Zpříjemněte si začátek školního roku Kouzelným čtením

KC hraveuceni 200Školou povinným už skončilo bezstarostné období a každý si dovede představit, že to pro ně není jednoduché. Po skvěle prožitých prázdninách najednou musí začít fungovat a přijmout do hlavy spousty vědomostí. Tento start jim pomohou usnadnit další knihy z edice Kouzelné čtení od společnosti Albi, které vám nyní představíme. Jedná se o Hravé učení, Atlas světa a Hravou angličtinu.

Tyto interaktivní knihy mají výhodu v tom, že je nemusí používat výhradně jen děti. Konkrétně například u Hravé angličtiny vydrží dlouho i dospělí a například babičky a dědové se mohou přiučit nějakým slovíčkům spolu s vnoučaty. Totéž platí také u Atlasu světa, protože znalosti zeměpisu také patří k obecnému přehledu. Kdo se chce něco přiučit, má k tomu příležitost a to velmi nenásilnou formou.

Hravé učení

Hravé učení je určeno dětem od 3 do 7 let a těmto malým dětem ulehčí vstup do první třídy. Průvodcem na osmi dvojstranách knihy je plyšový medvěd Brubla, se kterým se děti dostanou například k doktorce, do obchodu, do školky, na ulici, na zahradu i na statek. Hravému učení opět nechybí krásné ilustrace a kvituji, že na obrázcích není nic náhodou. Například na skákacím panáku si děti mohou procvičit čísla a podobně.

KC hraveuceni

Ovládání knihy umožňuje klasicky přečtení, dialogy, zvuky a tři kvízy. Ty jsou super, protože se zaměřují na věci, které by předškolák měl zvládat – například na rozeznávání vpravo/vlevo, poznávání barev nebo hláskování. Obtížnosti jsou tři – od vyhledávání na obrázcích po seřazování nebo počítání prvků. Při použití ikonky s notou (zvuky) se občas ozve nějaká písnička nebo jednoduchá básnička (Tři kouličky do věžičky a na hlavě plecháček – copak je to milé děti, sněhuláček panáček.“) Na můj vkus by jich v knize mohlo být i více.

Hravé učení může být skvělou pomůckou ve školce nebo v první třídě a děti si díky němu nevědomky mohou osvojit spoustu dovedností.

Název: Hravé učení
Namluvil: Zora Jandová
Doporučený věk: 3—7 let
Výrobce a vydavatel: Albi Česká republika
Rok vydání: 2015 (2. vydání)
Počet stran: 16

Atlas světa

Nejen pro milovníky zeměpisu je určena interaktivní mluvící kniha Atlas světa, ve které se nachází 8 velkých map. Průvodcem na cestě kolem světa je pejsek Albík Cestovatel, který vždy zmíní základní atributy o daném kontinentu. Například o afrických pouštích a horku. Mapy nejsou strohé, ale jsou doplněny malými ilustracemi s typickými prvky k daným státům nebo městům. Jde například o nejznámější památky, známá zvířata nebo nerostné bohatství či plodiny a další. Kromě hlavních měst se dozvíte různé zajímavosti a můžete si také poslechnout spousty zvuků – od hlasů zvířat po melodie tradičních tanců.

KC atlas sveta

Co se týče kvízů, řadím je k jedněm z nejtěžších ze všech mluvících knih. Zatímco u nejnižší obtížnosti spočívající v hledání států si jejich názvy můžete přečíst, u hlavních měst se můžete docela zapotit. A co teprve u zajímavostí: Víte, co je papusa? Jaké zvíře bylo předlohou mistra Yody ve Hvězdných válkách? Nebo který africký stát se mohl stát československou kolonií? Díky Atlasu světa se dozvíte ještě mnohem více a můžete tak ohromit vaše přátele.

S kvízy však souvisí i to, že více než kde jinde zde chybí vyřčení správné odpovědi. Jde na ni přijít zkoušením, ale jde o velmi zdlouhavé řešení. Přesto to však nebrání tomu, abyste s knihou strávili podnětné hodiny.

