Porod s důvěrou v moudrost a sílu těl rodících žen

hypnoporod perexRacionální vnímání umí spolehlivě zastavit jak orgasmus, tak spontánní porodní proces. Naproti tomu ženino nejhlubší uvolnění, relaxace, důvěra v moudrost vlastního těla, respekt a empatie všech, kdo o nastávající matky pečují, to vše pomáhá přivést na svět miminko přirozeně, radostně a bezbolestně. Filosofii přirozeného porodu, založenou na dobytí porodního světa klidem, představuje ve své knize Hypnoporod Marie F. Monganová.

S veškerým respektem k nezbytné a kvalifikované lékařské péči autorka neprosazuje hypnoporody za přítomnosti odborného hypnotizéra, nýbrž vede každou jednu ženu ke schopnosti autohypnózy. Díky pečlivé přípravě, zahrnující dechové, relaxační, vizualizační a další pomocné techniky, mohou budoucí matky dosáhnout takového psychického i fyzického rozpoložení, že své miminko porodí uvolněně, bez zbytečného strachu. K tomu samozřejmě přispívá i atmosféra prostředí, v němž se jedinečný akt příchodu nového človíčka na svět odehrává.

Kniha vás seznámí s teorií normálního, přirozeného porodu. Dostanete možnost, dozvědět se více o tom, jak ženám klidný přístup pomůže připravit se na bezpečnější, snazší a pohodlnější porod.

Kniha Hypnoporod obsahuje všechny podstatné informace o průběhu těhotenství, o době předporodní i o všech fázích samotného porodu. Jsou v ní popsány spontánní fyziologické procesy, které není třeba předčasně urychlovat či usměrňovat podáváním medikamentů. Jednotlivé kapitoly pojednávají o dílčích technikách, jejichž prostřednictvím se ženy mohou na porod v klidu a s předstihem připravit. Velká pozornost je věnována uvolňování strachu, síle mysli, nácviku správného dýchání, relaxaci, vizualizaci a otázce výživy. Doporučena jsou zde další podpůrná cvičení, vhodné typy masáží a tipy pro zpracování vlastního porodního plánu. To vše přehledně, srozumitelně, s opakovaným důrazem na nejdůležitější pokyny. Nezapomíná, samozřejmě, ani na informace o možných rizicích, při nichž bývá lékařský zásah nezbytný.

Možnost volby

Těhotným ženám jistě víc prospívá, když se na porod chystají s klidem a důvěrou, než když na ně okolí útočí nejrůznějšími strašáky. Je skvělé, že i v České republice již existují nemocniční zařízení se vstřícným přístupem k přirozeně vedenému porodu, kde respektují přání maminek a jejich porodní plán. Stejně tak se ženy mohou spolehnout na lékařsky vedený porod s aktivním zasahování lékaře do průběhu porodního děje. Jako mnoho dalších rozhodnutí je i toto věcí jejich osobní volby, i pro ně však mohou být informace uvedené v této publikaci velkým přínosem.

Přirozený porod je porod, který se rozbíhá samovolně a probíhá bez vnějších zásahů. Žena podle svých instinktů sama určuje jeho průběh. Přirozený porod probíhá nerušen vnějšími zásahy, protože ty jeho přirozený průběh mění, ideálně v domácím prostředí nebo v prostředí připomínající domov. Rodičce je umožněn zcela volný pohyb během první i druhé doby porodní, žena si sama zvolí polohu ve vypuzovací fázi porodu, pomáhá jí aktivně její partner, neprovádí se holení rodidel ani klystýr, nástřih hráze (epiziotomie) se neprovádí rutinně, nepoužívají se prostředky k urychlení porodu, nepoužívají se tzv. bezbolestné metody (epidurální analgézie), v případě zvýšeně vnímané bolesti se namísto léků užívají přírodní metody tišení bolesti (masáže, sprcha, změny polohy, psychické povzbuzování), ihned po porodu je dítě vloženo do náruče matky k zajištění důležitého prvního kontaktu dítěte s matkou, po nezbytném ošetření dítěte po porodu je dítě již trvale ponecháno u matky. Zdroj: www.pdcap.cz

