Podlehněte kouzlu Divokých kvašených nápojů

divoke kvasene napoje200Díky knize Divoké kvašené nápoje od Pascala Baudara si doma budete moci vyrobit nejrůznější druhy piva, vína, limonád nebo medoviny a mnoha dalšího. Neváhejte a pojďte do toho!

Kniha se nejprve zabývá minulostí, představuje základy domovarnictví a věnuje se hledání divokých kvasinek. Poté se Pascal Baudar zaměřuje na cestu chuti a metody vaření. Až v další části knihy přináší recepty na piva z cukru, melasy a sirupu, původní a venkovská vína a medoviny, původní a léčivé nápoje nebo přírodní fermentované nápoje. V závěru se nachází informace o autorovi a doslov od Divoženky v kuchyni Denisy Šimlové. Ta zde upřesňuje, co je v našem prostředí možné použít a také láká k experimentům.

Autor si mě získal hned úvodním slovem, kde popisuje, že by si přál, aby čtenáři nebrali recepty jako pevně dané postupy, ale spíše jako obecné koncepty a nápady, které jim umožní blíže poznávat a používat ingredience z jejich okolní přírody. Ta pravá zábava podle něj spočívá ve vynalézání a vaření vlastních nápojů. „Inspirujte se postupy, které najdete na následujících stranách, a zkuste přijít s originálními recepty,“ vyzývá. Na straně 18 zase zdůrazňuje, že žádná pravidla neexistují a že se máme řídit jediným pravidlem: pokud vám výsledek chutná, tak se dílo povedlo!

Kniha mě velmi překvapila především tím, co všechno je možné a jak to může být jednoduché. Autorovy rady jsem doslova zhltla a už se moc těším, až něco vyzkouším. Nalákalo mě například zázvorové pivo, pivo s bylinkovým čajem ze sáčku nebo květové víno označené jako bezové šampaňské. Exotický a zaručeně osvěžující musí být nápoj s názvem tepache vyrobený se slupek a listů ananasu. Lákavé jsou i divoké limonády louhované zastudena, do kterých lze dát rostliny posbírané na procházkách nebo nekvašené limonády obsahující kyselinu citronovou a jedlou sodu.

Také jsem se dozvěděla spoustu zajímavých a nových informací. Jako například o druzích medoviny. Znáte melomel (ovocnou medovinu), pyment (medovinu s hroznovým moštem), nebo cyser (medovinu s jablky)?

Divoké kvašené nápoje mě velmi mile překvapily a budou mít čestné místo mezi mými kuchařkami. Jedná se o studnici inspirace a chce to opravdu jen zkoušet! Já do toho v létě půjdu, co vy?

Pascal Baudar je autor a výzkumník z Los Angeles, který se zajímá o sběr jedlých rostlin, snaží se přispět k záchraně tradičních pokrmů a prakticky se věnuje divokému kvašení. Věnuje se jak praktickému, tak teoretickému výzkumu moderních i tradičních metod konzervace potravin, bylinkářství a etnobotaniky. Sehrál roli v několika televizních pořadech jako odborný konzultant v problematice divokých potravin a objevil se v mnoha článcích magazínů jako je Times, LA Weekly, Los Angeles Times nebo The New York Times. Více informací o jeho kurzech tradiční konzervace potravin a vaření divokých piv najdete na jeho stránkách www.urbanoutdoorskills.com.

divoke kvasene napoje

Divoké kvašené nápoje
Limonády, piva, medoviny
Autor: Pascal Baudar
Překlad: Tomáš Roztočil
Žánr: kuchařka
Nakladatelství: Grada
Počet stran: 304
Hodnocení: 88 %

Tereza Bednaříková: pro návštěvníky YOUTH4YOUTH máme připravenou i "energy vychytávku"

200ROZV sobotu 5. října se bude v klubu Marley a Cooltour na ostravské Černé louce konat již 6. ročník festivalu YOUTH4YOUTH. Jde o jednodenní akci, jejíž náplní jsou koncerty, taneční a divadelní představení, filmové projekce, výstavy výtvarného umění a další tv...

Sportovní tip: Víkendový workshop s WIM HOF METODOU v Sušici vás naučí vědomě ovládnout pocit chladu

wim hof200Sportoviště města Sušice pořádají v termínu od 25. do 27. listopadu 2022 víkendový workshop s certifikovaným instruktorem Wim Hof metody Filipem Zemanem.

...

Komiks ze světa Hry o trůny: Tajemný rytíř

tajemny rytir 200Dlouhé tři roky jsme si museli počkat na pokračování grafického románu z univerza Písně ledu a ohně od G. R. R. Martina. Prequel k událostem známým z knih a seriálu vyšel v říjnu pod taktovkou nakladatelství Omega a nese název Taje...

Blood, Tears and Gold

blood tears and gold200Druhý únorový víkend byl pro experimentální prostor NoD ve znamení premiéry velice očekávaného projektu Blood, Tears and Gold. Autorská prvotina studenta scénografie pražského DAMU J...

Na vlnách Frekvence osudu

frekvence film magicboxPříběhy s motivem cestování v čase jsou velmi atraktivní a oblíbené. V některých z nich tvůrci rozvíjejí etickou otázku zásahů do minulosti, jež mohou mít v budoucnosti nedozírné následky. Je tomu tak i ve filmu Frekvenc...