Musí se do práce, i kdyby se nechtělo!

Musí se do práce, i kdyby se nechtělo!

Tisk

200filmFilm Já to tedy beru, šéfe…! reaguje na tehdejší podnikovou a ekonomickou stabilitu v Československu. Pracovních míst bylo mnohem více než práceschopných a kdyby nebylo zaměstnání ze zákona povinné, museli by se lidi k činnosti přemlouvat.

 

 

 

Jména herců jako Iva Janžurová, Luděk Sobota a Petr Nárožný měla tenkrát celonárodní dosah, protože byli ve svém oboru opravdu kovaní. V kině toho jinak moc nebylo, a jestli v televizi běžely dva kanály, určitě ne až do půlnoci. Naštěstí u nás tehdy vznikaly opravdu chytré filmy, takže tak dobré herecké výkony nebyly možná ani třeba.
V roce 1977 byla doba velkých národních monopolů, které přímo zodpovídaly za životy svých zaměstnanců. A jak už to chodí, dobrý zaměstnanec si své místo nejdříve musí najít. V podniku Pragokov začalo personální oddělení fungovat stylem jakési detektivní tajné služby, která aktivně vyhledává zaměstnance z dalších podniků a nabízí jim lepší zázemí v Pragokovu.

 film

Trochu to připomíná současnou situaci dnešních personálních agentur. Ovšem Láďa Pitras a Oto Vacák berou svou práci opravdu vážně a do své budovatelské role dávají opravdu vše. Své klienty lákají nejen na lepší vyhlídky, ale také je vydírají, zneužívají jejich žárlivost a osobní spory. Zkoušejí zkrátka vše, co zaměstnance do Pragokovu přetáhne.
V práci se jim daří dobře, ale doma už je to horší. Vacák musí chodit brzo spát, aby nebyla jeho žena nervózní. A u Pitrasů zase žije stará otravná babka, která se k nim chodí 36krát za hodinu pořád na něco vyptávat. Jako by měli vše v práci pod kontrolou, ale v soukromí si pořádně nevěděli rady.
Taková žárlivost, to je vlastnost, na které se dá stavět. Jenže i když si tohle opakují pořád dokolečka, stejně jejich manželky žijí v absolutní jistotě a jsou z toho dost znuděné. Pitras proto přestává nosit domů karafiáty a se svým kámošem přemýšlejí, jak to u nich doma nějak nenásilně zase okořenit.

 film1

Je až neuvěřitelné, kolik různých maličkostí musí člověk řešit, aby žil spokojený život, který si pěkně naplánoval. V rodině a zaměstnání to není jiné. Každý se totiž stará hlavně o vlastní blaho, a když začne být nuda a nemůžete se zabavit televizí ani internetem, jsou první na ráně osobní vztahy.
Do příběhu se tak zamotává podnikavá jeřábnice a Pitras s Vacákem mají co dělat, aby si to doma u manželek srovnali. Předchozí generace rodin žily odpradávna v naději, že klidné a jisté zázemí vyřeší všechny jejich konflikty. Jenže to vše neznamená nic, dokud člověk nežije v prostředí, kterému rozumí.

Já to tedy beru, šéfe...!
'Okay, Boss...!'
KomedieČeskoslovensko, 1977, 92 min
Režie: Petr Schulhoff
Scénář: Petr Schulhoff
Kamera: Jiří Vojta
Hudba: Milan Dvořák
Hrají: Iva Janžurová, Luděk Sobota, Petr Nárožný, Míla Myslíková, Alena Vránová, Lubomír Lipský st., Marie Rosůlková, Jana Kasanová, Josef Větrovec, Karel Augusta, Dana Hlaváčová, Zdeněk Dítě, Jiří Lír, Božena Böhmová, Václav Lohniský, Vladimír Hrubý, Valerie Čižmárová, Arnošt Faltýnek, Otto Lackovič, Darja Hajská, Věra Tichánková, Hana Brejchová, Olga Blechová-Matušková, Milan Neděla, Vladimír Hrabánek, Kamil Hlavatý, Karel Vavřík, Jiří Havel, Miloslav Homola, Olga Michálková, Svatava Smoláková, Josef Střecha, Jiřina Bílá, Slávka Hamouzová, Ela Šilarová, Anna Štrosová, Libuše Zátková, Marta Richterová, František Bechyně
Hodnocení: 100%


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Kreslím jako každý, od té doby, co mi dali do ruky tužku

vaclav-moravecCo nám na sebe prozradil ilustrátor Petr Vyoral, patron naší výtvarné soutěže? Přečtěte si náš krátký rozhovor a třeba se i nechte inspirovat. Povídat si totiž budeme hlavně o tom, jak se stát ilustrátorem knih.

...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Čtěte také...

Zůstaly jen atomy věčnosti

atomy 200O krátkých filmech sotva nalezneme nějaké souhrnnější pojednání. Bývají zpravidla spojovány s dokumentární, případně animovanou tvorbou, ale nalezneme mezi nimi i snímky hrané. Když Lucie Česálková své knize Atomy věčnosti vtiskla podtitul Český k...


Literatura

Vyvrhel – cesta k pravdě vede přes minulost

VyvrhelDva nejlepší kamarádi Noah a Abdi se jednoho večera za podivných okolností vypraví do bristolského Feeder Canalu. To, co zpočátku vypadá jako klukovina, skončí tragicky. Noah je nalezen v bezvědomí; Abdi s nikým nekomunikuje a...

Divadlo

Ne/normální: unikátní titul na poli hudebního divadla

NENORMALNI 200Spletitý příběh rodiny Goodmanových se v hlavách autorů Briana Yorkeyho a Toma Kitta začal odvíjet postupně. Zároveň lze jeho prostřednictvím mírně nahlédnout do zákulisí vzniku současného amerického muzikálu.

Film

Filmy v mezích přípustnosti

cen 200O cenzuře již vyšla řada prací, bylo zkoumáno její fungování v totalitních režimech i v demokratických státech. V zásadě lze tvrdit, že jak výrobce, tak distributor filmového (či televizního) díla si osobují právo rozhodovat o konečné podobě výrobku, připo...