THE SOUND OF MUSIC – LIVE!

THE SOUND OF MUSIC – LIVE!

TeSoundOfMusic perexKaždá nová adaptace muzikálu by v sobě měla mít to pověstné „něco“, co diváky přesvědčí, že právě ona by se měla stát jejich nejoblíbenější. Pořad „The Sound of Music - Live!“, který odvysílala v prosinci roku 2013 americká televize NBC, byl natočen jako speciální televizní verze muzikálu The Sound of Music. Bohužel i přes vysokou sledovanost sklidil pořad spíše negativní ohlasy.

Muzikál založený na osudech rodiny Marie a George von Trappových, jejichž rodina utekla před nacisty do Ameriky, kde se stala populární hudební skupinou, měl premiéru roku 1959 na Broadwayi. Novicka z kláštera v Salzburgu se stane chůvou sedmi dětí a zamiluje se do jejich otce, námořního důstojníka. Ze začátku rodinný muzikál vygraduje v pořádné drama na konci, písně Edelweiss, My Favourite Things nebo Sixteen Going on Seventeen jsou dodnes velmi oblíbené. Žádná muzikálová verze ovšem nedosáhla takové slávy jako stejnojmenný film, což může být jedním z důvodů, proč se na tvůrce snesla taková vlna kritiky. Nelze totiž porovnávat otevřené prostory s kulisami ve studiu. Atmosféra Alp, které obklopují místo děje, honosné prostředí vily von Trappových, klášter - bez toho všeho se musíme obejít. Scénografové ale dle mého názoru udělali maximum, stejně tak kostýméři. Nádherné jsou především kostýmy pro první a poslední koncert rodiny v Rakousku. Co se scénáře týče, jako největší mínus bych viděla vynechání čísla, kdy kapitán von Trapp zpívá píseň Edelweiss a s Marií si vyměňují první zamilované pohledy.

TeSoundOfMusic

Hlavní role se zhostila populární americká country zpěvačka Carrie Underwood. Marii von Trapp zahrála ve filmové verzi z roku 1965 Julie Andrews takovým způsobem, že je téměř nemožné se jí vyrovnat. Carrie byla velmi kritizovaná, osobně si ovšem myslím, že nepodalavůbec špatný herecký ani pěvecký výkon, naopak to byla ona, kdo táhl většinu scén. Osobnost Georga von Trappa se bohužel absolutně nepodařilo ztvárnit anglickému herci Stephenu Moyerovi. Pěvecké party mu možná sedly, ale scény, ve kterých hájil zájmy Rakouska před zástupci Třetí říše, byly přehrávané, při vyznávání lásky Marii neprojevil žádné emoce. Do druhé hlavní ženské role, role matky představené, byla obsazena skvělá muzikálová herečka, Audra McDonald, která i přes nízký věk zvládla roli se ctí. Laura Benanti jako vypočítavá baronka se předvedla zejména v přímých konfrontacích s Marií, postava Maxe Detweilera, přítele rodiny von Trappových, který neví, na kterou válečnou stranu se přidat, byla v podání Christiana Borlea tak trochu komickou figurkou a příjemným zpestřením celého pořadu. Herci dětí von Trappových (včetně nejstarší Liesl, která měla nejvíce prostoru) své role zvládly obstojně.

TehSoundOfMusic2

The Sound of Music – Live! neurazí ani nenadchne. Pro ty, kteří již muzikál i jeho filmovou verzi znají, může být zajímavým materiálem k porovnání. A pro ty, co ne, možná se muzikál po jejím shlédnutí nestane srdcovou záležitostí, ale budou mít možnost zaposlouchat se do nádherné hudby Richarda Rodgerse a Oscara Hammersteina. Protože, jak říkají slova ústřednípísně muzikálu, hudba potěší mé srdce a já budu opět zpívat...

TehSoundOfMusic1

Vlastimil Horváth je zpátky na hudební scéně!

200rozZpěvák Vlastimil Horváth byl posledních sedm let v ústraní a nyní přichází s novou deskou. Na co se můžeme těšit? Jaké budou texty a co nejvíce změnilo Vlastův život? To a mnohem více se dozvíte v tomto rozhovoru!

...

Je tanec vaše vášeň? Pak vás zveme na TANCESSE 2012

altV květnu 11.-13. května Brno opět ožije tancem a pohybem.  Již počtvrté se sem sjedou soubory z nejrůznějších končin republiky.  Zahraniční hostem festivalu bude soubor z Polska Akro Dance Theatre Torun. Festival pořádá

Megan Abbottová: Podej mi ruku - psychothriller temnější než menstruační krev

podej"Přede mnou leží stoh případových studií, které mezi námi kolovaly. Nemůžu je přestat číst, jako ty staré kriminologické časopisy, co je děda přechovával v suterénu. O Britce, jež ubodala kolegyni barmanku. O jiné dospělé ženě, co sv...

Přímý přenos derniéry inscenace Korespondence V+W z Divadla Na zábradlí uvidí fanoušci v kinech po celé ČR

Korespondence200Divadlo Na zábradlí se po deseti letech loučí s úspěšnou inscenací Korespondence V+W v režii Jana Mikuláška. Ve spolupráci s filmovou distribuční společností Aerofilms bude vyprodanou derniéru 27. června zároveň živě přenášet do kinosálů ...

Vzestup další říše

Vzestup 200Film 300: Vzestup říše (2014) je tak trochu lyrický, a přitom hodně akční a bohatý na speciální efekty, spousty falešné krve nevyjímaje. Herečka Eva Green v něm hraje uprostřed mezi dvěma dávnými soupeři tu nejhlavnější roli.