Chystá se nový český film PŘIŠLA V NOCI - černá komedie Jana Vejnara a Tomáše Pavlíčka

Chystá se nový český film PŘIŠLA V NOCI - černá komedie Jana Vejnara a Tomáše Pavlíčka

Tisk

prisla v noci200Na sklonku loňského roku skončilo natáčení nového českého filmu Přišla v noci. Poslední klapka projektu, za kterým stojí autorské duo Tomáš Pavlíček a Jan Vejnar, padla 25. listopadu. Černá komedie vypráví o páru třicátníků, jehož poklidný život naruší vpád matky jednoho z nich. Do kin se chystá v druhé polovině letošního roku.

 

Režijní dvojice Pavlíček – Vejnar poprvé spolupracovala na scénáři a režii večera Cen české filmové kritiky. Právě tady se zrodil úmysl spojit síly a vytvořit společný film. Vzhledem ke složitému financování volila dvojice alternativní cestu. „Oba nás spojuje touha točit filmy rychleji, než současný systém v ČR umožňuje. Než tvůrce nasbírá potřebné prostředky na realizaci svého díla, může to trvat tři až pět let, někdy i mnohem díle. Některé náměty by ale ze své podstaty měly vznikat mnohem rychleji – jinak se ztrácí vztah režiséra/režisérky k dané látce či tématu, případně i dobová relevance,“ říká Jan Vejnar. Spolu s Tomášem Pavlíčkem proto zvolili opačný postup.

„V únoru 2022 jsme si společně s kameramanem Šimonem Dvořáčkem řekli, že na podzim začneme natáčet a vše ostatní tomu následně podřídili. Vybírali jsme z více různých námětů, a nakonec dali přednost tomu, který se dal z většiny realizovat u nás doma, případně na dalších místech, k nimž máme skrze rodinu a přátele přístup.“

Hlavní štáb i herecké obsazení filmu rovněž tvořili blízcí přátelé, nebo lidé, pro něž tento projekt představoval spíše osobní příležitost nežli regulérně placenou práci. „Cílem bylo natočit film, jehož zápletka a téma naplno ospravedlní komorní zasazení a skromné podmínky, za kterých vzniká. Z tohoto pohledu se nám zdál žánr home invasion thrilleru jako dobrá výchozí pozice – výsledkem však bude žánrově pestřejší tvar, který má nejblíže k trochu temnější komedii,“ uzavírá Jan Vejnar.

Film vznikl díky vkladu režisérů a producentů a osobnímu nasazení celého štábu. Koproducenty filmu jsou kromě režisérů Šimon Dvořáček (kameraman filmu) a Vít Schmarc (Artcam Films).

prisla v noci1

SYNOPSE:

Když si pár třicátníků pustí přes práh matku jednoho z nich, netuší, že právě vstoupil do komorního očistce. Ať vejde ta pravá!

Jirka a Aneta jsou třicátníci, žijící v bytě, který patřil Jirkovým předkům. Čas ubíhá v povědomé rutině klidného vztahu. Pak se ale jedné noci rozezní zvonek a za dveřmi stojí Jirkova máma Valerie s kufrem a sdělením, že u páru musí načas zakotvit. Na první pohled suverénní, srdečná a veselá diva krok za krokem odkrajuje soukromí obou partnerů. Stává se zpívajícím přízrakem všedního dne, který si podmaňuje stále více prostoru a vše podrobuje přísnému zkoumání. Dokážou Jirka s Anetou obstát v nenápadném očistci? Mají matky vždycky pravdu? A nejsou někdy těmi největšími monstry? Přišla v noci balancuje na tenké hraně černé komedie a civilního home invasion hororu postaveném na situaci, kterou v různých obměnách zažil téměř každý z nás.

prisla v noci2

O tvůrcích:

Jan Vejnar (1987) vystudoval režii a scenáristiku na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku. Do povědomí se zapsal pozoruhodným krátkým filmem Figurant (2019) s Denisem Lavantem v hlavní roli. Ve formálně brilantním a atmosférickém snímku se projevil Janův cit pro režii. S režisérem Davidem Ondříčkem spolupracoval na scénáři snímku Zátopek. V současnosti připravuje samostatný debut
Sestra Hana.

Tomáš Pavlíček (1988) má za sebou dva celovečerní filmy, mumblecore z call centra Parádně pokecal (2014) a svéráznou chatařskou rodinnou fresku Chata na prodej (2018). Vedle toho působí na katedře režie na FAMU, kterou vystudoval, a je úspěšným autorem scénářů (mj. Nonstop lahůdky pro Jana Hřebejka).

V hlavních rolích filmu se objeví Simona Peková (matka), Annette Nesvadbová a Jiří Rendl. Dále se diváci mohou těšit na Vladimíra Kratinu, Judit Bárdos, Denisu Barešovou nebo Michala Kerna. „Všichni tři ústřední protagonisté byli naší první volbou od samotného začátku. Záměrně jsme nechtěli úplně známé tváře, nýbrž herce, kteří co nejvíce splynou s postavami, které ztělesňují,“ říká Jan Vejnar.

