí například i na úspěšné a oblíbené kampani firmy T-Mobile s Vojtou Kotkem, Lukášem Pavláskem a Jakubem Kohákem. No uznejte sami, že „Poď mi HOP“ má opravdu něco do sebe! :-) Více informací na www.saatchi.cz a www.saatchi.com , kde se představují takto: Kreativní kotel, kde vášnivě věří v sílu myšlenek, které přetváří byznys, značku a pověst klientů k lepšímu.

Krutě přímočaré myšlení (Brutal Simplicity od Thought: How it Changed the World)
Autor: Charles Saatchi
Překlad: Pavel Bakič
Žánr: populárně naučný
Rok vydání: 2012
Počet stránek: 111
Vydavatel: Kniha Zlín
Hodnocení: 75%

Zdroj foto: Kniha Zlín


 
Banner

Rozhovor

Chceme osvěžit zapadlá srdce kapkou poezie

poezie 200KLADNO/ BUŠTĚHRAD – Mám to štěstí, že je mohu řadit mezi své přátele. Je to dvojice, která je ojedinělá v tom, že se jim podařilo spojit dva zdánlivě odlišné žánry – poezii a hudbu, které se k sobě ale báječně hodí. Dělají to takovým způsobem, že...

Hledat

Chaty s osobností

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (21)

Z archivu...

Čtěte také...

Bobby Conroy vstává z mrtvých a jiné strašidelné příběhy

200litNakladatelství XYZ přináší českým čtenářům další z hororových děl amerického spisovatele Joe Hilla, který si své přední místo mezi autory hororů vysloužil díky románům Černá krabice (Heart-Shaped Box) a Rohy (Horns). Tentokrát se milovníci děsivých příběhů...


Literatura

Prázdniny s Dinou a tajemstvím starých tenisek

200perexKdy jindy mají děti větší šanci zažít pořádné dobrodružství, než o letních prázdninách! Ale pozor, je k tomu potřeba pořádná dávka fantazie a samozřejmě také odvahy.

...

Divadlo

Dlouhý potlesk pro Annu Kareninu v Divadle Kampa

AK-27-X2 perexKlasické pojetí, minimalistická forma, skvělé herecké výkony, jednoduché kostýmy, které vás přenesou do 19. století. Takové je představení Anna Karenina v pražském Divadle Kampa (Nosticova 2a), nacházejícím se – poměrně symbolicky – poblíž c...

Film

Jak se měnila typografie filmových titulků

Málokdy si to plně uvědotitulky 200mujeme, ale téměř každý film - nejen český - začíná nějak řešenými úvodními titulky (nejedná se tedy o podtitulky provázející zahraniční filmy, ponechané v původním znění). Díky úvodním nápisům se dovíme, jak se film nazýv...