Sněhurka a já: Pohádkový muzikál pro celou rodinu

Sněhurka a já: Pohádkový muzikál pro celou rodinu

Tisk

Snehurka a ja 200Daisy je na prahu dospívání. Miluje pohádky, jejich srozumitelnost, daný řád, šťastné konce. Věří, že to podobně může fungovat i v opravdovém životě. Setkává se ale s nepochopením, znejistěním… Když se podívá do zrcadla, neví, koho vlastně vidí. Kdo je vlastně ta dívka v zrcadle? Dokáže Daisy pomoci na tyto otázky najít odpovědi starý vetešník?

 

V pohádkovém světě se mezitím dějí také velké věci. Královna, Sněhurčina macecha, má už dost všech šťastných konců. Chce, aby se pohádky řídily jejími zvrácenými představami. Pomocí zlého Vlka a děsivého Rampelníka trápí celou pohádkovou říši a pomalu nad ní získává vládu. Naštěstí je zde ale nenápadný princ Florián, kterému záleží jak na osudu celého pohádkového světa, tak na životě jeho kamarádky z dětství, Sněhurky. Florián se vydává hledat pomoc do lidské říše a asi neuděláme chybu, když prozradíme, že se mu to nakonec podaří. Než ovšem všechno pohádkově „šťastně dopadne“, čeká Floriána a Daisy i s její kamarádkou Sárou spletitá cesta plná napětí, nedorozumění i komických situací. Přesně tak, jak to má ve správném představení pro celou rodinu být.

Muzikál Sněhurka a já uvedeme na konci ledna ve světové premiéře. Jedná se o nový původní titul anglosaských tvůrců. Trojice autorů Pippa Cleary, Philip LaZebnik a Ronald Kruschak na něm průběžně pracovala od roku 2017, aby jej následně uvedla v roce 2018 jako scénické čtení v Londýně. A právě odsud, přes německou produkční firmu Gallissas, se kterou naše divadlo pravidelně spolupracuje, došlo k dohodě, že muzikál jako první na světě uvidí diváci na Hudební scéně v Brně.

Mladá autorka hudby Pippa Cleary žije a tvoří v Londýně, věnuje se písničkářské tvorbě a ve spolupráci s Jakem Brungerem píše muzikály pro mladé publikum. Svědčí o tom i výběr předloh, které zpracovává. Jejich nejúspěšnějším titulem bylo muzikálové zpracování Tajného deníku Adriana Molea, na svém kontě mají ale i původní verzi Ostrova pokladů či pohádky o červené Karkulce. Mentorem této talentované a nadané skladatelky není nikdo jiný než Claude-Michel Schönberg, autor nesmrtelných Bídníků. I jeho záštita předznamenává, že hudební složka tohoto titulu bude skutečným zážitkem.

Americký scenárista a producent Philip LaZebnik je z autorského trojlístku nejzkušenější. Je podepsán pod filmovými animovanými hity, jako je Pocahontas (1995), Legenda o Mulan (1998) či Princ Egyptský (1998). A právě poslední jmenovaný titul upravil i pro divadelní uvedení v Londýně v roce 2017. LaZebnik má za sebou ale bohatou scenáristickou činnost například i pro seriály Místo činu či Star Trek, přesto jádro jeho práce spočívá v tvorbě pro mladé publikum, je například i autorem scénáře animované komedie Asterix a Vikingové (2006). Podobně profesně zacílený je německý autor Ronald Kruschak, na jehož kontě jsou také filmové projekty pro mladé publikum (Tři pátrači, 2006, Mstitelka Zora, 2008). LaZebnik s Kruschakem v muzikálu Sněhurka a já navázali na svou předchozí spolupráci po filmové minisérii o třech chlapcích – detektivech, a tak vzniklo původní libreto, pro které hudbu napsala Cleary, autory písňových textů jsou potom všichni tři.

Brněnská inscenace vzniká v režii Stanislava Slováka, jenž je s dramaturgyní Klárou Latzkovou i autorem úpravy, která přibližuje původní americký, místy až filmový scénář českému publiku. Překladatelkou je Zuzana Čtveráčková, nové hudební aranžmá vytvoří Daniel Kyzlink. Hudebního nastudování se ujmou dirigenti Dan Kalousek a František Šterbák. O vskutku pohádkově velkolepou výtvarnou složku se postarají scénograf Christoph Weyers a kostýmní výtvarnice Andrea Kučerová, autorem loutek bude Jaroslav Milfajt. Pohádková říše ožije v choreografiích Martina Packa.

