Bláznivé nebo geniální? Oldřich Kaiser a Jiří Lábus stříhají jednu rolu za druhou...

Bláznivé nebo geniální? Oldřich Kaiser a Jiří Lábus stříhají jednu rolu za druhou...

Tisk

pension lola kaiser labusPension Lola (1993) je padesátiminutový televizní film dvou komiků, který působí trochu jako rarita. Oldřich Kaiser a Jiří Lábus v něm obsadili úplně všechny postavy a ať už jde o podnapilého vagabunda nebo hysterickou stopařku, nebylo třeba zvyšovat rozpočet dalšími herci. Prostě si roli vystřihl jeden z nich.

 

 

Postarší, solidní muž bere někde za městem mladou stopařku a cestou si z ní dělá legraci, že mu selhává motor nebo že jedou v kradeném autě. Dále po cestě je však na zemi nastražený ostnatý řetěz a oba náhodní spolucestující už dojezdili.

Odstrčený pension Lola totiž zeje prázdnotou a hosty je třeba přivést stůj co stůj. Aby to nebylo tak jednoduché, ocitáme se sice ve všedním, ale zvláštním prostředí plném roztodivných charakterů. Dva komici, kteří všechny postavy hrají, totiž potřebují velmi pestré možnosti, jak vyvolat názorové rozdíly a co nejvtipněji je podat. Máme zde opilce s lahváčem v ruce, senilního recepčního, místní šlapku, uchechtanou důchodkyni atd.

pension lola kaiser labus

I proto je zajímavé, jak přitom skoro polovinu inscenace o nic nejde. Někdy není potřeba epochální příběh, je zkrátka dobré postavy někam vést, nějak ukázat a ono už to půjde samo. Důchodkyně nechce stopařku pustit ke sledování jejího oblíbeného seriálu, slepému recepčnímu někdo ukradl telefon, opilec větří prachy a chce hosty okrást, místní šlapka po tom neznámém cizinci neustále vyjíždí.

Opravdu zajímavá partička. Přeháněli by, kdyby ukazovali zbytečně moc, ale dialogy jsou protkány jenom tím nejzajímavějším, co ještě může vypadat vtipně a to ostatní se jaksi vypouští. I proto film hezky jede, a divák se nenudí.

Situace se však zvláštně vyostřuje. Za každými druhými dveřmi hučí za místními gaunery něco jako výtah, přestože dveře vedou třeba na záchod. Malý trpaslík, který autům propichuje pneumatiky, běhá za ředitelem a pořád očumuje, co se kde děje. Opravdu netradiční způsob podnikání.

Jeden z hostů ale postupně přichází záhadnému ztrácení věcí a tajným průchodům na kobylku. Lidé jsou přirozeně nedůvěřiví a když jde o nové prostředí, rozhlížejí se kolem sebe a zkoumají dobře, s kým mají tu čest. Pension Lola se svými tajnými chodbami působí dost hororově, i když jde v inscenaci hlavně o vtip.Možná proto se na konci dozvídáme, že místnímu zlodějíčkovi barák kdysi patřil a ten vrah, který má v pensionu “prácičku” jde jenom za ředitelem.

pension lola kaiser labus

Pokoutné bizarní praktiky místních lidí se ve filmu vyprávějí, jakoby šlo o běžnou praxi. Těžko říct, jestli lidé od té doby vyměkli nebo zmoudřeli, každopádně dnes už člověk zažívá hlavně ta dobrodružství, která si předem zaplatí.

Pension Lola
Komedie
Česko, 1993, 45 min
Režie: Jan Pecha
Hrají: Jiří Lábus, Oldřich Kaiser

Zdroj foto: Internet


 
Banner

Přihlášení



Občanská válka, draci a dvě dívky. Jak nás ovlivňuje původ naší rodiny?

Aurora a Eva. Dvě odlišné dívky. Aurora je sirota, o kterou se stará její babička. Eva má milující rodiče. Jejich cesty se protnou během války, která obě poznamená.

Knihy s úsměvem

Dagmar Pecková nežije z podstaty, neusíná na vavřínech a je kreativní, což dokládají i její alba

Mezzosopranistky Dagmar Peckové si vážím nejen pro její umění, ale je mi sympatická i tím, že je taková, jaká je. Přímá, bezprostřední a neskutečně agilní co se týče nejrůznějších uměleckých projektů – ať už je to hudební festival Zlatá Pecka nebo činoherní inscenace Mistrovská lekce, kde má hlavní roli. Jako jako jediná z pěvkyň své generace neustrnula, nežije z podstaty a neusíná na vavřínech. Jde o umělkyni hodně širokého záběru, o čemž svědčí i její tři „různobarevná“ alba…

www.dagmarpeckova.com

Banner

Hledat

Rozhovor

ROZHOVOR: Radmila Zrůstková

Rozhovor 200Radmila Zrůstková patří mezi první české autorky, které napsaly knihu o raw food, živé stravě.  Vitariánství bylo do nedávné doby neznámým pojmem a tato žena pojala tento styl stravování velmi tvůrčím způsobem. Její kuchařka je jedním slovem úža...

Videorecenze knih

Kdo jsem a co tady dělám?

Novinkou nakladatelství Portál je knížka supervizora, lektora a poradce obětí trestných činů Rostislava Honuse s názvem Kdo jsem a co tady dělám? Tato publikace vycházející z existenciální filozofie nabízí praktickou sebezkušenost pro každého, kdo by jen na okamžik zapochyboval o tom, že je právě tam, kde má být a že jeho život má svůj smysl.

Portál

Čtěte také...

Ghostface znovu na scéně: tentokrát v New Yorku

Vriskot200Ikonická maska se vrací už pošesté. Poté, co Samantha, Tara a dvojčata Chad a Mindy přežily řádění tajemného vraha v městečku Woodsboro, se ve snaze zapomenout na tyto tragické události všichni čtyři přestěhují do New Yorku. Nebude to ale trvat dlouho ...


Literatura

Volný pád. Všechno, co milujete, můžete v jediném okamžiku ztratit

Volný pádVšechno, co milujete, můžete v jednom okamžiku ztratit... Nick, čerstvě ovdovělý otec dvou dětí zjistí, že střežená rezidenční čtvrť, ve které žijí, jeho blízké neochrání. Rozhodne se jednat, události se však hrozivě zvrtnou a věci se Nickovi ...

Divadlo

Divadelní hra „Spoutaný trávou“ zve děti i dospělé na originální loutky i stínohru

Spoutany travou 200Vyprávění nahého mnicha, císaře, generála a slona o životě, smrti i drobném hmyzu. Divadelní odpočinutí od světového chaosu s křehkými kovovými loutkami, zvuky a stíny. Již toto úvodní motto nastiňuje charakter divadelní hry „Spout...

Film

Čas je jejím sluhou, nikoliv pánem


princezna zakleta v case perexPrincezna Ellena (Natalia Germani) je od narození prokletá. Kletba, kterou na ni uvrhla čarodějnice Murien (Simona Zmrzlá), se má naplnit o jejích dvacátých narozeninách. Na její oslavě se plán...