Poslední na seznamu

Poslední na seznamu

posledni na seznamu200V říjnu 2020 vyšla pod hlavičkou nakladatelství Grada drsná krimi od autorské dvojice Petera Nyströma a Petera Mohlina Poslední na seznamu. Jedná se o první díl série Agent John Adderley a rozhodně má něco do sebe!

Dynamické duo se představuje

Peter Mohlin a Peter Nyström vyrůstali spolu a svou první věc napsali jako desetiletí. Poté, co profesionálně pracovali na dramatických a redakčních textech, rozhodli se napsat krimi román. Kniha "Poslední na seznamu" je jejich debut, kde otevírají novou sérii s bývalým agentem FBI Johnem Adderleym v hlavní roli. V češtině již vyšel i druhý díl, Druhá sestra.

John a ti druzí…

John Adderley je drsný a otrlý týpek, jde o agenta FBI, jehož poslední operací byla infiltrace nechvalně známého drogového kartelu. Odtamtud vyvázl jak s fyzickými, tak psychickými jizvami, a aby mohl jít dál, byl umístěn do programu pro ochranu svědků a vybral si žít do svého rodného města, ve Švédsku. Neudělal to náhodou, protože v Karlstadu chce vyšetřit deset let starý zločin, ze kterého je obviňován jeho bratr. Ostatně, rodinné vztahy taky dojdou na pěknou propírku… Práce policisty v zemi, ze které odešel jako malý, skrývání se před kartelem a tajné vyšetřování zločinu, to vše má na talíři a pěkně se mu to zkomplikuje…

Zamotaná krimi

Tandem Peter a Peter to teda pěkně rozjeli, tolik dějových linek! Chválím propojení přítomnosti (Baltimore a Karlstad, 2019) a minulosti (2009), ve které se protagonista pitvá, aby přišel na kloub pachateli. Taky je zde ukázán střet dvou kultur, americké a švédské a vytváří to občas úsměvné momenty. Jinak si ale myslím, že by knize prospělo, kdyby byla osekaná třeba klidně o padesát stran. Místy na mě působila těžkopádně a dělalo mi problém se začíst. Možná to ale bylo dáno momentálním rozpoložením a faktem, že jsme neměla přímo náladu na tak drsně se tvářící a tu a tam nelogickou detektivku.

Severská prvotina

Poslední na seznamu není typickou severskou krimi – a to vůbec nemyslím ve zlém, ba právě naopak. Absenci depresivního okolí a sebemrskačství, to vše v hávu drog nebo alkoholu, ráda oželím. Kniha nabízí nečekané zvraty a zamotaný příběh, který vás možná překvapí nečekaným rozuzlením. Rozhodně jde o počin, který stojí za to přečíst a dvojici autorů, které bude fajn sledovat!

posledni na seznamu

Název: Poslední na seznamu
Autor: Peter Nyström, Peter Mohlin
Původní název: Det sista livet (2020)
Žánr: detektivka, krimi
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2020, pevná
Počet stran: 496
Hodnocení: 65 %

I na operním jevišti jsem nikdy nepatřila k těm, kteří se postaví na rampu a předvádí jenom hlas, říká Dagmar Pecková

dagmar200I v rozhovoru s Dagmar Peckovou vám bude jasné, v čem je tato pěvkyně výjimečná, neskonale pracovitá, nebojácná a tvrdohlavá a přitom svá. Málokterá umělkyně její generace dává do ringu tolik energie, nápadů a mnohovrstevnatého talentu, který se projevuj...

Když YouTube pohltí celý váš život

pribehum o lasce 200Kniha Příběhům o lásce věřit zakázáno, která vyšla v nakladatelství Švarc a Šulc, má v anotaci hlášku Láska za časů YouTube. Této sociální sítě si v ní užijete do sytosti!

...

PAŘÍŽSKÁ NEZNÁMÁ ZAKOUTÍ

Tajnosti 200Pro milovníky tohoto krásného města na Seině je určena půvabná knížka Katii Chapoutierové  o málo známých místech, kam „cestovky“ své turisty nevozí a přesto nebo právě proto jsou velmi zajímavá.

...

Soumrak monster: Zrození apokalypsy

Apokalypsa diskPražské divadlo DISK uvádí čtvrtou inscenaci studentů absolventského ročníku katedry činoherního divadla DAMU pod názvem Soumrak monster: Zrození apokalypsy. Tento projekt představuje hned dvě hry v jeden večer.

Britská škola humoru pro pokročilé: U Konce světa

200filmKomediální autorské dvojici Simon Pegg – Edgar Wright se podařilo získat pro svůj film U Konce světa řadu hvězdných jmen, mimo jiné i Pierce Brosnana. Možná to nemluví samo za sebe, ale leccos to o nové britské komedii napovídá.

...