Zpříjemněte si začátek školního roku Kouzelným čtením

KC hraveuceni 200Školou povinným už skončilo bezstarostné období a každý si dovede představit, že to pro ně není jednoduché. Po skvěle prožitých prázdninách najednou musí začít fungovat a přijmout do hlavy spousty vědomostí. Tento start jim pomohou usnadnit další knihy z edice Kouzelné čtení od společnosti Albi, které vám nyní představíme. Jedná se o Hravé učení, Atlas světa a Hravou angličtinu.

Tyto interaktivní knihy mají výhodu v tom, že je nemusí používat výhradně jen děti. Konkrétně například u Hravé angličtiny vydrží dlouho i dospělí a například babičky a dědové se mohou přiučit nějakým slovíčkům spolu s vnoučaty. Totéž platí také u Atlasu světa, protože znalosti zeměpisu také patří k obecnému přehledu. Kdo se chce něco přiučit, má k tomu příležitost a to velmi nenásilnou formou.

Hravé učení

Hravé učení je určeno dětem od 3 do 7 let a těmto malým dětem ulehčí vstup do první třídy. Průvodcem na osmi dvojstranách knihy je plyšový medvěd Brubla, se kterým se děti dostanou například k doktorce, do obchodu, do školky, na ulici, na zahradu i na statek. Hravému učení opět nechybí krásné ilustrace a kvituji, že na obrázcích není nic náhodou. Například na skákacím panáku si děti mohou procvičit čísla a podobně.

KC hraveuceni

Ovládání knihy umožňuje klasicky přečtení, dialogy, zvuky a tři kvízy. Ty jsou super, protože se zaměřují na věci, které by předškolák měl zvládat – například na rozeznávání vpravo/vlevo, poznávání barev nebo hláskování. Obtížnosti jsou tři – od vyhledávání na obrázcích po seřazování nebo počítání prvků. Při použití ikonky s notou (zvuky) se občas ozve nějaká písnička nebo jednoduchá básnička (Tři kouličky do věžičky a na hlavě plecháček – copak je to milé děti, sněhuláček panáček.“) Na můj vkus by jich v knize mohlo být i více.

Hravé učení může být skvělou pomůckou ve školce nebo v první třídě a děti si díky němu nevědomky mohou osvojit spoustu dovedností.

Název: Hravé učení
Namluvil: Zora Jandová
Doporučený věk: 3—7 let
Výrobce a vydavatel: Albi Česká republika
Rok vydání: 2015 (2. vydání)
Počet stran: 16

Atlas světa

Nejen pro milovníky zeměpisu je určena interaktivní mluvící kniha Atlas světa, ve které se nachází 8 velkých map. Průvodcem na cestě kolem světa je pejsek Albík Cestovatel, který vždy zmíní základní atributy o daném kontinentu. Například o afrických pouštích a horku. Mapy nejsou strohé, ale jsou doplněny malými ilustracemi s typickými prvky k daným státům nebo městům. Jde například o nejznámější památky, známá zvířata nebo nerostné bohatství či plodiny a další. Kromě hlavních měst se dozvíte různé zajímavosti a můžete si také poslechnout spousty zvuků – od hlasů zvířat po melodie tradičních tanců.

KC atlas sveta

Co se týče kvízů, řadím je k jedněm z nejtěžších ze všech mluvících knih. Zatímco u nejnižší obtížnosti spočívající v hledání států si jejich názvy můžete přečíst, u hlavních měst se můžete docela zapotit. A co teprve u zajímavostí: Víte, co je papusa? Jaké zvíře bylo předlohou mistra Yody ve Hvězdných válkách? Nebo který africký stát se mohl stát československou kolonií? Díky Atlasu světa se dozvíte ještě mnohem více a můžete tak ohromit vaše přátele.

S kvízy však souvisí i to, že více než kde jinde zde chybí vyřčení správné odpovědi. Jde na ni přijít zkoušením, ale jde o velmi zdlouhavé řešení. Přesto to však nebrání tomu, abyste s knihou strávili podnětné hodiny.

Název: Atlas světa
Namluvil: Otakar Brousek ml.
Doporučený věk: 6—99 let
Počet stran: 16

Hravá angličtina

Hravá angličtina je skvělým startem pro výuku jazyků. Elektronická tužka čte, přeříkává dialogy, vydává zvuky a hlavně překládá. Uživatel si tak může nechat přečíst anglický text a poté si jej poslechnout česky. Kniha je určena především k rozšíření slovní zásoby, ale zaručeně dokáže zlepšit i výslovnost. Veškeré anglické texty a dialogy jsou totiž namluveny rodilými mluvčími a jde to poznat. O to méně precizní se mi však jeví český text, který působí nepřirozeně a příliš strojeně.

Na hravé angličtině oceňuji také výběr témat pokrývající mnoho základních slovíček. Nejprve se seznámíme se členy rodiny a částmi domu, dostaneme se na chatu za babičkou a dědou i za zvířaty do ZOO. Nechybí ani čtyři strany zaměřené na roční období. Dalším pozitivem je, že na obrázku je opravdu mnoho prvků. Kvízy jsou přiměřeně obtížně – nejjednodušší vybízí pouze k hledání předmětů („Find a toilet“), jindy jde o celé věty, kdy je třeba znát více slovíček.

KC anglictina

Hravá angličtina je podle mě nejnašlapanější mluvící knihou, u které se dá strávit nejvíce času a hodně si z toho odnést. Sama jsem se jako malá naučila několik slovíček z obrázkových knih, takže bych s nákupem pro své děti neváhala ani vteřinu.

Název: Hravá angličtina
Namluvil: Otakar Brousek ml.
Doporučený věk: 5—99 let