Pro divadelní herečku Simonu Pekovou (nar. 1955), známou především z brněnského HaDivadla, kde působí od roku 2007, jde o vůbec první hlavní filmovou roli v její kariéře. Menší role si zahrála už ve filmech Zapomenuté světlo, Pouta, Nuda v Brně a dalších.

Jiří Rendl (nar. 1982) stál poprvé před kamerou už ve třinácti letech v krátkých amatérských filmech staršího bratra Jana. Vystudoval Vyšší odbornou školu publicistiky, poté pracoval v České televizi. K herectví se vrátil menší rolí ve filmu Tomáše Řehořka PIKO (2010), od té doby odehrál desítky rolí v českých filmech a seriálech, například ve filmu Petra Zelenky Ztraceni v Mnichově, v Zátopkovi Davida Ondříčka nebo naposledy v roli Davida ve filmu Tomasze Wińského Hranice lásky.

Annette Nesvadbová (nar. 1992) pochází z umělecké rodiny, jejím dědečkem byl Miloš Nesvadba. V dětství se věnovala sportu a hudbě, nakonec vystudovala herectví na DAMU. Po studiích působila nebo dosud působí v Divadle Antonína Dvořáka v Příbrami, Národním divadle Brno a je členkou Činoherního studia v Ústí nad Labem. V Praze hostuje v Divadle v Řeznické (Nordost). Zahrála si v několika televizních seriálech, např. Bohéma, Kukačky, Terapie sdílením, a ve filmu Hany.

prisla v noci3

Zdroj foto: Petr Semecký

Více informací:

www.artcam.cz
www.facebook.com/ArtcamFilms


 

Přihlášení



Anketa

Která je vaše nejoblíbenější česká vánoční pohádka?
 

Příběh muže, který přežil tři koncentrační tábory a na konci války unikl z hořícího pekla lodě Cap Arcona

Wim prožil dětství v chudé amsterodamské rodině. Když Nizozemsko obsadili nacisté, musel odjet na nucené práce do Německa. Poté, co se situace v jeho práci zhoršila, uprchl zpátky do Nizozemska a nějakou dobu se ukrýval.

Ignis Fatuus je kniha prosycena mytologií a hororovou atmosférou. Na Šumavu už nejspíše chtít jet nebudete

Na Šumavu asi v životě nepojedu. Autorce Petře Klabouchové se vydařil mistrný mysteriózní thriller, místy až horor, který umně vtáhne čtenáře do děje a už ho nepustí. Paní spisovatelka si šikovně pohrává se čtenářem do poslední chvíle jako kočka s myší, takže čtenář do poslední chvíle neví na čem je, vše však má promyšleno do posledního detailu, každá myšlenka má svou perfektně dotaženou pointu.

Banner

Videorecenze knih

Hledat

Rozhovor

Vlaďka Dobiášová: „Každý by se měl pomocí módních trendů snažit najít svůj styl a ne je pouze bezhlavě kopírovat“

vladka dobiasova perexPozvání k rozhovoru přijala paní Vlaďka Dobiášová, sběratelka historického a dobového oblečení, jeho doplňků, bižuterie, knoflíků, šicích potřeb a ozdob. Věci z její sbírky můžete vidět napříkl...

Dvojalbum Evergreeny Heleny Vondráčkové přináší žánrové vlny a hudební skvosty

V letošním roce, kdy slaví Helena Vondráčková šedesát let pěvecké kariéry a kdy zaznamenala několik nemalých úspěchů, vychází i dvojalbum Evegreeny, jehož podtitul zní 60 let na scéně. Člověk by řekl, že jde o „bestovku“, ale ono je to trošku jinak. I když jde o 160 minut hudby, tentokrát nezní velké Heleniny hity, nýbrž písně, které jste už možná někdy někde slyšeli, ale na nosičích nikdy nevyšly.

Čtěte také...

KOYAANISQATSI: fascinující pastva pro oči

KOYAANISQATSI 200V roce 1983 vypustil režisér Godfrey Reggio do světa Koyaanisqatsi. Pozoruhodný počin, jehož název pochází z jazyka indiánského kmene Hopi a jeden z jeho významů je „život vyvedený z rovnováhy“.

...

Divadlo

Saturnin místy ani nepotřeboval slova

saturnin 200Předposlední premiérou Městského divadla Zlín se stal Saturnin, notoricky známé humoristické dílo Zdeňka Jirotky.

...

Film

Autor*vize*meze*televize

tele200Jaká je podoba televize? Jakým jazykem se vyjadřuje? Co svými pořady sděluje? V čem se liší poslání veřejnoprávních a soukromých televizí? Jak se vytváří iluze reality, potažmo "jediné" pravdy? O tom všem pojednávaly příspěvky na konferenci, která zaštítě...