Zdravé těhotenství a přirozený porod v literatuře

Na knižním trhu existuje více titulů na téma zdravého těhotenství a přirozeného porodu od zahraničních autorů (Zdravé těhotenství a přirozený porod od Suzanne Yatesové, Zdravé těhotenství, přirozený porod od Ingeborg Stadelmannové, Orgasmický porod Elisabeth Davisové a další). Podobně jako o Hypnoporod Marie F. Monganové je o tyto publikace velký zájem, proto je moc fajn, že nakladatelství Triton má v edičním plánu dotisk (září 2022). Škoda jen, že z českých autorů na toto téma publikovala zatím snad jen Ivana Königsmarková (Hovory s porodní bábou). Od vydání knihy, která je koncipovaná spíše jako rozhovor „o stavu českého porodnictví“ (2016. Argo), však již uplynulo 8 let, a tak se jistě mnohé změnilo k lepšímu. Ale kromě Königsmarkové se aktuálně zatím tématu přirozeného porodu žádný český autor fundovaněji nevěnoval. Nebo se mýlím..? Než se takového počinu dočkáme, jistě neuděláte chybu, když sáhnete po Hypnoporodu.

hypnoporod

Hypnoporod
Autor: Marie F. Mongan
Vydalo: nakladatelství TRITON
Počet stran: 240
Datum vydání: 2010 (1. vydání), září 2022 (plánovaný dotisk)

Hodnocení: 89 %

( 2 hlasů )

Hana Zagorová dokázala oživovat písničky, byla v nich krása, oduševnělost a poetika

I kdyby nazpívala třeba jen třetinu toho, co ve své kariéře Hana Zagorová skutečně natočila, tak by byla pořád tou milovanou zpěvačkou. I když nevyzpívala tři oktávy, uměla chytit za srdce, zaujmout. Už od svých uměleckých začátků dokázala oživovat písničky. Textem, výrazem, atmosférou a pak ještě čímsi, co v sobě nemá každý zpěvák.

Bouřlivé ticho po pobřežní cestě

Po tisícikilometrové Jihozápadní pobřežní cestě se manželé Raynor a Moth snaží vrátit k normálnímu životu a zase žít mezi čtyřmi zdmi. Jenže to pro ně není vůbec jednoduché. Raynor bojuje se strachem z lidí i z budoucnosti a Moth vzdoruje postupující nemoci. Ale postačí neuvěřitelné gesto někoho, kdo si přečetl o jejich putování a ztrátě domova, a znovu se v nich probudí síla a odhodlání.
Kazda

Turistický seriál K21: Zámek Berchtold

berchtold 200Milí čtenáři, s prázdninami jsme se u nás rozhodli podívat se pod pokličku různých turistických cílů. Seznámíme vás s životy kastelánů několika hradů a zámků, podíváme se na zoubek strašidlům a představíme pár muzeí. Nebudou chybět ani tipy...

Odvážná rebelka, která jako jediná může zachránit království

Malá Mia je sirotek žijící ve středověkém městě, v němž zná každý kout. Je samostatná a velmi vynalézavá, a tak se jí a jejím třem lasičkám daří přežít na ulici, a to zejména díky krádežím jídla. Jednoho dne Mia prchá před strážemi a narychlo se převlékne do princeznovských šatů.
Kazda

Zkuste pečovat o tělo a vlasy s tím, co máte doma

zkuste to doma sami 200V nakladatelství Kazda vyšla další kniha z edice Zkuste to doma sami, tentokrát zaměřená na péči o tělo a vlasy.

...

Společenstvo klíčníků ví, jak zahnat nudu o prázdninách

altDanielu Krolupperovou jsem měla zaškatulkovanou jako autorku knížek pro nejmenší čtenáře. A vida! Najednou jsem držela v ruce její novinku Společenstvo klíčníků, která je rozhodně pro starší! Napínavé ...

Divadelní start ve Zlíně se blíží. Připomene Tomáše Baťu, rozdá ceny Aplaus a pobaví premiérou Příběhů obyčejného šílenství

Divadlo ZlinNová 67. sezona Městského divadla Zlín se rozjede s humorem. V sobotu 8. září večer se uskuteční ve Velkém sále premiéra Příběhů obyčejného šílenství, kterou si nenechá aujít ani autor Petr Zelenka

Století rádia ukazuje, kudy se ubíralo rozhlasové vysílání

200filmV ostravském televizním studiu vznikl střihový dokument k 90. výročí rozhlasového vysílání, nazvaný Století rádia. Režisér Roman Vávra jej pojal jako mozaiku jednotlivých dochovaných relací od nejstarších dob téměř po dnešek, aniž by vložil jediné slov...