V hlavní roli zlé královny se diváci mohou těšit na Barboru Goldmannovou nebo Hanu Holišovou nebo Andreu Zelovou, dívku Daisy si zahrají Alžběta Janíčková nebo Barbora Slaninová, v roli Sáry se představí Esther Mertová nebo Eliška Bergerová a prince Floriána ztvární Ondřej Komínek nebo Libor Matouš. Dvojici královniných zlých přisluhovačů, která je ovšem zároveň nositelem komické dějové linky, si zahrají Aleš Slanina nebo Oldřich Smysl v roli Vlka a Alan Novotný nebo Jakub Uličník v roli Rampelníka. Tajemným Vetešníkem a zároveň kouzelným Zrcadlem bude Jiří Mach nebo Lukáš Vlček. V téměř třech desítkách pohádkových postav se pak představí velká část našeho souboru včetně nových členů a řady hostujících herců.

Muzikál slibuje být opravdu velkolepou a zábavnou podívanou, při které se budou bavit všechny věkové kategorie diváků.

Světová premiéra pohádkového muzikálu Sněhurka a já proběhne 29. ledna 2022 na Hudební scéně.

Snehurka a ja vizual

Sněhurka a já
Pohádkový muzikál pro celou rodinu
Režie: Stanislav Slovák
Překlad: Zuzana Čtveráčková
Úprava: Stanislav Slovák, Klára Latzková
Hudební nastudování a dirigenti: Dan Kalousek a František Šterbák
Hudební aranžmá: Dan Kyzlink
Scéna: Christoph Weyers
Kostýmy: Andrea Kučerová
Choreografie: Martin Pacek
Dramaturgie: Klára Latzková, Zuzana Čtveráčková
Projekce: Petr Hloušek

Více informací: https://www.mdb.cz/


 

Přihlášení



Martin Němec o svém otci, kterému věnoval knihu Josef Němec – Obrazy a kresby

Košatost a význam umělecké tvorby zobrazuje kniha s názvem Josef Němec – Obrazy a kresby, která současně přiblíží pracovní i soukromou tvář pražského výtvarníka. Jeho synem je Martin Němec, dnes renomovaný malíř a hudebník, duše rockových kapel Precedens a Lili Marlene, jenž potvrzuje, že jablko nepadlo daleko od stromu. Právě on je spolutvůrcem zmiňované výpravné knihy. A protože ji čeká 18. dubna pražský křest v Galerii Malostranské besedy, tak nevím, kdo by o knižní novince, o Josefu Němcovi a o jeho tvorbě povyprávěl víc než jeho syn Martin.

Sebepéče pro pečující

Spousta z nás se může ve svém životě dostat do situace, kdy bude potřebovat pomoc nebo se ocitne v roli pečujícího, ať už na osobní úrovni, nebo té profesionální. Ve společnosti je často zmiňována a probírána role potřebného, ale již se opomíjí myslet na roli pečovatele. I pečující osoba je pouze člověk, se svými silnými i slabými stránkami, který na sebe převzal neuvěřitelný závazek a zejména velkou zodpovědnost. Je potřeba si uvědomit, že i on má svůj soukromý život, své limity a omezené zásoby energie, zvláště v případě, kdy nemá z čeho čerpat.

Banner

Hledat

Videorecenze knih

Rozhovor

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Praha + pobočka Dittrichova

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...

Daliborovy dubnové tipy. Co pěkného si přečíst?

Možná jsme podlehli neoprávněnému dojmu, že léto tento rok dorazilo dříve. Jenže příroda změnila názor. Takže co s pošmournými, chladnými a deštivými večery? Máme pro vás opět Daliborovy knižní tipy, které se určitě budou hodit!

Čtěte také...

Již za týden představí Balet Národního divadla v online premiéře pohádkový příběh Marcii Haydée Spící krasavice

BaletND 200Výpravný balet Spící krasavice hudebního skladatele Petra Iljiče Čajkovského a choreografa Mariuse Petipy měl původně premiéru na konci devatenáctého století v Petrohradě. Nyní vstupuje do repertoáru Baletu Národního divadla v choreografii legend...


Literatura

Úklony a úklady

Uklony 200Po Etiketě &špionáži se záhy v celkem brzké době po sobě na české pulty dostal i další díl této veleúspěšné série, a to s názvem Úklony & Úklady. Příběh o dívce Sofronii, která k malérům nemá daleko, pobaví své čtenáře a ještě k tomu stihne vyřešit...

Divadlo

Jak se u nás hrálo a zpívalo

Nakladatelství KANT přichází s dvěma zajímavými publikacemi, které se věnují různým podobám divadla, ať již jsou to proměny (převážně veseloherního) herectví zachycené v Komediantech na české scéně nebo vývoj "zábavněhudebního divadla" v klikatém a místy pořádně trnitém poválečném období, jak to zaznamenává kniha Od operety k muzikálu

Film

KRÁL ARTUŠ: LEGENDA O MEČI

Artus plakat (2)Guy Ritchie, jenž pozornost na sebe upoutal adrenalinovým uchopením příhod Sherlocka Holmese, se v obdobně „nabušeném“ stylu vypravil k artušovské legendě – a spolehlivě pohřbil všechnu její poezii. Do ponura laděná fantasy s fantaskn...