O snech a jejich naplnění

O snech a jejich naplnění

Sen ktery se naplnil perexRok 1913. Rocco, Ráchel a Rosetta by se za normálních okolností nikdy nepotkali. Rocco je ochotný udělat všechno proto, aby se nestal mafiánem jako jeho otec. Rosetta je odvážná Sicilanka, která jen bránila svůj domov a téměř přišla o život při znásilnění. Malá Ráchel je jediná, která přežila protižidovskou akci v jejím rodném městě.

Najdou štěstí v Argentině?

Tři sirotci – všichni v beznadějné situaci – se vydávají na nebezpečnou cestu do Argentiny a doufají, že tam naleznou štěstí. Buenos Aires je nádherné město, které zaujme na první pohled. I ono má však svou temnou stránku. Řídí jej mafie a policie je zkorumpovaná, takže je jen malá šance dočkat se spravedlnosti. Na každém kroku jsou nevěstince a zločiny se dějí pod rouškou charity a dobročinnosti. Dokážou si na takovémhle místě tři mladí, nezkušení lidé zachovat svou důstojnost a splnit své sny?

Knihu Sen, který se naplnil, napsal italský spisovatel Luca Di Fulvio. Ten má na svém kontě především historické romány, v nichž hrdinové musí čelit nelehkým životním situacím. V Česku s úspěchem vyšly jeho knihy Dívka, která se dotkla nebe, Chlapec, který rozdával sny a Dítě, které v noci našlo slunce.

Ztracené iluze emigrantů

Život emigrantů těsně před první světovou válkou nebyl snadný, právě naopak. Často byl jen o něco málo lepší než život, který opustili. Někdy byl stejný a někdy dokonce horší. Autor se nebojí realisticky popisovat drsné podmínky, ve kterých hlavní hrdinové žijí, a nevyhýbá se ani násilným a sexuálním scénám. Ty jsou popsané tak naturalisticky, že mohou citlivější čtenáře šokovat, stejně jako dramatická dějová linka plná utrpení, která odhaluje, jak fungoval obchod s bílým masem.

O snech a jejich naplnění

Hlavní hrdinové jsou silní a lidští, a i když čelí nepředstavitelným situacím a problémům, nevzdávají se a nezapomínají na své sny. Ano, jsou to právě jejich sny, které je drží nad vodou a nedovolí jim zapomenout na to, že jsou lidmi. Že se nesmí nechat zlomit. Drsný a emotivní příběh má však až příliš pohádkový a naivní konec, který se k předešlému ději moc nehodí, a působí, jakoby byl z úplně jiné knihy. I tak se ale jedná o kvalitní a dobře napsaný román, který v sobě ukrývá nejedno cenné poselství.

Sen ktery se naplnil obal

Sen, který se naplnil
Autor: Luca Di Fulvio
Originální název: Quando la vita trovó i nostri sogni
Žánr: historický román
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2019
Počet stran: 520

Hodnocení: 80%

Karel Sedlecký: „Můj běžný pracovní den je plný kávy, rozhovorů s lidmi, schůzek, telefonních hovorů a taky faktur a smluv.“

karel sedlecky 200Karel Sedlecký se narodil 17.3. 1985 v Sušici. Studoval na místním gymnáziu, poté pokračoval na pražskou ČVUT, kde získal titul inženýra. Po nedokončeném doktorandském studiu, se stal ředitelem kulturního centra v Sušici ( SIRKUS, p.o...

Knihy z Academie zkoumají podobu a dopad mýtů

AC perexVladimír Macura (1945-1999) byl vědec vskutku renesančního záběru, schopný jak bádat o obrozenecké literatuře a jejích kulturních i historických souvislostech, tak psát beletrii o témže období a jeho iluzích. Nyní

Ideální sváteční čtení? Romantika!

Vanoce na skotskem hrade200Vánoce na skotském hradě je název knihy Donny Ashrcroftové, která v říjnu vyšla v nakladatelství Cosmopolis. Pokud hledáte vánoční romantický příběh, nenechte si ji ujít!

...

Pan Polštář sice nezahřeje, ale rozhodně nenudí

polstar200Na policejní vyšetřovnu je dovlečen spisovatel, který si myslí, že důvodem je obsah jeho povídek, ve kterých se pravděpodobně provinil proti hlubokému totalitnímu režimu, a je připraven přiznat cokoliv, jen aby jeho povídky zůstaly nedotčené. Pravda...

Avatar nemůže své příznivce omrzet

altFilm Avatar (2009) se těšil obrovské popularitě a díky šmoulímu zbarvení mimozemšťanů si na něj dodnes každý vzpomene. Kvůli pěkným vizuálním efektům a nápadité anatomii různých mimozemských příšer se dá sledovat s úžasem. Napodruhé však může působ...