Název: Atlas světa
Namluvil: Otakar Brousek ml.
Doporučený věk: 6—99 let
Počet stran: 16

Hravá angličtina

Hravá angličtina je skvělým startem pro výuku jazyků. Elektronická tužka čte, přeříkává dialogy, vydává zvuky a hlavně překládá. Uživatel si tak může nechat přečíst anglický text a poté si jej poslechnout česky. Kniha je určena především k rozšíření slovní zásoby, ale zaručeně dokáže zlepšit i výslovnost. Veškeré anglické texty a dialogy jsou totiž namluveny rodilými mluvčími a jde to poznat. O to méně precizní se mi však jeví český text, který působí nepřirozeně a příliš strojeně.

Na hravé angličtině oceňuji také výběr témat pokrývající mnoho základních slovíček. Nejprve se seznámíme se členy rodiny a částmi domu, dostaneme se na chatu za babičkou a dědou i za zvířaty do ZOO. Nechybí ani čtyři strany zaměřené na roční období. Dalším pozitivem je, že na obrázku je opravdu mnoho prvků. Kvízy jsou přiměřeně obtížně – nejjednodušší vybízí pouze k hledání předmětů („Find a toilet“), jindy jde o celé věty, kdy je třeba znát více slovíček.

KC anglictina

Hravá angličtina je podle mě nejnašlapanější mluvící knihou, u které se dá strávit nejvíce času a hodně si z toho odnést. Sama jsem se jako malá naučila několik slovíček z obrázkových knih, takže bych s nákupem pro své děti neváhala ani vteřinu.

Název: Hravá angličtina
Namluvil: Otakar Brousek ml.
Doporučený věk: 5—99 let
Počet stran: 14
Hodnocení: 98 %

Imago, imagines I.-II.

Autoři zvolili jako východisko koncepce nové syntetické publikace věnované středověkému umění v českých zemích latinské slovo imago (označující nejen dvourozměrný obraz, kresbu apod., ale i výtvory trojrozměrné a případně i díla architektonická). academia.cz

Život byl pes

Tak to jsem já – pes Život. Rozhodně jsem se nenarodil jako domácí mazlíček. Díky různým okolnostem, které vám budu vyprávět, a také díky mému vzhledu a povaze, nikoho nenapadlo ho ze mě udělat. grada.cz

Jimi Hautamäki, bubenik z kapely Rockwalli

jimi 200Mladá kapela Rockwalli nám v krátkém rozhovoru prozradila, o čem ve skutečnosti je album Maa Kutsuu.

...

Hezky česky aneb Češtinářské vychytávky

hezky cesky 200Nakladatelství Fragment nás chce od nového roku poučit o správném užívání češtiny a vydalo proto knihu Hezky česky aneb Češtinářské vychytávky od učitelky Jany Skřivánkové. Pomůže tato příručka dětem i dospělým, aby lépe pochopili naši ro...

Mezi námi lháři

mezi nami lhari 200V březnu vydalo nakladatelství Jota román britské autorky Caroline Englandové Mezi námi lháři. Kdo holduje vztahovým propletencům a dává přednost pomalejšímu rozjezdu, měl by zkusit právě tento vztahový román.

...

Polička znovu ožije pantomimou. Blíží se festival MINE FEST

mine fest200Příští týden se od 12. do 17. září koná jubilejní pátý ročník mezinárodního festivalu MIME FEST. Lákadlem jsou jak vystoupení umělců ze šesti zemí celého světa, tak i tradiční slavnostní vyvrcholení, které bude, stejně jako celý festival, věnován...

Když draka a jeho jezdce pojí společné vědomí

Eragon 200Mimořádný úspěch "fantasy" filmů, velkolepých epopejí z rodu Pána prstenů a nejnověji Hobita, uspíšil vznik dalších obdobně zacílených děl. Vyznačují se touž realizační rozmáchlostí zvláště při bitevních výjevech, t...